Hirdetés

A startupokkal való együttműködés ígéretes befektetés, és az ország digitális jövőjének alapja

Készen állnak a piacra lépésre a Telenor Accelerate program
nyertes startupjai. Az áprilisi 5-i Demo Day-en befektetők előtt mutatkozott be a Family Finances, a Photon és a Vimage is. A fiatal csapatok a nemzetközi piacra lépést tervezik a közeljövőben.

Tavaly júliusban indult útjára a Telenor Accelerate – Magyarország első vállalati akcelerációs programjának – második szériája, amelyben három tehetséges startup kapott lehetőséget a Telenor szakmai és anyagi támogatására. Az április 5-i Demo Day-en a kiválasztott vállalkozások először mutatták be projektjeiket a nyilvánosság előtt a hazai és nemzetközi piacra való belépés reményében.

“Fantasztikus volt látni, mennyire felgyorsultak, és mekkorát fejlődtek ezek a projektek a program kezdete óta. A csapatok fiatalok, lelkesek és ami a lényeg: nagyon profi digitális megoldásokat mutattak be. Most már készen állnak, hogy új befektetőket is bevonzzanak és sikerrel lépjenek akár a nemzetközi piacokra.”- mondta Christian Wulff Sondergaard, a Telenor Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.

“Számunkra a startupokkal való együttműködés nemcsak ígéretes befektetés és tapasztalat, hanem ezáltal segíthetjük Magyarország digitális fejlődését is” – folytatta.

Helló chatalapú fizetés!

Az egyik győztes csapat, a Family Finances tagjai sikeresen elkészültek fintech alkalmazásuk működő prototípusával: ez lehetővé teszi a szülőknek, hogy digitális úton adjanak zsebpénzt a gyerekeiknek. Az appban tárolt összeget a gyerekek online fizetésre is használhatják, de akár kisebb-nagyobb részösszegeket is elkülöníthetnek, ha gyűjteni szeretnének valamire, például biciklivásárlásra. Az alkalmazás már elérhető tesztelők számára iOS és Android készülékekre is. A csapat a Telenor Accelerate program során egy chatalapú fizetési és pénztovábbítási megoldást is kifejlesztett, amivel a huszonéves generációt célozzák meg. A Family Finances az app egy olyan (white label) verzióját is kínálja bankok és távközlési cégek számára, amelyet a vállalatok saját márkájukra tudnak szabni. A Family Finances egyik alapítója, Fodor Papp Gábor elmondta, hogy alkalmazásuk jól illeszkedik a pénzintézetek fiatalokat célzó stratégiáiba, és megoldásuk nagy segítség lehet az Y és Z generációs ügyfelek elérésében.

Professzionális fotós szolgáltatás

A Photon csapatának tagjai egy újabb online fotós piactér helyett inkább egy olyan online ügynökséget hoztak létre, amely tehetséges fotósokat kapcsol össze potenciális ügyfelekkel. Jelenleg elsősorban a budapesti B2B fotópiacot célozzák meg szolgáltatásaikkal, mivel a vállalkozásoknak gyakrabban van szükségük profi fotósok munkájára a privát ügyfeleknél – akik egyébként szintén használhatják a weboldalt. Annak érdekében, hogy az oldalon kizárólag magas minőséget nyújtó fotográfusokat ajánljanak ki az ügyfeleknek, a Photon szakmai zsűrije csak a legjobban dolgozó fotósokat engedi a rendszerbe. Az ügyfelek számára pedig mindig csak azokat a fotósokat javasolják, akik korábbi munkáik alapján a leginkább megfelelőek az adott feladathoz. A Photon alapítója, Volom Sára elmondta, hogy már most több mint 40 fotóssal működnek együtt, és több mint száz megrendelést teljesítettek a platformjukon keresztül. A tervek szerint 2018 harmadik negyedévében indulhat el a Photon weboldalának teljes, online fizetést és a fotósok számára saját profiloldalt is biztosító verziója. 2019-ben pedig tovább bővülést terveznek, hogy elérjék a közép-kelet-európai régió egyéb piacait is.

Mi az a cinemagráf?

A harmadik nyertes startup, a Vimage alapítói egy olyan alkalmazást fejlesztettek, amely lehetővé teszi, hogy külön célfelszerelés nélkül, egy okostelefonnal is egyszerűen készíthessünk cinemagráfokat, azaz kisebb, mozgó részleteket is tartalmazó állóképeket. A Telenor Accelerate program keretében a csapat a meglévő androidos verzió mellé iOS-es kiadást is készített. Alkalmazásuk virálisan terjed, mivel minden vele készített cinemagráfon megtalálható a Vimage logója, így a felhasználók látják, hogy a például az Instagramra feltöltött alkotások milyen appal készültek. A Vimage applikációt már világszerte 500,000 készülékre telepítették, egy átlagos napon pedig mintegy ötezer új felhasználó tölti le. Az applikáció fizetős változatának (amelynek megvásárlásával a Vimage vízjele eltávolítható a kész cinemagráfból) értékesítéséből a cég már most mintegy 4,000 dolláros havi bevételre tesz szert. Bár a Vimage-et fejlesztő csapat pécsi, legtöbb felhasználójuk Oroszországból, Indiából és az Egyesült Államokból használja az appot – mondta el Czigler Zsolt alapító.

A 2017 júliusában meghirdetett, második Telenor Accelerate programra összesen 110 digitális startup jelentkezett, amelyek közül a zsűri három győztest választott ki. A csapatok öthónapos intenzív felkészítésen – bootcampen, workshopokon – vehettek részt, emellett a következő, a hazai befektetői piacon kiemelkedő szakmai mentorokkal dolgozhattak: Pistyur Veronika, Simó György, Oszkó Péter, Varga Zoltán, Várkonyi Balázs, Vinnai Balázs. A program lezárásaként a startupok a Demo Day-en befektetők előtt mutatták be projektjeiket.
A Telenor volt az első hazai nagyvállalat, amely startup gyorsító programot indított el Magyarországon 2016-ban.

A mobilszolgáltató csapatonként összesen 150 millió forint értékben támogatja a kiválasztott vállalkozásokat.

A támogatás részét képzik workshopok és szakmai tréningek, hozzáférés a Telenor ügyfélköréhez és partnerhálózatához, infrastrukturális hozzájárulás, valamint vállalkozásonként öt- tízmillió forintos befektetés.

További információ: www.telenor.hu/accelerate

A magyar startup ökoszisztéma 2022-es legjeivel indul az új év

2023-ban folytatódik a hazai közösségi finanszírozás legfontosabb eseménysorozata, január 12-én ismét átadják az elmúlt év startup legjeinek járó díjakat. A Tőkeportál minden év végén teret ad a startup ökoszisztéma követőinek, akik szavazással dönthetik el, kik voltak 2022 legjobbjai a kijelölt kategóriákban. A Startup Utószilveszteren az elmúlt év legjobb startupját, befektetőjét, kampánygazdáját keresik.

Bővebben

Több mint 1 millió eurós befektetést kapott a magyar startup

Ritkán látunk ilyet a hazai startup világban: 1,25 millió eurós befektetést kapott a Volteum, az elektromos járműflották működését optimalizáló magyar startup. A Start it @K&H inkubátorban, majd a nemzetközi Techstars programban fejlődő csapat a kockázati tőkealapok mellett olyan autóipari angyalbefektetőket is meghódított, mint a Petronas vagy a Rolls Royce vezetői.

Bővebben

Miért tűz ki mérföldkövet a befektető?

Sok startup nagy meglepetéssel konstatálja, hogy miután elmegy egy befektetőhöz, nem egyben kapja meg a befektetési összeget, hanem – szinte mindenkinél – csak a befektetési összeg egy részét kapja meg, a többi pedig feltételekhez van kötve. Na de miért kéri ezt a kockázati tőkealap-kezelő, amikor az ő ötlete „tuti szuper”, és amúgy is milyen olcsón megkapta a százalékot, miközben ebből 1000%, hogy unikornis lesz? Amúgy is csak sok adminisztráció lesz belőle. Gergely Balázs, a Vespucci Partners kockázatitőke-alap befektetőjének, a Corvinus Egyetem oktatójának írása.

Bővebben

Magyar startup nyert díjat Európa vezető energetikai kiállításán  

Rendkívül sikeres félévet tudhat maga mögött a Startup Campus németországi irodájának portfólióvállalata, a MET3R. Innovatív megoldásaikat Európa vezető energetikai szakkiállításán, az Enlit Europe frankfurti állomásán mutatták be. A rendezvény keretében a Four D’s Pitching Festival egyik előadójának is beválasztották őket, ahol megnyerték a “Demokratizáció” kategóriát.

Bővebben

Ismét milliókat érhet egy kiváló innovatív ötlet!

Újra kiírják az idén tavasszal első alkalommal megrendezett START ösztöndíjprogramot, amely most is a fiatalok startup vállalkozásának létrehozását támogatja. A program során az anyagi támogatás mellett intenzív képzés és mentorálás is vár a legkreatívabb ötletgazdákra. A Nemzeti Tehetség Központ szakmai együttműködő partnere ezúttal is a Design Terminal. Jelentkezni december 20-ig lehet a startprogram.designterminal.org oldalon.

Bővebben

Magyar startup kapott lehetőséget, hogy előadjon a világ legnagyobb technológiai konferenciáján

Nem sokkal azután, hogy élővideó stúdió applikációját elérhetővé tette a RECnGO a Huawei AppGallery-ben, meghívás is érkezett a techóriástól amiben azt kérték: csatlakozzon a magyar startup hozzájuk a 2022-es lisszaboni Web Summit színpadán. Egy csapással a cég egy nagy álma vált valóra – mégis valami más miatt is izgalmas volt ez a meghívás a RECnGO csapat számára.

Bővebben

A SPAR és a Munch együtt tesz az élelmiszerpazarlás csökkentéséért

A hazai üzletlánc vásárlói is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy minél kevesebb élelmiszer landoljon a szemetesben: a SPAR a Munch online platformmal karöltve szorítja vissza az élelmiszerpazarlást, ennek köszönhetően a vevők kedvezményes áron juthatnak jó minőségű termékekhez. Az ételmentő szolgáltatást 2022. november 3-ától Budapest XI. kerületében, valamint Szegeden és Hódmezővásárhelyen tesztelik.

Bővebben

Franchise programmal jön Magyarországra a nemzetközi logisztikai vállalat

Sikeres tesztidőszakot követően hivatalosan is elindította Magyarországon DODO Partner franchise kezdeményezését az előrejelzéseken és a forgalmi adatok valósidejű elemzésén alapuló, aznapi kiszállítási feladatokat végző nemzetközi logisztikai vállalat, a DODO. A program célja a vásárlók még hatékonyabb kiszolgálása a futárkapacitások bővítése révén, valamint a távolabbi régiók kézbesítési feladatainak megkönnyítése. A vállalat saját ügyfélkörével és a szükséges know-how-val segíti franchise-partnereit. A franchise-modell bevetésével gyorsabbá és egyszerűbbé válhat a partnerekkel folytatott együttműködés.

Bővebben

A JunctionX ismét hazánkra irányította a nemzetközi techközösség figyelmét

Közel 70 országból rekordszámú, összesen 722 induló regisztrált az idei JunctionX Budapest hackathonra. A kétnapos innovációs versenyen az Antavo, a SEON és a Wise kihívásait kellett teljesíteni a mindennapi életünket érintő problémákra választ adó technológiai projektek megalkotásával. Összesen 40 pályamunkát értékelhetett a zsűri: az abszolút győztes a magyar Gaia lett, egy olyan megoldással, amely képes kiszűrni a weboldalakra tisztességtelen szándékkal érkező felhasználókat, míg a közönségdíjat a gyanús tranzakciókat lefülelő GeoSnatcher érdemelte ki. A top 5 csapat a közel négymillió forintos összdíjazás mellett értékes szakmai kapcsolatokkal is gazdagodott.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások