Hirdetés

Elektromos közlekedésért dolgozó startupokkal dolgozik a Hyundai

A Hyundai célul tűzte ki, hogy 5 éven belül az elektromosautó-piac egyik legnagyobb szereplőjévé akar válni. A célok elérése érdekében a következő években jelentős összegeket fog az elektromobilitásba fektetni, több startuppal is kooperál.

A közelmúltban Hyundai partnerségre lépett az amerikai, elektromosautó-fejlesztéssel foglalkozó amerikai Canoo, valamint a brit Arrival startuppal. Előbbi a kooperáció részeként az amerikai cég segíteni fog egy tisztán elektromos, különböző méretkategóriájú járművek építését lehetővé tevő, egyúttal az autonóm vezetés megvalósítására is lehetőséget adó platform fejlesztésében, amit később a Hyundai mellett a testvérmárka Kia is használhat. Ezek mellett várhatóan lehetővé fogja tenni a termelési folyamatok egyszerűsítését és sztenderdizálását, azon keresztül pedig a járművek árának csökkentését. A kisebb komplexitású gyártósorokat gyorsabban állíthatják majd át új modellek termelésére, segítve a változó igényeknek való megfelelést.

Az Arrival pedig úgynevezett második generációs elektromos járműveket fejleszt, melyek – ellentétben a mostaniakkal – nem a tradicionális hajtású járművek műszaki alapjain nyugszanak, ami miatt a brit cég szerint nagyobb az üzemhatékonyságuk. Az Arrival „mikrogyárakban” tervezi gyártani saját típusait. A költségcsökkentés érdekében a felvevőpiac közelében felépítendő, és az Arrival minden modelljének gyártására képes üzemekből 2026-ig világszerte ezret fognak felállítani.

A Hyundai és a Kia jelneleg az LG Chem akkumulátorgyártóval közösen kutatnak újabb olyan startupok után, amikkel érdemes lehet együttműködni. Mindezt egy verseny keretében teszik, melyre a világ bármely pontjáról lehet jelentkezni.

Bővebben: AutoPro

Kép: Canoo

Először finanszíroz kifejezetten európai alapokat az USA egyik legnagyobb alapok alapja, az Adams Street Partners

A 270 millió eurós összegből nagy szereplők általános alapjai és akár egyszemélyes mikroalapok is részesülhetnek – a lényeg a szakértelem, és hogy az alapokon keresztül a legjobb alapítókat tudja finanszírozni a világszinten jegyzett fund of funds.

Bővebben

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben