Hirdetés

Az egyetemi tudás így hasznosulhat az ipari és társadalmi folyamatokban

Az ELTE Innovációs Központja tizenkettedik alkalommal szervezte meg Újbuda Önkormányzatával és a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködésben az ELTE-Újbuda Innováció Nap konferenciát és startup-kiállítást.

A rendezvény célja az egyetemen keletkezett tudás ipari és társadalmi hasznosításának ösztönzése, az egyetemen dolgozó oktató-kutatók és a hallgatók vállalati szférával való kapcsolatainak erősítése, kiterjesztése, valamint az aktuális innovációt érintő finanszírozási lehetőségek megismertetése.

A konferencia és a kiállítás keretében bemutatkozott többek között a Mesterséges Intelligencia (MI) Koalíció, a Demola Budapest, a Hiventures Zrt., a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány, a Tőkeportál, az InCube Nonprofit Egyesület és Diákszervezet, valamint az Újbudai Spin-off Klub is.

A délutáni szekció a fiatalok vállalkozóvá válását bátorította az Amerikai Kereskedelmi Kamara Magyarország, az Attrecto Zrt., a Rollbar, a Széchenyi Tőkealap Kezelő Zrt., a Szecskay Ügyvédi Iroda és az iEurope Group képviselőinek részvételével.

A szekciót a BKIK Ipari Tagozatának elnöke, Zsabka Zsolt nyitotta meg. A kamarai vezető az innováció kérdéskörét a generációváltás szemszögéből közelítette meg. Felhívta a figyelmet arra, hogy a szolgáltatások és termékek tervezésénél pedig azokkal az emberekkel is számolni kell, akik előállítják azokat, márpedig 2025-re az Y és Z generáció adja majd a munkavállalók 75 százalékát. Ha a változásokra nem tudjuk felkészíteni a 700.000 embernek munkát adó kis- és középvállalkozásokat, akkor nem fognak talpon maradni a versenyben. Zsabka Zsolt figyelemfelkeltő céllal idézte a GKI kutatását, mely szerint a felhőalapú szolgáltatásokra csak a kkv-k vezetőinek 5 százaléka nyitott, és ez csupán az innováció egyetlen részterülete. A tagozati elnök a kamara feladatának nevezte a vállalatvezetők felkészítését a változásokra, valamint az egyetemeken felhalmozódó tudás eljuttatását a gazdasági szereplőkhöz, és ennek jegyében a BKIK támogatásáról biztosította az Innovációs Naphoz hasonló eseményeket.

A rendezvényen adták át az ELTE Innovatív Kutatója díjat, valamint bemutatkoztak a Hallgatói Ötletpályázat nyertesei is.

Forrád: Kamara Online

A magyar mellett a holland tőzsdét is célba vette az OXO Technologies Holding

Az OXO célja, hogy már ne csak egy befektető legyen, hanem régiós szinten meghatározó, professzionális alapkezelő, és ennek részeként nemcsak a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában, hanem a holland Euronext – Amsterdam tőzsdén is tervezi részvényei bevezetését.

Bővebben

Mozdítsuk előre Európa 2,95 billió eurós technológiai ökoszisztémáját! – ezért gyűlnek össze a szereplők az első GITEX EUROPE expón

A North Star Europe a GITEX EUROPE x Ai Everything, a régió legnagyobb technológiai, startup és digitális befektetési rendezvényének részeként debütál. Az eseményen 750+ startup, 600+ befektető és a startup-ökoszisztéma globális szereplői találkoznak.

Bővebben

A nyár végéig nem érdemes számítani a Klarna IPO-jára

A nyilvános piaci bevezetéshez a fintech unikornis szeretne még nagyobb támogatást és lendületet látni – a cég IPO-terveire rálátó források szerint. Mindeközben a Klarna vezérigazgatója elismerte: kicsit túltolták az AI-alapú költségcsökkentést, és újra humán munkaerőt kell keresni.

Bővebben

Először finanszíroz kifejezetten európai alapokat az USA egyik legnagyobb alapok alapja, az Adams Street Partners

A 270 millió eurós összegből nagy szereplők általános alapjai és akár egyszemélyes mikroalapok is részesülhetnek – a lényeg a szakértelem, és hogy az alapokon keresztül a legjobb alapítókat tudja finanszírozni a világszinten jegyzett fund of funds.

Bővebben

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben