Hirdetés

Együtt dolgozik a Coca-Cola egy papírpalack gyártó startuppal

A Coca-Cola tavaly jelentette be a Hulladékmentes Világ stratégiát, mely úttörő céges közösséghez csatlakozik, együttműködésben a dán Paboco papírpalackgyártó startuppal. A Paboco célja, hogy a világon elsőként olyan, teljesen bioalapú és újrahasznosítható papírpalackot hozzon létre, ami szénsavas és szénsavmentes üdítők, szépségápolási cikkek és más mindennapos fogyasztói termékek csomagolásaként is szolgálhat. Mindeközben a Coca-Cola kísérleti jelleggel újrahasznosított tengeri műanyag hulladék felhasználásával készült palackokkal is előrukkolt.

Hirdetés

2018-ban hirdette ki a Coca-Cola a Hulladékmentes Világ stratégiáját, melynek értelmében a cég többek között vállalta, hogy 2025-ig 100 százalékban újrahasznosíthatóvá teszi csomagolóanyagait, 2030-ig pedig a felhasznált csomagolóanyagok 100 százalékának megfelelő mennyiséget hasznosít újra. Ezekhez a törekvésekhez illeszkedik, hogy a globális üdítőitalgyártó-vállalat az úttörő kezdeményezéseket is szem előtt tartja a csomagolás terén: a Paboco most induló innovációs közössége, a Paboco Pioneer Community alapító tagjaként a Coca-Cola a palackozói ipar fenntarthatóságának fejlesztése érdekében az anyagtudomány, a dizájn és a technológia területeinek vezető szakértőivel együtt közösen dolgozik a fenntartható papírpalackok létrehozásán. A megalakult közösség többi tagjával közösen a Coca-Cola is kutatás-fejlesztési tapasztalatainak és tudásának megosztásával járul hozzá ahhoz, hogy a papírpalackok koncepciója túljusson a technikai akadályokon, és a nagyüzemi felhasználása is megvalósulhasson.

Az első generációs papírpalack egyelőre külső rétegéhez használ újrahasznosítható papírt, ami biztosítja a palack szerkezeti erejét és struktúráját, ehhez a belső bevonat úgy csatlakozik, hogy szét lehessen választani a két réteget, lehetővé téve az újrahasznosítást. A technológia további fejlesztésének következő lépése egyrészt a nagyüzemi gyártás kialakítása, másrészt a teljesen körkörös palack létrehozása, melynek belső rétege is bioalapú, még inkább újrahasznosítható papírrostokkal annak érdekében, hogy ha a palack véletlenül a természetben végezné is, ott a környezetre ártalmatlanul tudjon lebomlani.

Az újrahasznosítás más területén pedig 300 példányban készült olyan mintapalack, amely bizonyítja, hogy egyszer még a tengerben felgyülemlő szemét is felhasználható lesz újrahasznosított csomagolás formájában. A kísérleti jelleggel gyártott, egyelőre nem kereskedelmi forgalomba szánt palackok 25%-ban a Földközi-tengerből és a tengerpartról begyűjtött, majd újrahasznosított műanyagot tartalmaznak. Az Ioniqa Technologies, az Indorama Ventures, a Mares Circulares és a Coca-Cola együttműködésében kifejlesztett új kémiai újrahasznosítási technológia a gyakorlatban is bizonyította, hogy lehetséges palackokat gyártani a tengeri hulladékból, akár olyan gyengébb minőségű vagy színezett műanyagokból is, amelyeket korábban nem lehetett újrahasznosítani.

A most elkészült mintadarabok az első olyan műanyagpalackok a világon, amelyeket tengeri hulladék felhasználásával hasznosítottak újra. Mindez megmutatja a továbbfejlesztett újrafelhasználási technológiákban rejlő potenciált: újabb lehetőséget arra, hogy azok a műanyagok, amelyeket elégetnének vagy szemétlerakatba szállítanának, ehelyett új életet kapjanak – ezzel is csökkentve a negatív környezeti hatásokat. A Coca-Cola azt tervezi, hogy 2020-tól több palackjához is már ezt a megoldást alkalmazza.

A természetes vizek védelme, a műanyag hulladék gyűjtése és újrahasznosítása hazánkban is kiemelt jelentőségű a Coca-Cola számára. 2019 nyarán az Országos Vízügyi Főigazgatósággal és a PET Kupával összefogva a vállalat bejelentette, hogy a Coca-Cola globális alapítványa biztosította 73 millió forintos anyagi támogatás és munkatársaik önkéntessége révén nyújt segítséget a Tisza-tó és a folyó felső szakaszának megtisztításában. Ez a Hulladékmentes Tisza projekt, melynek célja, hogy két év alatt legalább 80 tonna műanyag hulladékot gyűjtsenek be és hasznosítsanak újra.

Hirdetés

Vírus megállító webshopot nyitott egy autókereskedő cég

Tavaly még 1 milliárdos forgalmat bonyolítottak, márciusban viszont nullára esett vissza minden. A WOOWW Cars egy hét leforgása alatt teljes profilváltáson ment át, jelenleg minden munkatársukat megtartva higiéniai termékekkel kereskednek. De nem ők az egyetlen cég, amely extrém sebességgel váltott a koronavírus miatt: sörgyárak kezdtek fertőtlenítőt gyártani, rendezvényesek zöldséget kiszállítani, autógyárak maszkokat előállítani.

Bővebben
Hirdetés

Virtuális showroom indult az innovatív magyar ötletek támogatására

Elindult Magyarország első virtuális tőkebefektetési piactere, az Első Magyar Virtuális Tőkebefektetési Showroom (EMVITIS), amely kifejezetten azoknak az innovatív magyar startupoknak és cégeknek nyújt bemutatkozási lehetőséget, amelyek megoldást kínálnak a koronavírus-járvány okozta helyzetre, és segíthetik az ország gazdaságának újraindítását. A digitális platformot már a közeljövőben tőzsdére tervezik vinni – közölte az EMVITIS az MTI-vel.

Bővebben

Online ügyintézés kezdőknek

A kialakult járványügyi helyzet miatt sokan csak most ismerkednek az ügyintézések elektronikus formáival. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő vlogsorozatával és játékosan tanító vigyázz#KáPé mobilapplikációjával már az előző tanévben megkezdte a digitális átállást. A témák között az online vásárlással és netbankolással is játékosan ismerkedhetünk meg, így jó alkalom ez arra, hogy szülők és gyerekek, akik mostanra már belerázódtak az otthoni tanulásba, együtt bővítsék ismereteiket.

Bővebben

Napról napra növekszik a rendelkezésre álló tehetségek száma

A magyar vállalkozások egy hónapja számos szektorban még munkaerőhiányról számoltak be, a munkaerőpiaci változások miatt viszont mára napról napra nagyobb tehetségbázis érhető el a hazai elbocsátások és a külföldről hazatérő munkavállalók miatt is. Bár az álláshirdetések száma globálisan csökken, a versenyképes szektorok vállalatai már rájöttek, a hosszútávú munkaerőpiaci siker kulcsa az, ha a lehető legjobb megfelelőséggel rendelkező emberek csatlakoznak hozzájuk.

Bővebben

Virtuális mentorprogramot indít a Design Terminal

A megváltozott gazdasági környezetben a megszokottnál is nagyobb segítséget nyújt a startupoknak a Design Terminal. Hamarosan induló, tavaszi Mentorprogramjában kiemelt hangsúly kerül arra, hogyan élhetik túl a válságot a vállalkozások. Az inkubációs program az online térbe költözik, ez azonban a közösségépítésben sem akadályozza majd a társadalmi kihívásokra innovatív megoldást kínáló startupokat.

Bővebben

Ragadd meg innovatívan a gyerkőcök figyelmét!

Mindenki a legjobb tudása szerint igyekszik megtalálni azt a területet, ahol még zavartalanul folyik a munka és van lehetőség segíteni. Az általánosságban vett „felesleges, mert úgy sem értek hozzá” felfogás sok emberen lett úrrá, de szerencsére még mindig van jó pár olyan cég, ahol szuperhősként küzdenek a dolgozók. Az egyik ilyen cég a győri székhelyű Szintézis-NET is, amely az informatika világában él, mozog és alkot kiemelkedő minőségben.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások