Hirdetés

Ez a légitaxi nem a gazdagok kiváltsága lesz

A CES járműipari szekciójának egyik legnagyobb dobása a látogatók tömegeit mágnesként vonzó Bell Nexus billenőrotoros hexakopter légitaxi, ami a cég elgondolása szerint nem egy újabb gazdagoknak szánt drága játékszer, hanem olcsó és korszerű módja lehet az urbánus közlekedésnek.

A Bell hosszú ideje jelentős szereplője a repülőgépek és helikopterek gyártására szakosodott ipari szegmensnek, ők építették meg például az első amerikai sugárhajtású vadászgépet, vagy a hangsebesség határát először áttörni képes kísérleti rakétarepülőgépet, de a holdraszállást szimuláló gyakorlógép is a nevükhöz fűződik. A repülőktől már csak a helikopterek gyártásához értenek jobban, több katonai célra fejlesztett legendás repülő szerkezet megalkotóiként tarthatjuk őket számon.

A városi forgalmi dugók hosszú ideje problémát jelentenek, és a CES 2019 tele van olyan vállalatokkal, amelyek megpróbálják megoldani ezt a nemzetközileg is igen jelentős kérdést. Az intelligens városok, a személyszállítás és a mobilitás jövője a CES 2019 egyik legnagyobb témája, és a legnagyobb dobás a Bell megoldása jelenti.

Ahogy az építészek a 20. század elején az első felhőkarcolók felépítésével válaszoltak a helyhiány problémájára, úgy a Bell Helicopter fejlesztői azt vízionálják, hogy a közúti torlódásokra egyértelmű megoldást jelenthet a járművük. „Mivel a hely korlátozott a talajszinten, így a közlekedési kihívásokat egy függőleges dimenzióban kell megoldanunk” – mondja Mitch Snyder, a Bell Helicopter elnöke és vezérigazgatója.

A cég mérnökei az elmúlt években a kor igényeinek megfelelően a helyből felszálló légtaxik fejlesztésén dolgoztak, ennek a munkának az eredményeként született meg a Bell Nexus prototípusa, amit a CES-en mutattak be Las Vegasban. Mitch Snyder úgy fogalmazott, a Nexus biztonságosabb, halkabb és olcsóbb lesz, mint eddig bármilyen civil helikopter, ráadásul hibrid meghajtással működik majd, hat légcsatornás propellerét pedig billenőrotoros rendszerben, hatszög alakban helyezték el a kabin fölött. Ez teszi lehetővé, hogy a Nexus helyből fel tudjon szállni, majd vízszintes állásba fordítva a hat propellert nagy sebességgel haladjon, s így a jelenleg rendelkezésre álló információk szerint 240 kilométer/órás csúcssebességet érhet el. Snyder 2025-re prognosztizálja a futurisztikus helikopter forgalomba állítását. A cég elképzelése az, hogy nem egy újabb gazdagoknak szánt drága játékszer az, amin most dolgoznak, hanem egy olcsó és korszerű módja lehet az urbánus közlekedésnek és csomagszállításnak.

Forrás: Bell, interestingengineering, wattmester, Index

Csúnyán megbukna az AI, ha valódi betegeket kéne diagnosztizálnia

Egy amerikai kutatásban azt vizsgálták, hogy a vezető LLM-modellek képesek-e szimulált orvos-beteg beszélgetésekben kideríteni minden szükséges információt a páciens állapotáról, és felállítani a helyes diagnózist.

Bővebben

Közös edukációs kampányba fog Balogh Petya és a Lightyear

A kampány keretében a két szereplő plakátokon, videókban és webinárokon igyekszik majd emelni a magyar pénzügyi és befektetői tudatosság szintjét. Balogh Petya egyúttal most egy olyan kezdeményezés mellé áll, amely nem köthető saját cégeihez vagy befektetői portfóliójához.

Bővebben

Színház csupán, amit sok nagyvállalat csinál innováció címén – ezen akar változtatni a STRT egy új szolgáltatással

A nagyvállalati innovációs tanácsadás célja, hogy az érintett szereplőket edukálja a kíváncsiságot és kísérletezést elősegítő, a kemény KPI-okat mellőző, fenntartható vállalati kultúra kialakítására, és a gyakorlatban is erősítse az ügyfél innovációs képességeit. A STRT által szervezett háttérbeszélgetésen jártunk.

Bővebben

Így szegmentálódik a kockázatitőke-piac a mesterséges intelligencia finanszírozásában

Az alapmodellek fejlesztésének finanszírozása annyira költséges, hogy csak a dollárszázmilliókat erre költő VC-ket találjuk meg a befektetői listában. Ez azonban nem jelenti, hogy a kis- és közepes méretű VC-k kimaradnak az AI-bummból – mutat rá a PitchBook elemzése.

Bővebben