Hirdetés

Adatvédelmi akadályok miatt csak most indulhat el a Facebook társkeresője

A következő napok során harmincegy európai országban, köztük Magyarországon is elindul a Facebook Társkereső szolgáltatása, amely tavaly szeptember óta az adatvédelmi beállítások finomhangolása miatt csak Európán kívül volt elérhető.

A Facebook Társkereső egy különálló szolgáltatás a Facebook applikáción belül, amelynek használatához külön fel kell iratkoznia, és saját profilt kell létrehoznia a felhasználóknak – ez azonban okostelefonról néhány pillanat alatt elvégezhető. Az elmúlt több mint egy évben a Facebook Társkeresőn már több mint 1,5 milliárd alkalommal léptek párba a felhasználók.

Az új szolgáltatás 2020. október 22-étől harmincegy európai országban, köztük Magyarországon válik elérhetővé – az új szolgáltatást fokozatosan aktiválják majd a felhasználók iOS-es és androidos telefonjain futó Facebook alkalmazásban. Azért kellett rá eddig várni, mert az európai adatvédelmi szabályozás több ponton is keresztülhúzta a feature indulását.

Mondjuk aki a Tinderen szeretett a régi kiszemeltjeivel, ismerőseivel összeakadni, annak nem olyan kalssz hír, hogy az FB Társkereső algoritmusa sosem kínálja fel a facebookos ismerősöket potenciális partnerként. Cserébe használói sem a hírfolyamban, sem másutt nem kapnak értesítést arról, ha egy ismerősük profilt hozott létre a Társkeresőn.

A Facebook Társkereső színes funkciókkal tarol

Történetek: ez a felület lehetővé teszi hogy a felhasználók Instagram vagy Facebook Story-k megosztásán keresztül mutassák be magukat a Társkeresőt használóknak.

Titkos kedvenc: e funkció segítségével a facebookos ismerősök, illetve az Instagram-követők közül lehet megjelölni legfeljebb kilenc felhasználót Secret Crush-nak. A megjelölt fél csak akkor szerezhet tudomást a jelölésről, ha ő maga is feliratkozott a Facebook Társkeresőre, és ott ő is Secret Crush-ként jelölte meg ugyanazt a felhasználót. Az algoritmus nem kínál fel senkit potenciális randevúpartnernek, senkinek a bejelölését sem sugallja. Ha két felhasználó nem jelölte egymást kölcsönösen, nem szereznek tudomást arról, hogy a másik fél bejelölte őket.

Közös események és csoportok: ez a funkció a hasonló érdeklődésű körű felhasználók felkutatását teszi lehetővé, ha a felhasználó megosztja a Facebook Társkeresővel a Facebook fiókjában szereplő események és csoportok listáját. Ezen a felületen például meg lehet nézni, hogy fent van-e a Társkeresőn olyan személy, aki egy olyan kisállatos csoport tagja, amelynek tagjai vagyunk.

Videós randi: ha két felhasználó párba áll a Társkeresőn, videochatet is indíthatnak egymással a közös chaten elérhető videóikonon keresztül. Ha az egyik fél videhívást kezdeményez, a másik félnek is jóvá kell hagynia azt, mielőtt a hívás létrejön a két fél között. Párba álláskor vagy a videós randi alatt a hívó felek keresztneve és profilfotója látható, nem a teljes Facebook-profiljuk.

Az új szolgáltatás kifejlesztésekor az adatok és a magánszféra védelmét helyezte a fókuszba a Facebook, együttműködve a téma szakértőivel: a Társkereső felületén a felhasználók szükség esetén jelenteni és blokkolni is tudják az őket esetleg zaklató felhasználókat, megakadályozva, hogy fényképeket, linkeket vagy videókat küldjenek nekik kéretlenül.

Magyar startup kapott lehetőséget, hogy előadjon a világ legnagyobb technológiai konferenciáján

Nem sokkal azután, hogy élővideó stúdió applikációját elérhetővé tette a RECnGO a Huawei AppGallery-ben, meghívás is érkezett a techóriástól amiben azt kérték: csatlakozzon a magyar startup hozzájuk a 2022-es lisszaboni Web Summit színpadán. Egy csapással a cég egy nagy álma vált valóra – mégis valami más miatt is izgalmas volt ez a meghívás a RECnGO csapat számára.

Bővebben

A SPAR és a Munch együtt tesz az élelmiszerpazarlás csökkentéséért

A hazai üzletlánc vásárlói is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy minél kevesebb élelmiszer landoljon a szemetesben: a SPAR a Munch online platformmal karöltve szorítja vissza az élelmiszerpazarlást, ennek köszönhetően a vevők kedvezményes áron juthatnak jó minőségű termékekhez. Az ételmentő szolgáltatást 2022. november 3-ától Budapest XI. kerületében, valamint Szegeden és Hódmezővásárhelyen tesztelik.

Bővebben

Franchise programmal jön Magyarországra a nemzetközi logisztikai vállalat

Sikeres tesztidőszakot követően hivatalosan is elindította Magyarországon DODO Partner franchise kezdeményezését az előrejelzéseken és a forgalmi adatok valósidejű elemzésén alapuló, aznapi kiszállítási feladatokat végző nemzetközi logisztikai vállalat, a DODO. A program célja a vásárlók még hatékonyabb kiszolgálása a futárkapacitások bővítése révén, valamint a távolabbi régiók kézbesítési feladatainak megkönnyítése. A vállalat saját ügyfélkörével és a szükséges know-how-val segíti franchise-partnereit. A franchise-modell bevetésével gyorsabbá és egyszerűbbé válhat a partnerekkel folytatott együttműködés.

Bővebben

A JunctionX ismét hazánkra irányította a nemzetközi techközösség figyelmét

Közel 70 országból rekordszámú, összesen 722 induló regisztrált az idei JunctionX Budapest hackathonra. A kétnapos innovációs versenyen az Antavo, a SEON és a Wise kihívásait kellett teljesíteni a mindennapi életünket érintő problémákra választ adó technológiai projektek megalkotásával. Összesen 40 pályamunkát értékelhetett a zsűri: az abszolút győztes a magyar Gaia lett, egy olyan megoldással, amely képes kiszűrni a weboldalakra tisztességtelen szándékkal érkező felhasználókat, míg a közönségdíjat a gyanús tranzakciókat lefülelő GeoSnatcher érdemelte ki. A top 5 csapat a közel négymillió forintos összdíjazás mellett értékes szakmai kapcsolatokkal is gazdagodott.

Bővebben

A Green Fox Academy a Sandberg Capitallal folytatja nemzetközi expanzióját

A Green Fox Academy új többségi tulajdonosa és befektetője, a Sandberg Capital bevonásával folytatja nemzetközi expanzióját, valamint vállalati szolgáltatásai és képzési kínálata fejlesztését. A magyar alapítású, Szlovákiában és Csehországban is piacvezető IT bootcamp így további növekedéséhez kulcsfontosságú erőforrásokhoz jut. A Sandberggel való partnerség lehetővé teszi, hogy a vállalat élére álljon a Közép-Európa technológiai oktatási piacán zajló konszolidációnak.

Bővebben

Újra AGTECH SUMMIT – fókuszban az agrárinnováció

Fenntarthatóbb gazdálkodás digitális megoldásokkal, űrtechnológián alapuló döntéstámogatás, mesterséges intelligencia az agráriumban. Ezek is a témái a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) NAK TechLab programja által szervezett AGTECH SUMMIT konferenciának, melynek középpontjában a hazai agrárium digitalizációja áll. Az esemény kiemelt célja, hogy összehozza a fiatal fejlesztőket és a szakértőket, akik az agrárium aktuális kihívásaira a legmodernebb megoldásokkal tudnak reagálni. 

Bővebben

A saját olívaültetvényhez vezető út is buktatókkal van kikövezve

Az első sikerére alapozva új évadot indított a Design Terminal az Optimists First! sorozatból, melyben startup alapítók, vállalkozók mesélnek karrierjük hol rögös, hol egyenes útjairól. A sorozat 2022-es etapját exkluzív különkiadás zárja: Pogátsa Zoltán közgazdász madártávlatból is elemzi a vállalkozókat érintő témákat.

Bővebben

Tanulj a finnektől vállalkozni: új üzleti klub indul Budapesten

Idén ősszel érkezik meg Helsinkiből a Boost Finland testvére, a Boost Hungary, párhuzamosan az észtországi networking klub alapításával. A finn üzleti csoportok kiemelt alapértéke a lifelong learning, vagyis az élethosszig tartó tanulás. Tarmo Herlevi 12 éve járt networking eseményekre, majd az első Covid-időszak alatt alapította meg a finn mentalitásra épülő networking koncepciót, a finn Boostot. A tanulás mellett még egy cél mozgatta az új formátum és metodika kialakításában: a vállalkozói magány megszüntetése.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások