Hirdetés

Egyre többet vásárolunk online

Az e-kereskedelem a globális trendeket követve Magyarországon is folyamatosan növekedett az elmúlt években, a COVID-19 kereskedelemre gyakorolt hatásai pedig még inkább meggyorsították az online szektor erősödését. Március óta számos új webáruház jött létre, a folyamat pedig az elemzések alapján nem áll meg, hiszen egyre többen részesítik előnyben az online vásárlást. Kérdés persze, hogy hogyan érdemes a lehető legegyszerűbben és leggazdaságosabban webshopot üzemeltetni, hiszen egy új online vállalkozás sikere számos apró részleten múlhat. Az alábbiakban ehhez adunk segítséget kezdő és már működő webáruházak tulajdonosainak.

Hirdetés

A járványügyi helyzet alapjaiban írta át azokat a trendeket, amelyek a vírus megjelenése előtt megfigyelhetők voltak. A piac megváltozott és az emberek attitűdje is teljesen más lett. Igaz ez az online szektorra is: míg Magyarországon a GKI Digital adatai szerint 2018-ban 3 millió fő körülire volt tehető az aktív online vásárlók száma, addig ez a szám ma körülbelül 3,35 millió, amelyből 50 ezer új online vásárló március óta próbálta ki életében először a webes vásárlást. És bár a gazdasági recesszió hatására a vásárlóerő csökkenhet a második félévben, az elemzések szerint ennek ellenére éves szinten mintegy 25%-kal növekedhet hazánkban az online piac.

Mindez pedig azt mutatja, hogy nemcsak a már működő, de az ezután létrejövő webshopoknak is van létjogosultsága. Kérdés azonban, hogy hogyan éri meg leginkább webshopot üzemeltetni és mi a kulcsa annak, hogy nemcsak költséghatékony, de rugalmas és könnyen fejleszthető rendszert is építsünk? Ebben lehet segítségre a fulfillment webshop logisztika, amely jelenlegi formájában néhány éve érhető el Magyarországon, azonban jól látszik, hogy az e-kereskedelem jövőjét jelentheti.

Nem ördögtől való kiszervezni a háttértevékenységeket

A fulfillment az a folyamat, amikor egy termék eljut az online vásárlás pillanatától, a kiszállításon át a vásárló kezébe, ha pedig fulfillment szolgáltatóval dolgozunk együtt, akkor ők veszik át az e-kereskedelmi vállalatoktól a teljes logisztikai folyamataikat: az értékesített termékek raktározását, csomagolását, kiszállítását, valamint számlázását is, ebből azonban a vásárló semmit sem vesz észre. “Kezdő webshop tulajdonosoknak a lehető legjobb döntés egy fulfillment webshop logisztikai szolgáltatóval együttműködni, hiszen a mérethatékonyságnak és a mennyiségi kedvezményeknek köszönhetően általában pénzt spórolunk a minket választó cégeknek, nem beszélve arról, hogy a kiszervezett logisztikával a kapacitás sosem lesz a növekedés gátja, illetve a költségek és a lehetséges terjeszkedéssel járó kiadások is skálázhatóvá válnak a szolgáltatásainknak köszönhetően” – mondta el Csereklyei Bálint, az iLogistic.hu ügyvezetője.

Rugalmas fejlődés forgalomnövekedés esetén is

Sokszor merül fel egy-egy webshopnál, hogy miután beáll egy rendelési szint, merjenek-e még több energiát a marketingre fordítani, annak sikere esetén el tudják-e raktározni a többletárut, fel tudnak-e venni új munkatársakat, akik becsomagolják majd a sok rendelést, és tudják-e tartani a kézbesítési határidőket. Ha fulfillment szolgáltatót választunk, akkor mindez nem jelent problémát, hiszen ők bármilyen forgalomnövekedésre fel vannak készülve, legyen az egy hosszabb távú növekedés, vagy akár egy szezonális – karácsonyi vagy Black Friday – forgalomnövekedés, egyik sem okozhat változást a szállítási határidőkben.

Skálázható növekedés költséghatékony megoldásokkal

Nem beszélve arról, hogy a kiszervezéssel a költségek is tiszták és növekedés esetén is skálázhatóak lehetnek. A működésnek ezt a formáját választva nem kell raktárbérletet, illetve alkalmazottakat fizetni, illetve nem áll tőke a csomagolóanyagban és az eszközökben sem, hiszen csupán a kiküldött csomagok után van szükség a díjfizetésre. Ez pedig azt jelenti, hogy ha nincs csomag, akkor nem kell az alvállalkozónak sem díjat fizetni.

Egy új vállalkozás létrehozása soha nem egyszerű, azonban a webshop-üzemeltetés egy olyan üzletág, ahol a tulajdonosoknak nem feltétlenül kell mindenhez érteni a raktározástól a szállítás szervezéséig, éppen ezért lehet az e-kereskedelem a jövő gazdaságának kulcsa, a fulfillment webshop logisztika pedig az e-kereskedelem új sikeres modellje, amelyet alkalmazva már csak jó ötletekre és minőségi termékekre lesz szükség, a többit pedig megoldják helyettünk.

Hirdetés

Jönnek a fenntartható bankkártyák?

Az emberek igyekeznek egyre többet tenni a klímaváltozás ellen, így sokan elhagyják az egyszer használatos műanyagok használatát. A növekvő aggodalomra reagálva a Mastercard globális iparági szereplőkkel együttműködve fenntartható kártyaprogramot dolgozott ki kártyakibocsátók számára. A fenntartható anyagok és a kártyatermékek gyártóiról készült új regiszter célja, hogy valamennyi pénzügyi intézmény előnyben részesítse a fenntartható megoldásokat és tovább ösztönözze az innovációt.

Bővebben
Hirdetés

Így készülhet fel a vállalkozásod a második hullámra

Az elmúlt napokban újra rekordokat döntött a koronavírus járvány, számolt be a WHO főigazgatója hétfői sajtótájékoztatóján. Habár még a tudósok sem tudják, hogy a mostani megbetegedések újabb hullámra engednek következtetni, vagy még az első szakasznál tart a járvány, de az biztos, hogy a vállalkozásoknak az eddigieknél is jobban oda kell figyelniük a környezeti változásokra és a saját működésükre.

Bővebben

„Mindent is” automatizálnának az SAP legújabb, házon belül indított startupjai

Évről évre SAP alkalmazottak ezreit vonják be világszerte az SAP Intrapreneurship programba, arra ösztönözve őket, hogy vállalkozási és termékfejlesztési ötleteiket az SAP keretein belül futtassák fel önálló startuppá. A most kihirdetett 30 támogatott idei pályázatából az is kirajzolódik, hogy mik az innováció irányai a szoftveróriásnál.

Bővebben

Melyik finanszírozási formát vedd igénybe a vállalkozásod indításakor?

Kétség sem fér hozzá, hogy legtöbbször startupok és induló vállalkozások esetében a legnagyobb fejtörést a fejlődéshez szükséges megfelelő mennyiségű tőke bevonása okozza. Mivel egy vállalkozás érettségének különböző fázisaiban eltérő módon juthat pénzhez, fontos tudni, hogy a kezdeti szakaszban milyen lehetőségek állnak rendelkezésre. Az induláskor a leggyakrabban saját és európai uniós forrásokra támaszkodnak, valamint magán kockázati tőkebefektetést vesznek igénybe a vállalkozások, az érettebb cégek számára pedig az önerő mellett a banki hitelek a meghatározók – tájékoztat a K&H Bank.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások