Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Hirdetés

Több mint ötszázhetven autós vezetési stílusát monitorozta a Cristo alkalmazás március hónapban Budapesten, hétköznap és hétvégén 8 és 20 óra között, a vezetéselemzés funkció által, amely a gépjárművezetők műveleteinek intenzitását vizsgálta és pontozta. Az adatokból kiderül, hogy a vizsgált autósok teljesítménye igencsak kevéssé kiegyensúlyozott, az esetek közel felében meglehetősen rángatják az autójukat – azaz hirtelen módon gyorsítanak, fékeznek, vagy veszik be a kanyart. Az adatok szerint tehát az összes gyorsítás, fékezés és kanyarodás 42%-a kifejezetten erőteljesen, hirtelen módon történik.

Ezen műveletekre általában akkor kerül sor, amikor az autó vezetője váratlan helyzetbe kerül, és hirtelen kell cselekednie, például a reggeli dugóban, vagy a délutáni csúcsforgalomban. Sajnos ezek gyakran vezetnek akár balesetveszélyes helyzetekhez is, melyek egy kis előzékenységgel és higgadtsággal megelőzhetőek lehetnek.

„Egyszerűen nem szabad, hogy a reggeli forgalom váratlanul érjen bennünket. Készüljünk fel és fogadjuk el, hogy dugó lesz az egyes városrészekben” – hívja fel a figyelmet Csörgő László, a drivingcamp Hungary vezetéstechnikai- és rendezvényközpont vezető trénere. „Csak azzal, hogy időben elindulunk, máris megspóroljuk magunknak és a körülöttünk autózóknak az időhiány okozta stressz következményeit. Nagy a csábítás, hogy átsoroljunk ilyenkor a másik sávba, ezzel akár a mögöttünk sorakozókat is veszélyeztetve, de ilyenkor gondoljunk bele, valóban előrébb leszünk majd? Ugyanígy, ha valaki nagyon siet, esetleg agresszív, engedjük be, és kerüljünk a lehető legtávolabb az ilyen helyzetekben gyakori konfliktusoktól. Maradjunk higgadtak, türelmesek, és legyünk segítőkészek másokkal szemben.” – összegzi a szakember, hozzátéve, hogy óva int attól mindenkit, hogy a reggeli dugóban araszolást kihasználja például az e-mailek elolvasására – ugyanis azon pár másodperc alatt, amíg az autó vezetője letekint a telefonjára, máris új helyzet alakulhat ki a dugóban, amelyre, ha nem reagál időben, azzal máris megsokszorozza a balesetveszélyt.

Ehhez a hozzáálláshoz a dél-budai oldalon, vagy a Petőfi híd környékén nagyon is szükség lehet egy hétköznap reggelen, ugyanis ezeken a területeken nőhet meg leginkább a feszültség az autósok között a vizsgált adatok szerint, például a hirtelen fékezések és gyorsítások aránya 8 és 10 óra között a legmagasabb. 10 óra után már a pesti oldalon válnak különösen feszültté a sofőrök és 11 órától ezek gyakorisága folyamatosan növekszik egészen 16 óráig, amikor már a Duna mindkét oldalán érdemes extrán óvatosan vezetni. A késő délutáni és esti órákban Pesten a Rákóczi út és a Róbert Károly körút között, főként a Váci úton szabadul el a forgalom, Budán pedig a II, III. és a XII. kerületekben.

Hétvégente a legintenzívebb órákban, például reggel, vagy ebédidő előtt, közel feleannyi hirtelen gyorsítás, fékezés, vagy kanyarbevétel történik, mint hét közben. Az események gyakoriságát egyértelműen Pest uralja, a legnagyobb különbséggel délben és késő délután, 17 óra körül. A budai oldalra délelőtt 10 és 11 óra között érdemes figyelni, de a forgalmi helyzetek intenzitása 13 és 16 óra környékén is megközelíti a pesti szintet.

„A Cristóval a kezdetektől egy olyan szolgáltatást álmodtunk meg, ami nem csak könnyebbé, de biztonságosabbá is teszi az autózást. Mindehhez az is kell, hogy megmutassuk a hazai sofőröknek, hogy mennyire fontos az egyéni hozzáállás és tudatosság a kiegyensúlyozott vezetésre való törekvésben, hiszen az utakon minden pillanatban hatással vannak a forgalom összes többi szereplőjére” – mondja el Szota Szabolcs, a Cristo alkalmazást fejlesztő és üzemeltető Smartsurance Kft. ügyvezetője. „Jelenleg többszáz autóvezető használja a Beat nevű telemetriai eszközünket, melynek segítségével egy, a drivingcamp szakértőivel közösen kialakított pontrendszer keretében kapnak visszajelzést a vezetési stílusukról. A 10 pontos skálán például pontlevonással jár minden, az átlagosnál intenzívebben végrehajtott művelet, legyen az fékezés, kigyorsítás, vagy kanyar- az intenzivitás nagysága szerint súlyozva. Örömünkre szolgál, ha ezekből az adatokból most egy elemzést is adhatunk a fővárosban autózók kezébe, amelynek segítségével talán jobban fel tudnak készülni a mindennapi forgalomra, megelőzve a kevésbé biztonságos helyzeteket.” – összegezte Szota Szabolcs.

Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben
Hirdetés

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben