Hirdetés

Az AutoWallis árbevétele stagnál a vírus miatt

A COVID-19 járvány által nehezített gazdálkodási környezetben az AutoWallis árbevétele 38,2 milliárd forint volt az első félévben, ami lényegében stagnálást jelent az előző évivel összevetve. Az elmúlt félévben bejelentett jelentős akvizíciók és üzletfejlesztések árbevétel és eredmény hatása még nem jelentkeztek, azok pozitív hatása várhatóan a második félévtől jelenik meg a számokban.

A COVID-19 járvány jelentős negatív hatással volt az Európai Unió (EU, EFTA, Egyesült Királyság) új személygépjármű-piacára az első félévben (-39,5%), amihez képest a magyar piac kevésbé esett vissza (átlagosan 25 százalékot). Az AutoWallis értékesítései ehhez képest jelentősen jobban alakultak – derül ki a társaság közleményéből.

A Nemzetközi disztribúciós üzletág árbevétele 1,4 százalékkal 16,8 milliárd forintra emelkedett, miközben az értékesítési darabszám ennél jobban, 15,6 százalékkal bővült. Ennek oka, hogy a növekedés alacsonyabb átlagos eladási árak mellett valósult meg a termékmix kisebb járművek felé tolódása, valamint a Balkán piacokon értékesített jelentős számú, de az átlagosnál lényegesen alacsonyabb árrés tartalmú flotta értékesítések miatt.

A Belföldi disztribúciós üzletág árbevétele mindössze fél százalékkal 18,1 milliárd forintra, míg az értékesített darabszám 5,6 százalékkal 1.547 darabra csökkent. A nemzetközivel ellentétes folyamat az AutoWallis prémium szegmensben realizált forgalmában betöltött meghatározó szerepével és az áprilisban megnyitott Jaguar Land Rover márkakereskedésben eladott gépjárművek magasabb eladási áraival magyarázható.

A kedvezőtlen környezetnek, a turizmus és üzleti célú utazások visszaesésének, így a repülőtéri forgalom csaknem teljes leállásának legjobban kitett Autóipari szolgáltatói üzletág (amelybe a szerviz-szolgáltatások és az autókölcsönzés is tartozik) árbevétele 11 százalékkal csökkent annak ellenére, hogy a menedzsment mindent megtett annak érdekében, hogy a rendelkezésre álló bérbeadható flotta méretét csökkentse, illetve alternatívan hasznosítsa, például futárszolgáltatásokra. A szerviztevékenység az időszak alatt a koronavírus ellenére összességében szinten maradt, sőt egyes szerviztelepeken bővült is.

Az AutoWallis eredményét a külső környezet mellett egyszeri tételek is rontották az első félévben. Egyrészt a csoport két leányvállalatától jogellenesen eltulajdonított eszközök 2020. évre jutó teljes vesztesége 158 millió forint, másrészt pedig 362 millió forint, pénzügyileg nem realizált átmeneti számviteli átértékelési különbözet jelentkezett a félév utolsó napján.

A csoport eredményességét legjobban bemutató EBITDA (pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) az eredményességet negatívan befolyásoló, egyszeri tételek nélkül 38 százalékkal 847 millió forintra csökkent volna, az egyszeri, átmeneti tételekkel együtt azonban az EBITDA 689 millió forint volt (-51%).

A teljes átfogó eredmény 765 millió forint veszteség volt az átmeneti és egyszeri tételek miatt, azonban az egyszeri tételek nélkül kevesebb, 245 millió forint lett volna, szemben a tavalyi év 545 millió forintos nyereségével. Az eredmény elmaradásának elsődleges oka a koronavírus okozta repülőtéri forgalom teljes leállása miatt visszaesett autóipari szolgáltatások, valamint a Nemzetközi Disztribúciós üzletágban a korábban legnagyobb fedezettermelő modellek (Ssangyong Korando, JLR Discovery) kifutása, és a pótlásra érkezett új modellek késedelme miatt átmenetileg visszaeső fedezettermelő képesség volt.

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások