Hirdetés

Bérautóreform a fenntarthatóság és gazdaságosság jegyében

Bee Rides

A külföldi utazások idején az autók nagy hányada kihasználatlanul áll – erre a világszintű problémára ad gazdaságos, környezetbarát megoldást a magyar alapítású startup, a BeeRides.

A közép-európai régió első reptéri közösségi autómegosztója a kényelmes, egyszerű autóhasználaton túl, pénzkereseti lehetőséget is nyújt az autótulajdonosoknak, és náluk az általánoshoz képest akár 70%-kal olcsóbban lehet bérelni. A vállalkozás sikeres tőkebevonással indította 2018-at: terveikhez sikerült megnyerni egy vezető német befektetőt, az innogy Innovation Hub-ot. A cég Budapest és Dortmund után közösségi car sharing szolgáltatásait Nyugat-Európa más városaira is kiterjeszti, a következő tervezett célállomás Düsseldorf.

A BeeRides-modell egyedi a maga nemében: a reptéren a cég parkolójában hagyott gépkocsit az elutazás időtartama alatt bérbe adják, ami az egész országban, és akár külföldön is használható. Csak hazánkban, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren főszezonban sokszor hétezer „unatkozó” autó várja azt, hogy tulajdonosa hazarepüljön, és újra elfordítsa a slusszkulcsot. Ezek az utazók közel kétmilliárd forintot költenek reptéri parkolásra. Mindeközben számos idelátogató utas mobilitási megoldást keres. Nem csoda, hiszen hazánk egyre nagyobb turisztikai vonzerővel rendelkezik, és a reptér forgalma évről évre nő.

A bérlés és parkolás napi 24 órában működő, teljesen automatizált folyamat. Gördülékenységét a menedzselt online piactér, az internetes szerződéskötés és fizetés, a garázsmesteri funkciók (műszaki ellenőrzés előtte-utána) és a repülőtéren kihelyezett „okos kulcsszekrény” biztosítják. Ez utóbbi (a smart locker) a lefontosabb BeeRides-fejlesztés, amiben szolgáltatása eltér a versenytársakétól, hiszen – ellentétben a tradicionális autókölcsönzőkkel sorban állás nélkül megoldható a kölcsönzés. Az autótulajdonosokat és a bérlőket is a bérbeadás ideje alatt teljeskörű Allianz casco biztosítás védi, és meghibásodás esetén professzionális közúti segélyszolgálat áll rendelkezésre.

Eddig négy kontinensről, összesen 52 országból béreltek autót rajtuk keresztül. Túl vannak 25 ezer parkolási és 12 ezer bérlési napon, ami évenkénti triplázást jelent. „A bérbeadott autók után befolyt tranzakciós díjak a legfőbb bevételi forrásunk, a jelenlegi tranzakciószámunkkal egyenes arányban versenyképességünk is megugrott. Belső felmérésünk kimutatta, hogy nagyjából 150 millió forintot kerestek, illetve spóroltak meg általunk az ügyfeleink is” – mondta a több sikeres európai startup felépítésében közreműködő, a BeeRides-hoz februárban csatlakozó társ-ügyvezető, Kálcsics Gergő, aki az utóbbi három évben a legnagyobb európai alapítású tőzsdén jegyzett, német online kereskedelmi óriás, a Zalando egy belső startupját vezette Berlinben. Kálcsics hozzátette: a jelenlegi tranzakcióik több mint felét visszatérő ügyfelek végzik, a tulajdonosok pedig egyre hosszabb időre (átlag 14 napra) adják le gépjárművüket. És nem ritka, hogy befektetési célból második vagy harmadik autót vásárolnak, bérbeadásból származó keresetnek – nekik személyre szabott ajánlat készül. Vannak olyanok is, akik a webes kalkulátorral kiszámolják, mennyi pénzt tudnak keresni havonta a garázsban álló autójukkal, ezért így, bérbeadással „hasznosítják” azt. A bérlőknek azon túl, hogy kényelmes, megfizethető a szolgáltatás, a reptéren megszokotthoz képest akár 70%-kal olcsóbban juthatnak bérautóhoz.

„A célunk, hogy kényelmesen, olcsóbban, többet utazhassanak az emberek. Az autóbérlők azért választanak minket, mert jobb felhasználói élményt nyújtunk, jelentősen olcsóbban. A tulajdonosok pedig pénzt keresnek az amúgy kihasználatlan autójukkal, biztonságos módon, ezzel csökkentve repülővel történő utazási költségeiket.” – kezdi a tulajdonos és ügyvezető Bősze Botond.

„Három revolúció zajlik a mobilitás világában, amik egymást erősíteni is fogják: önvezetés, elektromos meghajtás, megosztás. Mi értelemszerűen az utóbbira adunk úttörőként, választ. A közeljövőben a kocsival közlekedőknek nem az lesz a fontos, hogy van-e saját autójuk, hanem hogy az adott szituációban van-e hozzáférésük egy megfelelő gépjárműhöz.”

„Ennek egyik alternatíváját kínáljuk, mert pár napos vagy hetes utazásokhoz lehet nálunk autót bérelni. Az előzőek mellett fontosnak tartom, hogy a hagyományos autókölcsönzők olyan üzleti folyamatokon alapuló szolgáltatást nyújtanak, ami évtizedek óta gyakorlatilag változatlan. Van tere a fejlődésnek, és az ügyfélélményben bekövetkező változásokat az ügyfelek felismerik, a piac változni fog” – véli Bősze Botond.

A magyar alapítású car sharing startup folytatja szolgáltatásainak kiterjesztését Nyugat-Európában, hogy több városban lehessen gazdaságosan autót bérelni. Ennek megvalósításához a cég az év elején zárt egy tőkebevonást, amit az innogy Innovation Hub, egy patinás német kockázati tőke alap jegyzett vezető befektetőként – a már meglévő befektetők, az iEurope Capital és a BW Invest társbefektetése mellett. Megalakulása óta ezzel összesen 1,4 millió euró pénzügyi befektetés zajlott a cégben. A csapat továbbra is budapesti központból irányítja a dortmundi bázist és a nemzetközi terjeszkedést; a következő célállomás a tervek szerint: Düsseldorf.

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások