Partnerségi megállapodást kötött a Monzo és a Transferwise, melynek értelmében az előbbi bevezeti platformjára az utóbbi nemzetközi átutalási szolgáltatását.
A Monzo egy mobilappos bank, míg a Transferwise egy olcsó nemzetközi átutalásokkal foglalkozó fintechcég. A megállapodással a Transferwise lényegében hozzáférést nyer a Mondo 750 ezer fős ügyfélbázisához is. A mobilbank az átutalásokkal foglalkozó cég API-ját integrálja majd saját felületébe. Ez a megoldás számos fintechcég előnye és több jövőbeli partnerség alapja is lehet, hiszen
ha egy hagyományos bank vagy éppen konkurens fintech nem akar vagy nem tud házon belül fejleszteni egy adott megoldást, a piacról egy másik szereplőjét könnyen elérhetővé teheti saját platformján keresztül.
Maga a jelenség is érdekes egyébként: míg pár éve még úgy tűnt, hogy a fintechek külön-külön „szállnak szembe” a hagyományos bankszektorral, „egy tető alatt minden” megoldásokkal, egyre gyakoribbak a partnerségi megállapodások fintechek és fintechek, valamint fintechek és hagyományos bankok közt. Ennek oka többnyire az, hogy a hagyományos bankok is beszálltak a techversenybe és sokkal több pénzük van fejleszteni, így a fintechek által áhított megoldásokat sokkal könnyebben hozzák ők maguk létre.
A fintecheknek viszont kevesebb pénz áll a rendelkezésükre és a marzsaik is sokkal alacsonyabbak, így jobban meg kell gondolniuk, mire költenek. Ezt a problémát a partnerségek kiválóan át tudják hidalni.
Forrás: Portfolio