Hirdetés

Az Apple szemüvegével ott érezheted magad majd, ahol csak szeretnéd

Már nincs messze az az utópia, hogy egy szemüveg viselésével egy egészen más környezetben érezhetjük magunkat. Az Apple olyan AR megoldáson dolgozik, ami a zöld hátteres effektust hívja segítségül.

Ez a funkció nagyjából a filmes ipar klasszikus trükkjével, az úgynevezett zöld háttérrel azonos. Ennek segítségével szinte bármilyen közegben elhelyezhető a színész. Az Apple elképzelése szerint a szemüvegével is ilyesmi eredmény lesz elérhető, ugyanúgy valós időben, és nem kétdimenziós képet kap majd a felhasználó: a viselő oldalra és hátra is fordulhat, hogy a látottakat minden irányból megcsodálja.

A megoldás ma még nem tökéletes, mivel a szemüvegben elhelyezett technika az Apple szerint túl nagy terhelést kap, így akadás nélkül egyelőre nem is hozható működésbe. A cég ezt úgy próbálja enyhíteni, hogy a szemüveghez párosított iPhone-ra és hardverére bízza a folyamat nagyobb erőforrást igénylő részét.

A háttér megváltoztatásának funkciója számos helyzetben hasznos lehet: a pilóták például sokkal hihetőbb környezetben tanulhatnák az egyes géptípusok vezérlést, a diákok pedig testközelből láthatnának például egy történelmi időszakot – írta a hvg.hu.

A korábban kiszivárgott információk szerint a koncepció nagyon előremutató lesz: mindkét lencsében kijelzőket, a keretbe pedig LIDAR szenzorokat építenek be. A tervek szerint az Apple Glass nagyban hasonlítani fog egy tipikus szemüveghez és valószínűleg nem lesz rajta kamera. Jelenleg ismert információk alapján még az idei évben debütálhat, 499 dollár áron. Tim Cook utalt arra is, hogy a kiterjesztett valóság technológiájának fejlesztése a cég jövőjében legalább olyan hangsúlyos lesz, mint az iPhone.

Egy női alapító vallomásai – ezzel a címmel indít új podcastot Meghan Markle

A brit királyi család tagja 8 epizódon keresztül folytat beszélgetéseket női vállalkozókkal a karrierjükről, és arról, hogy nőként hogyan lehet sikeresen vállalkozást építeni.

Bővebben

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben