Hirdetés

Befektetéssel zárult az autó-motorsport szakma által indított HUMDA Startup Program

Két startupot is díjaztak az autó- és motorsport területén kidolgozott innovatív ötletükért a HUMDA Startup Program záró befektetési ülésén, Budapesten. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., a Startup Campus és a Hiventures közös programjának Demo Day eseményén a Performanceology 20 millió forintos kezdőtőkebefektetésre kapott ajánlatot, míg a Racelinert a program szakmai partnere, az Izraeli Nagykövetség ismerte el különdíjjal.

A Performanceology egy olyan új generációs adatelemző és oktató platform, ami az e-sportban aktív szimulátorversenyzők fejlődését és versenyekre való felkészülését segíti kezdő szinttől egészen a profiig. A másik döntős Raceliner a program szakmai partnerétől, az Izrael Állam budapesti Nagykövetségétől kapott mentorációs különdíjat. Ötletük egy olyan bukósisakba épített eszköz, amely segít megtalálni a lehető legideálisabb íveket a versenypályákon versenyzőknek és amatőröknek, motorosoknak és autósoknak egyaránt.
Hazánkban a mobilitási ipar hozzájárulása a magyar GDP-hez 14-16 százalékra tehető. Az iparág jelentős átalakuláson megy keresztül, a legnagyobb szereplők is folyamatosan keresik a következő évtizedek meghatározó technológiai újításait. Ennek következtében nemzetgazdasági és stratégiai szempontból is kiemelt jelentőségű a legújabb úttörő innovációk felkutatása és a hazai kezdeményezések támogatása. A HUMDA teljes tevékenységi portfóliójára hirdettük meg a pályázati lehetőségeket, melyekre nagyon izgalmas ötletek érkeztek. Már az előszűrés is embert próbáló feladat volt, de a teljes igazgatósági kört bevonva sikerült a legjobb hét kezdeményezést kijelölni. Külön öröm volt számunkra, hogy a továbbjutó csapatok aktívan részt vettek az üzleti képzéseken. A Performanceology és Raceliner csapatok voltak azok, akiket a döntőben a befektetői csoporttal közösen az ötletük, piaci relevanciájuk, skálázhatóságuk és növekedési lehetőségük szempontjából a legígéretesebbnek találtunk. Az általuk kifejlesztett objektív, adatalapú modellezési, vezetőfejlesztési és előrejelzési rendszerek nemcsak az autó-motorsportban és az e-sportban, hanem a teljes autóiparban, valamint a közlekedésbiztonságban is kiemelt és rendkívül aktuális területeknek számítanak” – mondta Látos András, a HUMDA Lab Nonprofit Kft., a HUMDA kutatás-fejlesztési és innovációs leányvállalatának ügyvezetője.
A 2021-ben először elinduló HUMDA Startup Program azokat a friss technológiai innovációkat hozta felszínre, amelyek az autó-motorsport, valamint valamennyi mobilitáshoz kapcsolódó terület fejlesztését segítik. Amellett, hogy a legjobb projektek pénzügyi finanszírozásban részesülhettek, a döntősök számára iparági segítséget biztosított Dr. Kling Sándor, a Humda Lab vezető technológiai szakértője, a Kling Technology ügyvezető igazgatója, Michelisz Norbert, a túraautó-világkupa 2019-es bajnoka,  Dr. Hanula Barna, a Széchenyi Egyetem docense, dékánja, illetve Talmácsi Gábor, a MotoGP-sorozat 2007-es világbajnoka. A csapatok emellett üzletfejlesztési képzésen vehettek részt, ahol többek között a szolgáltatás- és terméktervezésről, termékstratégiáról, üzleti és pénzügyi tervezésről és a szellemi tulajdon védelméről tanulhattak. A képzés második szakaszában kifejezetten a befektetési pitchre készültek fel a legjobbak.
A program további partnerei voltak a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, az EIT Urban Mobility, a győri Széchenyi Egyetem és az erdélyi Xponential Transylvania.
A 2020-2.1.1-ED-2021-00162 számú projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával, a 2020-2.1.1-ED pályázati program finanszírozásában valósult meg.
A programról az alábbi linken tájékozódhat: https://www.startupcampus.hu/humda

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben