Hirdetés

A repülő taxi már a jelen, és nem a jövő

Az amszterdami Drone Week rendezvényen mutatja be először repülő és szárazföldön közlekedő „Pop.Up Next” tanulmányát az Audi, az Airbus és az Italdesign. Ez az innovatív koncepció repülő taxiként egyesíti az önvezető elektromos autót és az utasszállító drónt.

Az első nyilvános tesztrepülésen a repülő egység precízen helyezte az utasszállító kapszulát a földi modulra, amely aztán önvezető üzemmódban hagyta el a tesztterületet. Ez egyelőre egy 1:4 arányú kicsinyített modell volt. Azonban a következő évtizedben az Audi nagyvárosi ügyfelei már – multimodális formában, a levegőben vagy az úton haladva – használhatják ezt a kényelmes és hatékony repülő taxi szolgáltatást. A járműváltást kiiktatva élvezhetik az utasok szabadidejüket, pihenhetnek vagy dolgozhatnak.

„A repülő taxik ideje közeledik. Mi az Audinál ezt teljesen biztosra vesszük”

– nyilatkozta dr. Bernd Martens, az Audi igazgatótanácsának a beszerzés és az IT területéért felelős tagja, az Audi leányvállalat Italdesign elnöke.

„Egyre több ember költözik a városokba. Az automatizálásnak köszönhetően pedig egyre több embernek válik egyszerűbbé a helyváltoztatás. A jövőben az idősebb városlakók, a gyerekek és a jogosítvánnyal nem rendelkező emberek a kényelmes robot taxikat választják majd. Ha sikerül intelligensen elosztanunk a forgalmat a földi és légi közlekedés között, azzal az emberek és a városok egyaránt csak nyerhetnek. Ahhoz hogy lássuk, egy ilyen igény alapú szolgáltatás hogy is nézhet ki, az Audi –együttműködésben az Airbus leányvállalat Voommal – Dél-Amerikában tesztelt. Az ügyfelek helikopter utakat foglaltak Mexikóvárosban vagy Sao Paulóban, egy Audi pedig készen állt arra, hogy a felszállóhelyre illetve onnan elszállítsa őket.”https://www.audi-mediacenter.com/en/amtv/videos/3794

„Az ehhez hasonló szolgáltatások segítenek jobban megérteni az ügyfeleink igényeit. Ugyanis a jövőben ez számos, a városokban közlekedő embernek vonzó alternatíva lesz.”

„A „Pop.Up Next” programnál folyamatosan vizsgáljuk, hogy műszaki szempontból hol vannak a határaink. A következő lépésben egy teljes méretű tanulmányt tesztelünk repülés és földi közlekedés közben” – tett hozzá Martens.

Az Audi szintén támogatja az ingolstadti Városi Légi Mobilitás (Urban Air Mobility) repülő taxi projektjét. Ez a kezdeményezés tesztüzemeket bonyolít egy, az Audi gyártási helyszínén üzemelő repülő taxi működtetéséhez. Történik mindez egy, az Európai Unióval közös projekt részeként, az Európai Innovációs Partnerség intelligens városokat és közösségeket érintő programjának keretében. A projekt célja, hogy meggyőzze a nagyközönséget az új technológia előnyeiről és megválaszoljon minden olyan kérdést, amely az akkumulátortechnológia, a szabályozás, a tanúsítványok és az infrastruktúra kapcsán felmerül.

Forrás: AutoPro

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások