Hirdetés

Ez a valódi hibrid startup nagyon sikeres az amerikai piacon

Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója és a Transcend szoftverfejlesztési igazgatója, Bohács Péter volt a vendége a Spirit FM startupokkal foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek. Az innovációval, a startupok világával, a jövőbemutató ötletekkel és a potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó műsorban ezúttal a hallgatók egy egyedülálló tervezőprogramot ismerhettek meg, amely több száz órás mérnöki munkaórát vált ki zöld ipari beruházásoknál. (X)

Hirdetés

Mint az már a műsor elején kiderült, a jelenleg kilenc portfólió céggel rendelkező Vespucci Partners szakemberei nyáron sem pihentek, folyamatosan dolgoztak, keresték a befektetési lehetőségeket. A startupok folyamatos jelentkezéseinek elbírálása mellett pedig arra is jutott idejük, hogy részt vegyenek a Hungarian Startup University Programban, amely azzal a céllal jött létre, hogy megismertesse a hazai egyetemistákat az innováció világával, a modern vállalkozói ismeretekkel és különösen a startupok működésével, mindezt egy új, közös oktatási platformon keresztül. A két féléves online kurzust az első évben 21 egyetemen, közel 2100 diák kezdte el. A Vespucci Partners pedig szakmai partnerként csatlakozott a kezdeményezéshez, hiszen, ahol tudják, támogatják a fiatalokat. Egy Mini Demo Day keretében várták a startupokat, illetve a kiválasztottak számára mentorálást is felajánlottak – mesélte Sohajda Júlia.

Az áttörés – Három millió dolláros befektetés a Vespucci Partnerstől

Ahogy az már több kezdő – a Vespucci Partners portfóliójába tartozó – vállalkozás, mint például a Haris Digital vagy a Poliloop, esetében is történt, a tőkealap szakemberei már a jelentkezés pillanatában meglátták a potenciált a Transcend technológiájában, majd az együttműködés során a magvető fázistól kezdve támogatták, egyengették a startup életútját.

„2019 decemberében fektettünk be a Transcendbe három millió dollárt, majd 17 hónap múlva már egy nemzetközi növekedési tőkebevonás történt, amely végül tízmillió dollárosra duzzadt” – mondja Sohajda Júlia, aki hozzáteszi, hogy a startup az élő példa arra, hogy mennyire sikeres az általuk olyannyira támogatott és preferált hibrid modell, hiszen a Transcend sales és marketing tevékenysége Amerikában, New Jerseyben, de maga a fejlesztés Magyarországon történik. De milyen problémára ad hatékony és innovatív választ a Transcend, és miben áll a megoldás újszerűsége?

A szakemberek az innovációra és az értékek hozzáadására fordíthatják a figyelmüket

A Transcend történetét a magyar alapítású Organica Water zöldtechnológiai vállalkozásnál érdemes kezdeni, amely mára a szennyvíz tisztítására és újrahasznosítására kidolgozott innovatív megoldások nemzetközi szinten is széles körben elismert szolgáltatójává vált. Kezdetben ipari és lakossági szennyvízlétesítmények előzetes tervezését gyorsította fel a szoftvermegoldás. A cég akkori vezérigazgatója nemzetközi befektetési lehetőségeket keresve találkozott Ari Raivetzcel, aki 2008-ban az „újrahasznosított víz” területén akkor már komoly eredményeket felmutató magyar vállalkozásnak, mint egy zöldmegoldásokat kereső New York-i befektetőcég munkatársa segített. Az Organica vezetői idővel egy érdekes problémával találták szembe magukat: a vállalkozás mérnökeinek nem volt ideje arra, hogy egy-egy árajánlat elkészítésébe esetenként több száz órányi munkát tegyenek bele, ahogy tették a náluk sokkal nagyobb szervezetek. Felismerve a problémát, igyekeztek megoldást találni, és minél nagyobb részletességgel automatizálni. A Transcend tehát a mérnöki munka legunalmasabb részét számolta fel, amelynek köszönhetően a szakemberek az innovációra és az értékek hozzáadására tudják fordítani a figyelmüket.

A Transcend valódi hibrid startup, mely nagyon sikeres az amerikai piacon

Mint azt a Vespucci Partners társalapítója mondja: „Valós problémára született megoldásról van szó, amely mögött egy komoly algoritmus van, amelyet egy minden szempontból profi csapat álmodott meg, és ami talán ennél is fontosabb, a Transcend csapata abban is ügyes, hogy a terméküket értékesíteni tudják az amerikai piacon.”

Sohajda Júlia szerint a technológia erős és skálázható, így nem meglepő, hogy a Transcendben látják az unikornissá válás lehetőségét, ami annyit tesz, hogy idővel elérhetik az egy milliárd dolláros cégértéket. A műsorból az is kiderült, hogy a cég rövid és középtávú tervei között szerepel a szennyvíz és ivóvíz telepek piacának minél szélesebb körben történő kiaknázása, az eladások felskálázása, továbbá szeretnék, ha a szoftveres megoldáshoz a kisebb cégek is hozzáférjenek egy egyszerűsített változatban.

Hirdetés

Innovatív gyerekjáték csere-bere platform nyerte a startup versenyt

Lezárult az országos Ideathon 4.0 by K&H verseny első fordulója: a hétvégén volt az első győri megmérettetés, amelyen a FoxToy gyerekjátékok cseréjét IT logisztikai módon támogató platformjának pályázata lett a befutó. Az Ideathon 4.0 by K&H célja, hogy a csapatok az innovációra és a fenntarthatóságra fókuszáló bankoláson túli szolgáltatásokra tegyenek javaslatokat.

Bővebben

Az Amazon az MGM filmstúdió felvásárlására készül – de vannak ellenlábasai

Meglepő helyről érkezett ellenvetés az Amazon tervezett üzlete, az MGM felvásárlása kapcsán, négy amerikai szakszervezet arra szólította fel a Szövetségi Kereskedelmi Bizottságot (FTC), hogy akadályozza meg a tranzakciót. Közben úgy tűnik, az Amazon egyre komolyabban gondolja médiás terveit, hírek szerint kisebbségi részesedést szerezhetnek az NFL, a profi amerikaifutball-liga médiás érdekeltségeiben.

Bővebben
Hirdetés

A jövő magyar startupjait díjazták az AHa!Brainstore Startup 4.0 versenyén

A Demo Day-jel és díjátadóval véget ért az egyik legjelentősebb vállalati startup program idei eseménye, az AHa!Brainstore Startup Verseny 4.0. Az Antenna Hungária által kiírt megmérettetésnek minden résztvevője nyertesnek tekinthető, miután a verseny során jelentős, a későbbiekben jól kamatoztatható, hasznos tapasztalatra tehettek szert.

Bővebben

Az energiafelhasználás nyomonkövetésének új korszakát hozza el egy magyar startup

Az energiafelhasználás nyomonkövetésének új korszakát hozza el egy magyar startup, a Wenerate. A Start it @K&H inkubátorban működő fenntarthatósági startup adatalapú szoftvere a cégek teljes energia-gazdálkodását képes mérni, elemezni és megtalálni azokat a beavatkozási pontokat, amelyekkel szinte azonnal CO2-csökkenést lehet elérni, akár költséges beruházások nélkül is.

Bővebben

Magyarország vonzó a megújuló energiák alkalmazása szempontjából

Magyarország idén bekerült a megújuló energia befektetések szempontjából legvonzóbb 40 ország közé. Az EY globális rangsorán elért hazai eredményhez nagyban hozzájárult a napelemes rendszerek állami támogatása. A nemzetközi tanácsadó cég tanulmánya szerint a hálózatok fejlesztése mellett a szénalapú energiatermelés kiváltása is elengedhetetlen a karbonkibocsátás csökkentéséhez és az uniós célok eléréséhez.

Bővebben

40 millió eurós tőkeemelés a csomagolóanyagos startupnál

A Packhelp, az európai piac vezető, egyedi csomagolásokkal foglalkozó menedzselt piactere lezárta 40 millió eurós Series B tőkeemelési körét, jelentette be a befektetésben részt vevő budapesti székhelyű PortfoLion Capital Partners. A régió egyik és a lengyel piac eddigi legnagyobb Series B befektetésében a PortfoLion és a párizsi székhelyű InfraVia növekedési alapja mellett az FJ Labs

Bővebben

Évről-évre töretlen az érdeklődés az akár 20 millió forintos befektetést kínáló HFDA Startup Program iránt 

Idén harmadik alkalommal valósult meg a HFDA Startup Program a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), a Startup Campus innovációs ügynökség és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures kockázati tőkealap-kezelő szervezésében. A közel 50 jelentkező között szerepelnek olyanok, akikre már a nemzetközi márkák is felfigyeltek, de rengeteg fenntarthatóság jegyében született projekt is pályázik az akár 20 millió forintos tőkebefektetésre. 

Bővebben

Ezek az év legjobb és legszerethetőbb munkahelyei

Ötödik alkalommal hirdette meg a DreamJo.bs a Szerethető Munkahelyek díjat, ahol idén is azokat a cégeket jutalmazták, amelyeket a szavazók a legvonzóbbnak találtak. A tavalyi 1100 nevezőhöz képest, most 1600 munkahely mérettette meg magát, ráadásul idén nemcsak magyarországi, illetve erdélyi cégek, de Románia más részén működő vállalatok is indultak a versenyen. A díj iránti egyre nagyobb érdeklődést az is mutatja, hogy a szavazók száma is emelkedett: idén már 68.000 szavazat érkezett a pályázókra. Az elismerést a legjobb eredményt elérő 150 KKV-nak, 35 nagyvállalatnak és 15 romániai cégnek ítélték oda, a díjátadót pedig ebben az évben is ingyenes konferencia kísérte.

Bővebben