A mesterséges intelligencia fővárosa lesz Budapest

A mesterséges intelligencia kutatás nagyágyúi jönnek Budapestre a jövő héten, többek között az UBER és az IBM szakemberei is előadást tartanak majd a témában szervezett konferencián.

Igazi különlegességnek számító, a mesterséges intelligencia (MI), a „deep learning” témáit, a terület kutatási eredményeit, lehetséges fejlődési irányait boncolgató konferenciát rendeznek Budapesten, március 20-22-én. Az Ericsson Magyarország szakmai irányítása és fő támogatása mellett létrejövő esemény nemcsak a hazai, de a hasonló nemzetközi rendezvények között is kiemelkedőnek számít, miután márciusban a magyar fővárosba érkezik számos, az MI fejlesztések terén meghatározó világcég, területért felelős vezetője, kutatója. Előadást tart Budapesten többek között az UBER, a Volkswagen, az IBM, a Google vagy a Twitter szakembere is.

A közönség számára ritka lehetőséget kínál a budapesti Reinforce konferencia, hiszen a Mesterséges Intelligencia aktuális kérdései, problémái, például a kulturális elfogultság felismerése a MI-ben, vagy a kapcsolódó fejlesztési területek új eredményei most első kézből kerülnek terítékre.

Az eseményen nyitóbeszédet mond Patrick van der Smagt, a Volkswagen-csoport MI kutatási részlegének igazgatója. A szakember alapvetően a deep learningre vagyis a gépek maguk megfigyelésein és tapasztalatain keresztüli önfejlesztői lehetőségeire, a folyamat optimális kontrolljának a kialakítására fókuszál az autóipari konszernnél.

Az Ericsson egyik előadója Ignáció Más, a cég Digitális Rendszerek részlegének vezető szakértője és OSS technológiai igazgatója lesz. Az előadó olyan AI/ML algoritmusokat mutat be majd, – illetve számol be azok korai eredményeiről, – amelyek megfelelő gyorsasággal, pontossággal alkalmazhatók telekommunikáció telepítésének és üzemeltetésének egyre bonyolultabb feladatai terén. Az előadás arra a kérdésre is választ keres, hogy vajon kizárólag gépek irányítják-e majd a jövő hálózatait, ha az emberek már nem értik meg azokat.

Andrea Pasqua, aki arról beszél majd, hogy a gép tanulási módszerek miként segítik az UBER-t az előrejelzések készítésében. Bemutatja Machine Learning – módok használatának lehetőségeit az előrejelzés területén. Ezen felül ismertet további olyan gépi tanuláshoz köthető megközelítést, amelyet az UBER idősor elemzéseknél és előrejelzéseknél használ.

Az IBM MI fejlesztésekért is felelős Thomas J. Watson kutatási központjának részlegvezetője, Kush R Varshney a gépi tanulás lehetséges torzulásaiból fakadó kockázatokra mutat rá. A képzési adatok kialakításánál ugyanis bizonyos csoportok kiváltságos, míg mások hátrányos helyzetbe kerülhetnek. Ha a mintavétel ilyen eltolódások mentén zajlik, akkor nem kívánatos deformációk jöhetnek létre a gépi tanulás folyamatában és persze algoritmusaiban. Az egyik legfiatalabb előadó lesz Camille Eddy, aki korábban a jövőbemutató technológiákkal foglalkozó Google X részlegnél dolgozott. Azt elemzi majd, hogy miért is fontos a kulturálisan érzékeny számítógépes intelligencia létrehozása és miért alapvető kérdés mindez az MI jövője szempontjából. A fentieken túl előadást tart még a konferencián a Google két szakembere, Carl Osipov és Leonid Kuligin, Cibele Montez Halasz, a Twitter gépi tanulásért felelős mérnöke vagy Jaeseong Jeong, az Ericsson kutatója is.

Ahogy a hálózatok egyre összetettebbé válnak a mesterséges intelligenciának és az automatizációnak a hálózati technológiák terén is komoly szerep jut. Az Ericsson folyamatosn fejleszti az MI és gépi tanulás technológiáit, mely a cég Expert Analytics megoldásával együtt az 5G következő generációs hálózatainak kritikus fontosságú elemei lesznek. Az 5G hálózatok azonban nem csak organikus komponensként tartlamaznak majd mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat, de fel lesznek készítve ilyen, számítás és adat igényes alkalmazások futtatására, kiszolgálására. Példának hozhatjuk fel az önvezető autók és okos forgalmi szabályozások hálózati támogatását, kép- és hangfelismerést a kiterjesztett valóság és virtuális valóság alkalmazásokban, valamint számtalan egyéb potenciális alkalmazást.

Az Ericssonnál a tavalyi év során merült fel a Reinforce konferencia megszervezése, szakmai támogatása, hiszen a vállalatnál úgy vélik, hogy nagyon nehéz lenne olyan iparágat találni, amelyet a Mesterséges Intelligencia és a gépi tanulás ne változtatna meg a következő egy-két évtizedben. Ezek alapján nem tűnik túlzásnak az állítás, miszerint az MI-ra az új villamos energiaként kell tekinteni. Az Ericssonnál éppen ezért érzik fontosnak, hogy Magyarországon is mindenki számára elérhetővé tegyék a legmodernebb ismeretek megszerzését az MI világában.

A Reinforce ezzel együtt nem csupán egy kétnapos konferencia. A tudás megosztására a lehető legtöbb lehetőséget szeretnék kínálni. A konferencia előnapján így gyakorlati workshopokon, illetve több meetupon is részt lehet venni, nemzetközi szaktekintélyek vezetésével és társaságában.

Időpont: 2019. március 20-22.

Helyszín: Uránia Nemzeti Filmszínház

Bővebb információ: https://reinforceconf.com/

Bemutatkozik a Microsoft AR headsetének új generációja

Nemrégiben óriási dobással jelentkezett a Microsoft, ami nem más, mint a HoloLens2, a Microsoft AR headsetének új generációja. Az új modell több területen is újít, és a redmondi óriás szerint az első kiadás minden gyengeségén sikerült jelentős javításokat eszközölniük. Az eszköz ugyan még csak előrendelhető, de máris sok izgalmas információ áll rendelkezésre róla.

Bővebben

Rangos elismeréseket kapott a magyar légitársaság

Két kategóriában is elnyerte a régió egyik legrangosabb légiközlekedési elismerését, a CEESAR Díjat a Wizz Air. A közép- és kelet-európai utasok szavazatai alapján a Wizz Air vehette át a „2018 Legjobb Diszkont Légitársasága”, valamint a „Legjobb Utaskísérők” díjat a Poznanban rendezett gálán. A két díj komoly elismerés a vállalat színvonalas szolgáltatásaiért, az elmúlt időszak kiváló üzleti teljesítményért, valamint a légitársaság hálózatának folyamatos bővüléséért.

Bővebben

Elektromos autót nyerhet a legtudatosabb ötlet gazdája

Fenntartható, energiatudatos és zöld kezdeményezések indulhatnak újra a nemzetközi Energy Globe verseny magyarországi fordulóján. Március 31-ig szinte bármilyen ötlettel lehet pályázni: akár egy családi otthon környezetbarát kialakításával, újszerű oktatási programmal, „okos” megoldásokkal, vagy a hatékony energiafelhasználást segítő elképzeléssel is. Magánszemélyektől szervezeteken át, a vállalatokon keresztül egészen az önkormányzatokig várják a kiírók a környezeti, energetikai problémákra megoldást nyújtó, a fenntarthatóságot, a hatékony energiafelhasználást, a környezet- és energiatudatos szemléletformálást, a zöldenergia felhasználását segítő megoldásokat, pályázatokat az E.ON versenyére. Az E.ON Energy Globe fődíja mi lehetne más, mint egy környezetbarát elektromos Nissan LEAF autó egyéves, ingyenes használata.

Bővebben

Minden vállalaton belüli kommunikációs bakit kiküszöböl a Talk-A-Bot új terméke

Március 20-án került megrendezésre a budapesti Microsoft irodában az a nagyszabású workshop, amely a digitalizáció különböző szegmenseit vette górcső alá. Az előadások olyan kulcstémák köré szerveződtek, mint az iparban megjelenő mesterséges intelligencia, hatékonyságnövelés, automatizáció és a biztonságnövelés.

Bővebben

Kilépett a Kickstarter vezére

A Kickstarter vezérigazgatója, Perry Chen nyílt levelet adott közzé a vállalat blogján arról, hogy visszalép a CEO szerepéből. Az ügyvezető a világ egyik legnépszerűbb közösségi finanszírozási oldalát 2009-ben indította el két alapítótársával, Yancey Stricklerrel és Charles Adlerrel.

Bővebben

Ezekről a fiatal magyar kutatókról még hallani fogunk

Innovatív építészeti modellektől a gyerekkori elhízás problémáján át a növényi alapú, lebomló műanyagig, számtalan izgalmas tudományos kutatás került főszerepbe a SCIndikátor 2019 tudománykommunikációs program döntőjén. A látványos science show keretében 13 fiatal kutató mutatkozott be, akikről még hallani fogunk a következő években.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások