A yorki herceg nagyra értékelte a magyar ötleteket!

A vakok és gyengénlátók helyzetén javítani kívánó GlovEye végzett az első helyen, a CollMot Robotics lett a második, míg az egyetemi jegyzetek megosztásán alapuló Cogito startup a harmadik helyezést szerezte meg a Pitch@Palace startup verseny első budapesti eseményén. A versenyt András yorki herceg, II. Erzsébet fia alapította 2014-ben, aki személyesen részt is vett az eseményen.

A Pitch@Palace Hungary 1.0 hazai döntőjét a Design Terminal partnereivel – a Századvég Alapítvánnyal és a KPMG-vel karöltve hozta tető alá, kedd este a Vigadó épületében.

A szakmai bemutatókat követően a nyertes a közönségszavazatok alapján, a vakok és gyengénlátók helyzetén javítani kívánó GlovEye lett. Második helyen a CollMot Robotics végzett, aki látványos drón show-kal győzték meg a közönséget. Harmadik helyezettként az egyetemi jegyzetek megosztásán alapuló Cogito nyerte el a Pitch@Palace Hungary People’s Choice Award megtisztelő címét a közönség szavazatai alapján.

Őfensége, András yorki herceg kiemelte: “Az esemény fő célja a tehetséges magyar vállalkozók és vállalkozások bemutatkozása”. Reményét fejezte ki, hogy a jövőben segíteni tudja a program ezeket a vállalkozókat.

“Nagy várakozással tekintünk afelé, hogy az elkövetkező hónapok és évek során mentorálhassuk őket”

– mondta.

A versenyen 12 magyar startup mutatkozott be Őfensége és a több mint 400 főt számláló hazai közönség előtt. A résztvevők között volt a drón logisztikával foglalkozó Aeriu, a vakok és gyengénlátók élethelyzetén segíteni kívánó EVA Vision, valamint a Parkinson-kór korai megállapítására szolgáló startup, a Clavicont is.

Az eseményen felszólalt Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. Hangsúlyozta, hogy

a vállalkozókat a kormánynak a törvényi lehetőségek megalkotásával, a felsőoktatásnak pedig a színvonalas tudás biztosításával kell támogatnia.

Nincs bátorságuk vállalkozni a magyar fiataloknak?

A magyar fiatalok szerint három dolog szükségeltetik egy sikeres vállalkozás elindításához Magyarországon: kreativitás, pénz és bátorság. Ötletekből nincs hiány, ám a bátorság a legtöbb magyar fiatalból hiányzik és sokan bizonytalanok abban is, honnan szerezzék meg az induláshoz szükséges tőkét – derül ki a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő megbízásából a Pulzus által, a 18-35 éves korosztály körében készített reprezentatív felmérésből.

Bővebben

Az amerikai keresztények Istenről alkotott képe kísértetiesen hasonlít Elon Muskra

Ha megkérdezel egy csomó random embert arról, hogy hogy néz ki az Isten, akkor a válasz rendkívül változatos lesz. A legtöbbek szerint egy jóságos, középkorú apa karakter, de sokan úgy értelmezik, hogy Isten nemtelen. Az Istenről alkotott arcképek alapján az Észek-Karolinai egyetem pszichológus kutatói létrehoztak egy átlagolt arcot – és az internet felrobbant a tény láttán: kísértetiesen hasonlít Elon Muskra.

Bővebben

Úgysem találod ki, vajon ki gyártja a Teslaquila nevű alkoholt?

Egy áprilisi tréfának indult a dolog – igen, természetesen Elon Musk twitterén. Aztán nemrégiben megosztotta a Teslaquila logóját is, majd debütált vele a The Boring Company által – miután a sapkák és a lángszórók árusítása már nem okozott elég kihívást. Most azonban kemény falakba ütközhet a techguru, ugyanis a mexikói tequila piac nem lelkes túlságosan az ötletért.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások