Hirdetés

Az amerikai piaci lehetőségekkel ismerkedett öt magyar agrár startup

Amerikai befektetési szakértők előtt mutatkozott be öt magyar agrárinnovációs vállalkozás. A tengerentúli piacra lépésre felkészítő HunAgriPower virtuális esemény egyik fő célja volt, hogy a magyar startupok betekintést nyerjenek az Egyesült Államok mezőgazdasági piacának működésébe, és olyan szakmai visszajelzéseket kapjanak termékeikről, szolgáltatásaikról, amelyek hozzájárulhatnak az exporttevékenységük fejlesztéséhez.

A washingtoni magyar nagykövetség Business Promotion & Development Campus (BPDC), valamint a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) NAK TechLab innovációs programjainak együttműködésében, 2020. május 26-án, kedden HunAgriPower címmel magyar innovatív mezőgazdasági cégek piacra lépését elősegítő virtuális eseményre került sor. A szervezők eredetileg egy washingtoni szakmai konferenciát terveztek májusban, ezt azonban a koronavírus járványügyi helyzet miatt őszre kellett halasztani.

Az online rendezvényen Nagy István agrárminiszter mondott köszöntőt, aki beszédében a Digitális Agrár Stratégiára hívta fel a figyelmet, amely nagyban hozzájárul a versenyképesség növeléséhez. A tárcavezető azt is kiemelte, hogy a magyar agrárium 25 millió ember ellátására képes, az alapanyagok több mint nyolcvan százalékát pedig hazánkban állítjuk elő. Győrffy Balázs, a NAK elnöke beszédében a kamara NAK TechLab innovációs programjának fontosságára hívta fel a figyelmet, amely hatékonyan támogatja az agrárdigitalizáció felgyorsítását.

A virtuális rendezvényen részt vett Ted McKinney, az amerikai agrárminisztérium miniszter-helyettese is, aki hangsúlyozta, hogy Magyarország azon országok közé tartozik a világban, melyek a technológiai megoldásokban élen járnak, a különböző technológiák pedig, melyeket a startupok alkalmaznak, képesek formálni a jövőt.

Az online konferencián a NAK TechLab program által támogatott öt hazai startup vállalkozás mutatkozhatott be: az intelligens méhkaptárt megalkotó Beebox, az egyedülálló szarvasmarhasúly-mérő alkalmazást fejlesztő Agroninja, az automatizált megoldással működő, egész évben kiemelkedő minőségű növényeket előállító bedrock.farm, a vegyszermentes, kontrollált növénytermesztés technológiáját alkalmazó Growberry, valamint a sertések betegségeinek korai felismeréséhez hozzájáruló Serket. A hazai startup vállalkozások amerikai szakértőktől kaphattak  tanácsokat: Randy Kron, az indiana állambeli Farm Bureau vezetője, az Interlink Capital Strategies pénzügyi tanácsadó cég két partnere, Alan Beard és Szamosfalvi József mind értékes visszajelzéseket adtak termékeikről, szolgáltatásaikról.

Az amerikai piacra lépést elősegítő online esemény a tervek szerint októberben folytatódik, Washingtonban, ahol a startup vállalkozásoknak immáron személyesen is lehetőségük lesz üzleti megbeszéléséket folytatni amerikai szakértőkkel és tőkealap-kezelőkkel.

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben

Csillag Péter: Nem új jogszabályokra van szükség az európai ökoszisztéma jobb működéséhez, hanem a meglévő korlátozások lebontására

A HunBAN elnöke szerint ha az amerikai vámpolitika azt eredményezi, hogy Európa végre összekapja magát, és egységesebb piacot hoz létre, ez még jól is jöhet számunkra. Ehhez viszont az uniós döntéshozóknak hagyniuk kéne a piacot érvényesülni, és jól kihasználni a technológa adta lehetőségeket. Erről is beszélgettünk Csillag Péterrel.

Bővebben