Arculattervezési dráma a Facebook új fizetőeszköze körül

A Facebook múlt héten jelentette be a hamarosan debütáló pszeudó-kriptopénzét a Librát, amit a Facebook spinoff cége a Calibra jegyez. Nos, pechükre, ahogy az lenni szokott a nagy dobásoknál, bejelentkezett egy online bankolással foglalkozó startup azzal a váddal, hogy lemásolták a logójukat.

A Current nevű céget 2017-ban alapították, tulajdonképpen egy gyerekeknek szóló pénzügyi applikációként debütált, szintén Silicon Valley-ben. Itt gyakran felmerülnek az ehhez hasonló arculati, szerzői jogi botrányok (elég csak az Airbnb új logojára gondolni) – de ezúttal kicsit meredekebb a felállás. A két, valóban hasonló logo egy és ugyanazon grafikai stúdió, a Character keze munkája. A sajtó vakargatja a fejét, és összeesküvés elméleteket gyárt – már csak azért is, mert hasonló szolgáltatásokkal vannak jelen a piacon Current, mint amit hamarosan a Facebook fog kidobni. További aggodalomra ad okot ugyanakkor a logoban szereplő “~” szimbólum értelmezése adja.

A matematika tanulmányainkból tudjuk ugyanis, hogy ez a jel sosem jelent konkrétumot, csak egy megközelítő értéket. A feltételezések szerint így a Facebook kripropénze is csak egy körülbelüli értéket hordoz a valóságban. Ezt a felvetést alátámasztja a demo videója is, ahol a 100 dollár átalakul ~95.31 dollárra. Persze ez minden bizonnyal a dollár és a Facebook saját pénzneme közötti váltás eredménye,

Az ártatlanság jegyében természetesen az is lehet, hogy az egész egy véletlen, ámde szerencsétlen egybeesés. Mondjuk lehet, hogy nem. A Current alapítója elmondta azonba a nagy megfejtést a Fortune magazinnak: szerinte emberi lustaság áll a dolog hátterében.

Másfél millió forintba kerül megtalálni egy új kollégát

A karácsonyi szezonban hatezer dolgozó fog hiányozni a kereskedelemből, de számos szektorban tombol a munkaerő hiány ezen az időszakon kívül is.. Az új munkaerő megtalálása egyre nagyobb terhet ró a cégekre: elemzések szerint egy új munkavállaló felvételére átlagban közel 50 napot kell fordítani, míg egy-egy új kolléga megtalálására mintegy 1,2 millió forintot költ egy vállalkozás ma Magyarországon.

Bővebben

3 millió euró befektetést kapott a magyar ételrendelő startup

Az Euroventures kockázati tőkealap-kezelő hárommillió eurós tőkebefektetéssel támogatja egy céges ételrendelésekkel és dolgozói juttatások optimalizálásával foglalkozó magyar startup fejlődését. Az Ordit névre hallgató vállalkozás egész Európában úttörőnek számít a vállalati dolgozói juttatások és az ételrendelési, éttermi, catering számlázások kezelésében.

Bővebben

Startupok is felajánlották a szolgáltatásaikat a Design Terminál jótékonysági aukcióján

Közel 6 millió forint gyűlt össze a Design Terminal hagyományos Talent for Good jótékonysági aukcióján, melyen a nagyvállalatok felajánlásai mellett startupok is beálltak a jótékonykodók sorába. Az összeggel az innovációs ügynökség a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet munkáját támogatja.

Bővebben

A parkolás lehet az új munkahelyi juttatás?

A magánéletben és a munkahelyi ügyek intézése kapcsán is a mindennapok része a parkolás a legtöbb autótulajdonos számára, azonban kevesek számolnak be arról, hogy mindez kellemes elfoglaltságot jelentene. Ki akar percekig parkolóhelyet keresni, nem beszélve a parkoló automata vadászatról és a nehézkes készpénzes fizetésről? Két éve azonban Magyarországra is berobbant az okosparkolás a Parkl alkalmazásnak köszönhetően, amely teljesen megreformálja a hazai parkolási trendeket. Amellett, hogy egyszerűbbé és átláthatóbbá varázsolja a parkolási folyamatot, mostantól akár munkahelyi juttatásként is kérhető, hiszen lehetővé teszi egy munkavállalói parkolási keret beállítását a céges flotta számára. Megérkezett a Parkl Business.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások