Hirdetés

Adatvédelmi akadályok miatt csak most indulhat el a Facebook társkeresője

A következő napok során harmincegy európai országban, köztük Magyarországon is elindul a Facebook Társkereső szolgáltatása, amely tavaly szeptember óta az adatvédelmi beállítások finomhangolása miatt csak Európán kívül volt elérhető.

Hirdetés

A Facebook Társkereső egy különálló szolgáltatás a Facebook applikáción belül, amelynek használatához külön fel kell iratkoznia, és saját profilt kell létrehoznia a felhasználóknak – ez azonban okostelefonról néhány pillanat alatt elvégezhető. Az elmúlt több mint egy évben a Facebook Társkeresőn már több mint 1,5 milliárd alkalommal léptek párba a felhasználók.

Az új szolgáltatás 2020. október 22-étől harmincegy európai országban, köztük Magyarországon válik elérhetővé – az új szolgáltatást fokozatosan aktiválják majd a felhasználók iOS-es és androidos telefonjain futó Facebook alkalmazásban. Azért kellett rá eddig várni, mert az európai adatvédelmi szabályozás több ponton is keresztülhúzta a feature indulását.

Mondjuk aki a Tinderen szeretett a régi kiszemeltjeivel, ismerőseivel összeakadni, annak nem olyan kalssz hír, hogy az FB Társkereső algoritmusa sosem kínálja fel a facebookos ismerősöket potenciális partnerként. Cserébe használói sem a hírfolyamban, sem másutt nem kapnak értesítést arról, ha egy ismerősük profilt hozott létre a Társkeresőn.

A Facebook Társkereső színes funkciókkal tarol

Történetek: ez a felület lehetővé teszi hogy a felhasználók Instagram vagy Facebook Story-k megosztásán keresztül mutassák be magukat a Társkeresőt használóknak.

Titkos kedvenc: e funkció segítségével a facebookos ismerősök, illetve az Instagram-követők közül lehet megjelölni legfeljebb kilenc felhasználót Secret Crush-nak. A megjelölt fél csak akkor szerezhet tudomást a jelölésről, ha ő maga is feliratkozott a Facebook Társkeresőre, és ott ő is Secret Crush-ként jelölte meg ugyanazt a felhasználót. Az algoritmus nem kínál fel senkit potenciális randevúpartnernek, senkinek a bejelölését sem sugallja. Ha két felhasználó nem jelölte egymást kölcsönösen, nem szereznek tudomást arról, hogy a másik fél bejelölte őket.

Közös események és csoportok: ez a funkció a hasonló érdeklődésű körű felhasználók felkutatását teszi lehetővé, ha a felhasználó megosztja a Facebook Társkeresővel a Facebook fiókjában szereplő események és csoportok listáját. Ezen a felületen például meg lehet nézni, hogy fent van-e a Társkeresőn olyan személy, aki egy olyan kisállatos csoport tagja, amelynek tagjai vagyunk.

Videós randi: ha két felhasználó párba áll a Társkeresőn, videochatet is indíthatnak egymással a közös chaten elérhető videóikonon keresztül. Ha az egyik fél videhívást kezdeményez, a másik félnek is jóvá kell hagynia azt, mielőtt a hívás létrejön a két fél között. Párba álláskor vagy a videós randi alatt a hívó felek keresztneve és profilfotója látható, nem a teljes Facebook-profiljuk.

Az új szolgáltatás kifejlesztésekor az adatok és a magánszféra védelmét helyezte a fókuszba a Facebook, együttműködve a téma szakértőivel: a Társkereső felületén a felhasználók szükség esetén jelenteni és blokkolni is tudják az őket esetleg zaklató felhasználókat, megakadályozva, hogy fényképeket, linkeket vagy videókat küldjenek nekik kéretlenül.

Hirdetés

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben
Hirdetés

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben

Béremelésre számíthat a fiatal generáció

A dolgozó fiatalok majdnem kétharmada számít béremelésre a következő időszakban, 46 százalékuk az inflációnál alacsonyabb, 20 százalékuk viszont azt meghaladó emelést valószínűsít – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A pesszimisták, vagyis a fizetéscsökkenésre számítók aránya nagyon alacsony, mindössze 4 százalékos.

Bővebben

Az alapanyaghiány egyre nagyobb kihívások elé állítja a kkv-kat is

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb, harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet intenzív visszatérése és a kiüresedő készletek miatt.

Bővebben

A karácsonyi akciók idején kell igazán tudatos fogyasztónak lenni – segít a magyar startup

A karácsonyi akciók minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba és az online webshopokra, a folyamatos marketingkampányok bűvöletében a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme érdekében különböző stratégiákat követnek a magyarok: a vásárlóknak nagyjából a fele csak arra igyekszik költeni, amire valóban szüksége van, míg minden harmadik fogyasztó termékösszehasonlító oldalak segítségével, valamint az ár-érték arány szempontjának mérlegelésével próbál minél tudatosabb döntést hozni. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller szakértői rámutatnak, hogy a fogyasztói tudatosságnak nem csak az egyszeri vásárlásoknál van kulcsszerepe.

Bővebben

Mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Napról napra változó piaci környezet, távmunka, széteső csapatok és hektikus üzletmenet – az elmúlt két évben lassan hozzászokhattak a vezetők a koronavírussal érkező bizonytalansághoz és a folyamatos újratervezéshez, most viszont ideje a jövőre koncentrálni. Míg a 2020-as Strech konferencia a COVID-válság által felvetett akut problémákkal és gyakorlati tippekkel várta a felső vezetőket és menedzsereket, idén már a hosszabb távú stratégiák, a válságálló és tartós sikert hozó megoldások kerülnek a nemzetközi menedzsment konferencia fókuszába december 7. és 9. között. A szervezők többek között a Morgan Stanley és a Prezi világhírű szakembereivel, sőt, a magyar férfi vízilabda válogatottat sikerre vezető Kemény Dénessel keresik a választ a kérdésre: mitől lesz valaki nem csak jó, de eredményes menedzser a 21. században?

Bővebben