Hirdetés

A Spotify befektetője szállt be a SEON startupba

Sikeresen zárta 10 millió eurós, „Series A” befektetési körét az online csalások megelőzésére specializálódott SEON. A tőkeemelést a világ egyik legmeghatározóbb korai fázisú befektetésekre szakosodott cége, a Creandum vezette. A magyar startup ezzel olyan induló vállalkozásokhoz csatlakozott, mint a Bolt, a Spotify, Vivino. A tranzakcióval a SEON korai befektetője, a többek között a Banzai Cloud idei exitjét is jegyző PortfoLion megtartotta részesedését a cégben.

Hirdetés

A kezdetekben az online kártyacsalásokra specializálódott céget 2017-ben saját bosszúságától vezérelve két egyetemista, Kádár Tamás és Jendruszák Bence alapította. A motivációt azokból a csalókból merítették, akikbe saját kriptovaluta-kereskedő oldaluk fejlesztése során botlottak. Az már a kezdetektől egyértelmű volt, hogy egy kiemelkedően dinamikusan fejlődő piacot vettek célba: 2017-ben azt jósolták a szakértők, hogy 1 milliárd dollárt költenek majd kiberbiztonsági szolgáltatásokra a nagyvállalatok. És akkor még nem számoltak a koronavírussal, ami az online vásárlási láz növelésével adott még nagyobb lehetőséget a csalóknak.

Jöttek a számok

A SEON elsősorban az online vásárlási piac szolgáltatói oldalát – azaz többek között a bankokat és webshopokat – célzó megoldása a kezdetektől nagyon dinamikusan fejlődött. Ennek köszönhetően olyan ügyfelekre tettek szert, mint a Patreon, a KLM, az OTP Bank, az AirFrance, az AVIS, vagy az EUROBET. A sikeres termékfejlesztésnek és a folyamatos nemzetközi terjeszkedésnek köszönhetően mára a cég rendszerei több, mint 50 millió tranzakció vizsgálatával legalább 10 millió eurót óvtak meg a csalóktól, amitől a SEON árbevétele minden évben minimum a duplájára nőtt. Ezek a számok pedig felkeltették a nagyok érdeklődését…

A magvetés – 2018

A cégbe első körben az OTP Csoporthoz tartozó, a közép-kelet-európai piac meghatározó befektetője, a PortfoLion, illetve a Fiedler Capital szállt be 500.000 euróval. A következő években tovább jöttek az eredmények: a többek között a felhasználóbarát rendszernek, jó árazási stratégiának és üzleti modellnek köszönhetően a SEON nagyon hatékonyan, minimális bevont tőkével működik, ami nagyon ritka a hasonló fázisban lévő vállalkozások körében. A cég ráadásul szigorú értékeket képvisel: a startup missziója, hogy demokratizálja a csalásmegelőzést a világhálón. „A SEON egy velejéig hasznos márka: a digitalizáció egyik legnagyobb fenyegetésére ad választ, amivel nem csak euró százmilliókat spórol meg partnereinek, de egyben biztonságosabb hellyé teszi az internetet. A termékük hatással van a világra, óriási büszkeség, hogy egy hajóban evezhetünk velük” – mondta el Pozsonyi Gábor, a PortfoLion tranzakcióért felelős partnere.

Series A

A gyorsütemű, folyamatos fejlődésnek köszönhetően a globális kockázati tőkepiac egyik kulcsszereplője, a Creandum is felfigyelt a SEON-ra. Szinte csak idő kérdése volt a most megvalósult 10 millió eurós tőkebevonásuk, amibe a Creandum és a PortfoLion mellett többek között olyan angyalbefektetők vettek részt, mint Maximilian Tayenthal és Valentin Stalf, a világ egyik legértékesebb fintech cégének, az N26-nak az alapítói. De ott van a befektetők között Stefan Jeschonnek és Jan Deepen, az érintésmentes kártyaterminálok területén globális babérokra törő SumUp alapítói, illetve a Revolut korábbi CFO-ja Peter O’Higgins is. Ennek eredményeként a SEON olyan cégekhez csatlakozott a Creandum portfóliójában, mint a Spotify, a Bolt, a Klarna, a Voi, a Tide, vagy a Trade Republic.

Az üzletet rekordsebességgel, alig pár hét alatt zárták a résztvevők, ami óriási bizalmat feltételez. „A Creandumnál úgy gondoljuk, hogy a kiberbűnözés a XXI. század egyik legfőbb fenyegetése. A SEON-nál egy olyan hatékony csalásmegelőző megoldást találtunk, ami megfizethető, rugalmas, intuitív módon használható és egyértelműen bizonyítja megtérülését. Nagyon örülünk, hogy részesei lehetünk a SEON útjának, amivel a hipersebességgel bővülő online csalásmegelőző piachoz is csatlakozunk” – mondta el Simon Schmincke, a Creandum partnere.

Hazai bővülés

A SEON Londonban és Budapesten üzemeltet irodát, jelenleg összesen 47 ember dolgozik a cégnél. A termékfejlesztéssel kapcsolatos feladatokat továbbra is Magyarországról tervezik ellátni: a közeljövőben itthonról és a környező országokból nagyságrendileg 100 embert fognak felvenni, elsősorban fejlesztői és kereskedelmi pozíciókra keresnek új munkatársakat. „Hatalmas lépést és óriási lehetőséget jelent számunkra a befektetés. A pénzt arra fogjuk fordítani, hogy világszínvonalú csapattal, világszínvonalú terméket fejlesztve demokratizáljuk az online csalásmegelőzés piacát. Mindezt alapvetően itthonról. Óriási bővülés előtt vagyunk, a cég történetének legizgalmasabb időszaka elé nézünk” – mondta el Kádár Tamás, a SEON alapítója.

Hirdetés

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben
Hirdetés

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben