A Hyundai célul tűzte ki, hogy 5 éven belül az elektromosautó-piac egyik legnagyobb szereplőjévé akar válni. A célok elérése érdekében a következő években jelentős összegeket fog az elektromobilitásba fektetni, több startuppal is kooperál.
A közelmúltban Hyundai partnerségre lépett az amerikai, elektromosautó-fejlesztéssel foglalkozó amerikai Canoo, valamint a brit Arrival startuppal. Előbbi a kooperáció részeként az amerikai cég segíteni fog egy tisztán elektromos, különböző méretkategóriájú járművek építését lehetővé tevő, egyúttal az autonóm vezetés megvalósítására is lehetőséget adó platform fejlesztésében, amit később a Hyundai mellett a testvérmárka Kia is használhat. Ezek mellett várhatóan lehetővé fogja tenni a termelési folyamatok egyszerűsítését és sztenderdizálását, azon keresztül pedig a járművek árának csökkentését. A kisebb komplexitású gyártósorokat gyorsabban állíthatják majd át új modellek termelésére, segítve a változó igényeknek való megfelelést.
Az Arrival pedig úgynevezett második generációs elektromos járműveket fejleszt, melyek – ellentétben a mostaniakkal – nem a tradicionális hajtású járművek műszaki alapjain nyugszanak, ami miatt a brit cég szerint nagyobb az üzemhatékonyságuk. Az Arrival „mikrogyárakban” tervezi gyártani saját típusait. A költségcsökkentés érdekében a felvevőpiac közelében felépítendő, és az Arrival minden modelljének gyártására képes üzemekből 2026-ig világszerte ezret fognak felállítani.
A Hyundai és a Kia jelneleg az LG Chem akkumulátorgyártóval közösen kutatnak újabb olyan startupok után, amikkel érdemes lehet együttműködni. Mindezt egy verseny keretében teszik, melyre a világ bármely pontjáról lehet jelentkezni.
Bővebben: AutoPro
Kép: Canoo