Hirdetés

Egyre nagyobb kihívás a Metahoz tartozó felületek növekedésében

A Facebook történetében először a tavalyi negyedik negyedévben csökkent a napi aktív felhasználók száma az előző három hónaphoz képest, az idei első három hónapra vonatkozó előrejelzés pedig jócskán elmaradt a várakozásoktól, ami kisebb pánikot okozott a befektetők körében. A tőzsdezárás utáni kereskedés során 20 százalékkal zuhant a Metára átnevezett vállalat részvényeinek árfolyama, vagyis pár óra alatt 200 milliárd dollárral csökkent a cég piaci értéke.

Hirdetés

A BBC beszámolója szerint a tavaly október-decemberi időszakban 1,929 milliárd volt az aktív napi felhasználók száma, míg az azt megelőző negyedévben ez az érték minimálisan ugyan, de nagyobb volt, 1,930 milliárd. Éves összevetésben ugyan még így is öt százalékos növekedés volt a mutatóban, de egyéb jelek is mutatják, hogy a Meta nincs a legjobb helyzetben.

A társaság üzleti adatait egyébként stabilak, hiszen az egész éves bevétel majdnem 118 milliárd dollár volt, ami 37 százalékkal múlta felül a 2020-as értéket, míg a nyereség átlépte a 39 milliárd dollárt, ami 35 százalékos növekedést jelentett éves összevetésben. Az utolsó három hónap viszont már korántsem mutatott ennyire kedvező értéket, a bevétel 20 százalékkal bővült, míg a nyereség 8 százalékkal csökkent éves összevetésben. Ez egyben azt is jelentette, hogy az egy részvényre jutó nyereség elmaradt az előzetesen várttól, ami már aggasztó lehetett a befektetők számára.

Az igazi mélyütést azonban valószínűleg az idei első negyedévre megfogalmazott előrejelzés okozta számukra.

A társaság 27 és 29 milliárd dollár közötti bevétellel számol a január-márciusi időszakban, míg az elemzők előzetesen 30,15 milliárd dolláros forgalmat vártak.

A visszafogott várakozások hátterében több tényező is van, egyrészt az elképesztően népszerű és most már a hirdetők által is felfedezett TikTok egyre nagyobb kihívást jelent a Meta-hoz tartozó felületek számára. Emellett az Apple iOS-ben végrehajtott módosításai is nehezebbé teszik a személyre szabott célzást, ami szintén befolyásolhatja a hirdetési bevételeket. Emellett természetesen makrogazdasági hatások is érintik a céget, hiszen az ellátási problémákkal küzdő hirdetők reklámbüdzséje sem feltétlenül úgy alakul, ahogyan tervezték.

A Meta-hoz tartozó felületek – Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger és egyéb – összesen 2,82 milliárd aktív felhasználóval bírtak a tavalyi negyedik negyedévben, ez 8 százalékkal több mint egy évvel korábban. A havi aktív felhasználók száma pedig elérte a 3,59 milliárdot, ami éves összevetésben 9 százalékos bővülést jelent. A Facebook esetében a havi aktív felhasználószám 2,91 milliárd volt a tavalyi utolsó negyedévben, ez 4 százalékos növekedésnek felel meg.
Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben