Hirdetés

Ez a légitaxi nem a gazdagok kiváltsága lesz

A CES járműipari szekciójának egyik legnagyobb dobása a látogatók tömegeit mágnesként vonzó Bell Nexus billenőrotoros hexakopter légitaxi, ami a cég elgondolása szerint nem egy újabb gazdagoknak szánt drága játékszer, hanem olcsó és korszerű módja lehet az urbánus közlekedésnek.

A Bell hosszú ideje jelentős szereplője a repülőgépek és helikopterek gyártására szakosodott ipari szegmensnek, ők építették meg például az első amerikai sugárhajtású vadászgépet, vagy a hangsebesség határát először áttörni képes kísérleti rakétarepülőgépet, de a holdraszállást szimuláló gyakorlógép is a nevükhöz fűződik. A repülőktől már csak a helikopterek gyártásához értenek jobban, több katonai célra fejlesztett legendás repülő szerkezet megalkotóiként tarthatjuk őket számon.

A városi forgalmi dugók hosszú ideje problémát jelentenek, és a CES 2019 tele van olyan vállalatokkal, amelyek megpróbálják megoldani ezt a nemzetközileg is igen jelentős kérdést. Az intelligens városok, a személyszállítás és a mobilitás jövője a CES 2019 egyik legnagyobb témája, és a legnagyobb dobás a Bell megoldása jelenti.

Ahogy az építészek a 20. század elején az első felhőkarcolók felépítésével válaszoltak a helyhiány problémájára, úgy a Bell Helicopter fejlesztői azt vízionálják, hogy a közúti torlódásokra egyértelmű megoldást jelenthet a járművük. „Mivel a hely korlátozott a talajszinten, így a közlekedési kihívásokat egy függőleges dimenzióban kell megoldanunk” – mondja Mitch Snyder, a Bell Helicopter elnöke és vezérigazgatója.

A cég mérnökei az elmúlt években a kor igényeinek megfelelően a helyből felszálló légtaxik fejlesztésén dolgoztak, ennek a munkának az eredményeként született meg a Bell Nexus prototípusa, amit a CES-en mutattak be Las Vegasban. Mitch Snyder úgy fogalmazott, a Nexus biztonságosabb, halkabb és olcsóbb lesz, mint eddig bármilyen civil helikopter, ráadásul hibrid meghajtással működik majd, hat légcsatornás propellerét pedig billenőrotoros rendszerben, hatszög alakban helyezték el a kabin fölött. Ez teszi lehetővé, hogy a Nexus helyből fel tudjon szállni, majd vízszintes állásba fordítva a hat propellert nagy sebességgel haladjon, s így a jelenleg rendelkezésre álló információk szerint 240 kilométer/órás csúcssebességet érhet el. Snyder 2025-re prognosztizálja a futurisztikus helikopter forgalomba állítását. A cég elképzelése az, hogy nem egy újabb gazdagoknak szánt drága játékszer az, amin most dolgoznak, hanem egy olcsó és korszerű módja lehet az urbánus közlekedésnek és csomagszállításnak.

Forrás: Bell, interestingengineering, wattmester, Index

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások