Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Több mint ötszázhetven autós vezetési stílusát monitorozta a Cristo alkalmazás március hónapban Budapesten, hétköznap és hétvégén 8 és 20 óra között, a vezetéselemzés funkció által, amely a gépjárművezetők műveleteinek intenzitását vizsgálta és pontozta. Az adatokból kiderül, hogy a vizsgált autósok teljesítménye igencsak kevéssé kiegyensúlyozott, az esetek közel felében meglehetősen rángatják az autójukat – azaz hirtelen módon gyorsítanak, fékeznek, vagy veszik be a kanyart. Az adatok szerint tehát az összes gyorsítás, fékezés és kanyarodás 42%-a kifejezetten erőteljesen, hirtelen módon történik.

Ezen műveletekre általában akkor kerül sor, amikor az autó vezetője váratlan helyzetbe kerül, és hirtelen kell cselekednie, például a reggeli dugóban, vagy a délutáni csúcsforgalomban. Sajnos ezek gyakran vezetnek akár balesetveszélyes helyzetekhez is, melyek egy kis előzékenységgel és higgadtsággal megelőzhetőek lehetnek.

„Egyszerűen nem szabad, hogy a reggeli forgalom váratlanul érjen bennünket. Készüljünk fel és fogadjuk el, hogy dugó lesz az egyes városrészekben” – hívja fel a figyelmet Csörgő László, a drivingcamp Hungary vezetéstechnikai- és rendezvényközpont vezető trénere. „Csak azzal, hogy időben elindulunk, máris megspóroljuk magunknak és a körülöttünk autózóknak az időhiány okozta stressz következményeit. Nagy a csábítás, hogy átsoroljunk ilyenkor a másik sávba, ezzel akár a mögöttünk sorakozókat is veszélyeztetve, de ilyenkor gondoljunk bele, valóban előrébb leszünk majd? Ugyanígy, ha valaki nagyon siet, esetleg agresszív, engedjük be, és kerüljünk a lehető legtávolabb az ilyen helyzetekben gyakori konfliktusoktól. Maradjunk higgadtak, türelmesek, és legyünk segítőkészek másokkal szemben.” – összegzi a szakember, hozzátéve, hogy óva int attól mindenkit, hogy a reggeli dugóban araszolást kihasználja például az e-mailek elolvasására – ugyanis azon pár másodperc alatt, amíg az autó vezetője letekint a telefonjára, máris új helyzet alakulhat ki a dugóban, amelyre, ha nem reagál időben, azzal máris megsokszorozza a balesetveszélyt.

Ehhez a hozzáálláshoz a dél-budai oldalon, vagy a Petőfi híd környékén nagyon is szükség lehet egy hétköznap reggelen, ugyanis ezeken a területeken nőhet meg leginkább a feszültség az autósok között a vizsgált adatok szerint, például a hirtelen fékezések és gyorsítások aránya 8 és 10 óra között a legmagasabb. 10 óra után már a pesti oldalon válnak különösen feszültté a sofőrök és 11 órától ezek gyakorisága folyamatosan növekszik egészen 16 óráig, amikor már a Duna mindkét oldalán érdemes extrán óvatosan vezetni. A késő délutáni és esti órákban Pesten a Rákóczi út és a Róbert Károly körút között, főként a Váci úton szabadul el a forgalom, Budán pedig a II, III. és a XII. kerületekben.

Hétvégente a legintenzívebb órákban, például reggel, vagy ebédidő előtt, közel feleannyi hirtelen gyorsítás, fékezés, vagy kanyarbevétel történik, mint hét közben. Az események gyakoriságát egyértelműen Pest uralja, a legnagyobb különbséggel délben és késő délután, 17 óra körül. A budai oldalra délelőtt 10 és 11 óra között érdemes figyelni, de a forgalmi helyzetek intenzitása 13 és 16 óra környékén is megközelíti a pesti szintet.

„A Cristóval a kezdetektől egy olyan szolgáltatást álmodtunk meg, ami nem csak könnyebbé, de biztonságosabbá is teszi az autózást. Mindehhez az is kell, hogy megmutassuk a hazai sofőröknek, hogy mennyire fontos az egyéni hozzáállás és tudatosság a kiegyensúlyozott vezetésre való törekvésben, hiszen az utakon minden pillanatban hatással vannak a forgalom összes többi szereplőjére” – mondja el Szota Szabolcs, a Cristo alkalmazást fejlesztő és üzemeltető Smartsurance Kft. ügyvezetője. „Jelenleg többszáz autóvezető használja a Beat nevű telemetriai eszközünket, melynek segítségével egy, a drivingcamp szakértőivel közösen kialakított pontrendszer keretében kapnak visszajelzést a vezetési stílusukról. A 10 pontos skálán például pontlevonással jár minden, az átlagosnál intenzívebben végrehajtott művelet, legyen az fékezés, kigyorsítás, vagy kanyar- az intenzivitás nagysága szerint súlyozva. Örömünkre szolgál, ha ezekből az adatokból most egy elemzést is adhatunk a fővárosban autózók kezébe, amelynek segítségével talán jobban fel tudnak készülni a mindennapi forgalomra, megelőzve a kevésbé biztonságos helyzeteket.” – összegezte Szota Szabolcs.

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások