Ezeken a területeken fejlődhetsz a vállalkozásindítás során

A vállalkozásindításnak és az üzleti tervezésnek számos olyan velejárója van, ami a készítése során és a későbbiekben is fontos tanulságokat hordoz. Így nem csak vállalkozásod kilátásait javítják jelentősen, de személyes fejlődésedet is szolgálják.

Néhányan úgy gondolják, hogy az üzleti terv nélküli vállalkozásindítás garantált bukást jelent a jövőben, ami azért vélhetően túlzás, hiszen több ellenpéldát is fel lehet hozni. Ugyanakkor tények igazolják, hogy összességében sokkal jobbak az esélyek a sikerre, ha tervezünk sőt, a vállalkozók maguk is számos területen fejlődnek az üzleti tervezés folyamata során.

Lássuk, mi a 3 legfontosabb kulcs tulajdonság, ami észrevétlenül fog fejlődni az üzleti tervezés folyamata során, illetve mi mindennel szembesíthet saját, jól dokumentált jövőképed?

Türelem!

A mai vállalkozói közegben sokszor elhangzik, hogy az időfaktor a legfontosabb tényező. Nos, az üzleti tervezésbe fektetett idő később kamatostul megtérül. A folyamatok elhúzódhatnak, amit rövid távon veszteségnek élhetsz meg, de egy kicsit is hosszabb távon mindez jelentős hasznot hajthat. Érdemes figyelembe venni, hogy a különböző iparágak, piacok, vagy üzleti modellek feltárásának eltérő erőforrás igényei lehetnek, így akár heteket, vagy hónapokat is elvehet az életedből a sok utánajárás, de mégis próbálj türelmes tudj maradni, mert a ráfordításaid gyorsan megtérülhetnek. Az üzleti terv vállalkozásod iránytűje lesz, vagyis roadmap a növekedés útján és minél több időt szántál a kidolgozásra, annál biztosabb lehetsz a döntéseidben később.

Persze előfordulhat, hogy szorítanak a határidők, vagy elakadsz a folyamatban és nem tudod merre folytasd a tervezést. Az is lehet, hogy csak bizonytalan vagy és emiatt nyújtod rétestészta módjára az üzleti tervezést. Ilyen esetekben azt javasoljuk, hogy fordulj üzleti tervezésben jártas szakemberekhez, akik jól ismerik a buktatókat és jó néhány olyan kérdéssel tudnak meglepni, amelyen keresztül nem csak az üzleti lehetőségeidet, vagy vállalkozásodat ismerheted meg mélyebben, de hatékony eszközökkel is ellátnak, hogy minél előbb elkészüljön a dokumentum. Az üzleti tervezéssel foglalkozó szakemberek,

Fókusz!

A kezdő vállalkozók olykor igazi polihisztornak érezhetik magukat – hiszen a fejlesztéstől, a marketingen át, a pénzügytől a könyvelésig, sok mindenért felelősek. Sokszor úgy fogalmaznak, hogy tudathasadás közeli állapotot élnek meg – ami lássuk be elég szemléletes képet fest erről az élethelyzetről.

Mindezek ellenére nem szabad pánikolni, ha ezt érzed, próbálj összpontosítani a legfontosabb teendőkre. Az üzleti terv jó tréning lehet erre – akár magad készíted, akár szakértőkkel dolgozol együtt. Minden egyes pontjára szánj időt és energiát (osztd fel pár órás részekre, tervezd be előre a naptáradba), dolgozd ki és amíg ezzel foglalkozol, próbáld kizárni a többi céges témát. Meglátod, a végén nem csak egy jól átgondolt, megvalósítható üzleti terved lesz, de a strukturált gondolkodásban és tervezésben is sokat fogsz fejlődni!

Önértékelés!

Ha majd kezedben tartod az üzleti tervedet és visszaolvasod a benne foglaltakat, rá fogsz jönni, hogy kemény és kitartó munka árán jutottál el odáig, ahol most vagy, azonban ez csak egy állomás, hiszen az út amit kijelöl az üzleti terved bejárható – és képes leszel általa felépíteni mindazt, amit célul tűztél ki. Óriási előnyt jelent minden cégvezetőnek, aki rendelkezik üzleti tervvel, hogy ismeri az erősségit és tisztába kerül a gyengeségeivel is, így fel tud készülni azok ellensúlyozására és ezáltal a buktatók elkerülésére.

Amennyiben üzleti tervezés előtt állsz, izgalmas és tanulságos időszakra készülhetsz, sok fejlődési lehetőséggel.

Ha mindehhez sorvezetőre van szükséged, akkor töltsd le ingyenesen az alábbi Üzleti Terv mintát IDE kattintva, vagy keresd bizalommal a MyConcept szakértői csapatát, hogy egy jól tervezett utat járhass be ki céljaid elérése és startup ötledet, vagy vállalkozásod sikere érdekében!

Értékes ötletek a környezeti és társadalmi kihívásokra

Közösségi média kihívást indított és Sziget jegyeket ajánlott fel a People 2 People Hungary, hogy a fiatalok társadalmi és környezeti kihívásokra adott kreatív és megvalósítható ötleteiket bátran közzétegyék. Inspirációként nyolc magyar innovatív és hatással bíró negyven alatti fiatal történetét mutatják be, akik maguk is tesznek a társadalmi és környezeti problémák megoldásáért.

Bővebben

 A Spectrum TV saját készítésű magyar sorozatának, aTabukról tabuk nélkül első évada Kanadában és az Egyesült Államokban is látható lesz, miután az Amazon megvásárolta azt, s rövidesen megosztja a Prime Videón keresztül. Aki még nem látta Thuróczy Szabolcs kommentárjával ellátott dokumentum sorozatot, az feltétlenül pótolja – lebilincselő.

Bővebben

Mobilappal és korszerű zöld megoldásokkal jön a Művészetek Völgye

Július 19. és 28. között újra a Balaton-felvidék három apró települése, Kapolcs, Taliándörögd és Vigántpetend lesz az ország központja. Tíz napon át koncertekkel, színházzal, irdodalommal, tánccal, zöld programokkal, hangversenyekkel, újcirkusszal, inspiráló beszélgetésekkel telnek meg az utcák, az udvarok és a terek.

Bővebben

Átrendeződött a világ legértékesebb márkáinak rangsora

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100” felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról  315,5 milliárd dollárra nőtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral. A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.

Bővebben

A Mol az európai innovációs ökoszisztéma megkerülhetetlen szereplőjévé válhat

Együttműködési megállapodást írt alá a Mol-csoport az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) digitális innovációt ösztönző partnerével. Az EIT Digital már majdnem két évtizede dolgozik a partnereivel azon, hogy technológiai fejlesztésekkel termékeket és szolgáltatásokat vigyen sikerre.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások