Hirdetés

A megfizethető, fenntartható és kollektív mobilitás iránti érdeklődés növekedése jelentős lehetőséget biztosít az USA-ban

A FlixMobility (“a vállalat”), a FlixBus és FlixTrain márkák globális mobilitási szolgáltatója bejelentette, hogy megvásárolta a FirstGroup plc-től a Greyhound Lines, Inc.-t (“Greyhound”), az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb távolsági buszos szolgáltatóját. A FlixMobility víziója, hogy könnyen használható, megfizethető és környezetbarát utazási lehetőséget biztosítson világszerte. A felvásárlással a vállalat újabb fontos lépést tesz ennek megvalósítása felé.

Hirdetés

A globális FlixBus hálózat több mint 2500 úti célt érint, az USA-n kívül még 36 országban, 400000 napi összeköttetést biztosít. A Greyhound jelenleg megközelítőleg 2400 úti célt köt össze Észak-Amerikában, közel 16 millió utast szállít évente.

A szén-dioxid kibocsátás tekintetében kiváló környezeti teljesítményüknek köszönhetően a távolsági buszok világszerte elengedhetetlenek a fenntartható mobilitási forradalomhoz. A FlixMobility legfrissebb befektetési köre egyértelműen jelzi az elköteleződést a zöld jövő felé. A Greyhound felvásárlásával a FlixMobility jelentősen közelebb kerül víziójához, hogy a zöld és megfizethető utazást mindenki számára elérhetővé tegye.

„Az észak-amerikai ügyfelek egyre inkább keresik a megfizethető, kényelmes, okos és fenntartható mobilitási megoldásokat. Egy vonzó ajánlat jelentősen több utazót csábít a személyautókból a távolsági buszos közösségi mobilitás felé. A FlixBus és a Greyhound közösen ki fogja elégíteni a megnövekedett keresletet. Ahogy a vállalatunk folytatja a kilábalást a világjárványból, megismételjük majd a sikert, amit 37 országban elértünk innovatív és ügyfélközpontú szolgáltatásunkkal.” – mondta el André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója.

„A hálózatunk folyamatos bővítése partnerek bevonásával és akvizíciókkal mindig szerves része volt a növekedési stratégiánknak, globális jelenlétünk építésének. A Greyhound megvásárlása hatalmas lépés előre, ami megerősíti a FlixBus pozícióját az USA-ban. A FlixBus és a Greyhound csapatainak közös víziója, hogy az okos, megfizethető és fenntartható mobilitás mindenki számára elérhetővé váljon.” – tette hozzá Jochen Engert, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója.

David Martin, a FirstGroup plc ügyvezető elnöke: „A Greyhound eladása a FlixMobility-nek része a portfólió racionalizálási stratégiánknak, a FirstGroup-ot vezető tömegközlekedési vállalattá fókuszáljuk újra az Egyesült Királyságban. A Greyhound erőssége az emberekben rejlik, és szeretnék mindannyiuknak köszönetet mondani az ügyfelek és közösségek iránti megingathatatlan elkötelezettségükért. Biztos vagyok abban, hogy a FlixMobility részeként a Greyhound jó helyen lesz ahhoz, hogy még sok éven át növekedjen és fejlessze ikonikus szolgáltatásait.”

Az elmúlt nyolc évben a FlixMobility jelentős sikereket ért el: a FlixBus Európa legnagyobb távolsági buszhálózata lett, csak 2019-ben több mint 62 millió embert juttatott el úti céljára. A Greyhound megvásárlása jelentős mérföldkő a vállalat globális terjeszkedési stratégiájában, a jövőbeli növekedés kritikus hajtóereje.

A FlixBus USA 2018-ban indult, eleinte délnyugati desztinációkat kínált, mint például Los Angeles, Las Vegas vagy Phoenix. Azóta a vállalat kiterjesztette tevékenységét, így megkönnyítette az utazást további délnyugati, déli, északkeleti és a csendes-óceáni partvidék északnyugati régiójában lévő városok között.

Hirdetés

Csapatépítés jótékonykodással a Wolt csapatánál

Milliós értékben vásárolhat a János Kórház gyermeksebészeti osztálya eszközöket abból a felajánlásból, amit a Wolt Magyarország juttatott el számukra. A Wolt közel 200 irodai munkatársa Mikulás napján futárnak állt néhány órára, az általuk kézbesített megrendelések értékéből 100-100 forintot különítettek el a jótékony célra. Az akcióhoz csatlakoztak a fiatal korosztály körében kedvelt influencerek is – nem egyszer kellemes meglepetést okozva, amikor ők álltak az ajtóban a megrendelt ebéddel.

Bővebben
Hirdetés

Így épített a Vacuumlabs és ügyfele virtuális bankot a nulláról Hongkongban

Marcel Klimo, a Vacuumlabs tervező és értékesítési mérnöke a november közepén Budapesten megrendezett Design Summit 2021 konferencián beszélt a szakmai közönségnek azokról a tényezőkről, amelyek biztosítják a 21. századi ügyféligényekre hangolt szolgáltatás sikerét.A Vacuumlabs egy dinamikusan növekvő vállalat, amely 8 irodát működtet világszerte, köztük egyet Budapesten, székhelye pedig a szlovákiai Pozsonyban található. A bankszférára és a kriptovalutákhoz kapcsolódó fejlesztésekre specializálódva mérnöki, tervezési és adattudományi szolgáltatásokat nyújtanak a fintech iparág számára. Tapasztalt szoftvermérnökökből álló csapatuk segített a Moxot a nulláról felépíteni, miközben időzónákon átívelve hangolták össze a projekten dolgozó szakemberek munkáját. Az okostelefonos alkalmazás az ötlet megszületésétől számított 18 hónapon belül, 2020 szeptemberében készen állt a hongkongi bevezetésre. A neobank indulása után mindössze egy évvel már 160 000 ügyféllel büszkélkedhetett, ami azt jelenti, hogy Hongkong felnőtt lakosságának több mint 1,5%-a használja azt pénzügyei tervezéséhez. A Mox a YouGov nemrégiben végzett felmérése alapján a legmegbízhatóbb virtuális bank Hongkongban. A Mox alkalmazás az egyik legjobbra értékelt pénzügyi alkalmazás, az Apple App Store-ban 5-ből 4,8-as, a Google Play Store-ban pedig 5-ből 4,6-os értékeléssel. De mi vezetett a Mox sikeréhez?

Bővebben

Langár Bence: egy álom megvalósulása egyben egy kihívásokkal teli út kezdete is

 A TLF Capital a hazai kockázati tőkepiac egyik legfrisebb szereplője, a száz százalékban saját tulajdonú family office életre hívásával egy hosszú ideje megfogalmazódott álom vált valóra. Ők maguk is igazi álommegvalósítókat várnak, akik számára rendkívül sokszínű nemzetközi tapasztalatukat és magas szintű üzleti jártasságukat kamatoztatva, valódi intelligens tőkével nyújthatnak komplex támogatást a vállalkozás elindításában vagy növekedésében.​ Langár Bencével beszélgettünk.

Bővebben

A kkv-k felét érte már kibertámadás

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben a középvállalkozások vannak, de a K&H kutatásából az is kiderül, hogy a kkv-k mindössze tizedének okoztak anyagi kárt a rosszindulatú támadások.

Bővebben

A hazai agilitás két úttörője állt össze, hogy megreformálja a nagyvállalatokat

Janovszki Zsolt és Szmola Roland portfóliójában már olyan cégek is megfordultak, mint a Wizzair, az EGIS, az OTP és az E.ON. Habár már külön-külön is jelentős eredményeket és szakmai elismerést értek el, most úgy döntöttek, hogy közös hajóban evezve reformálják meg a legnagyobb multikat, akik teljesen szabad kezet adtak nekik. 

Bővebben

A digitális faktoring úttörője, a Péntech lízing szolgáltatással jelentkezik

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan és gördülékenyen, mindössze néhány kattintással igényelhető konstrukció.

Bővebben

A cégen belüli bizalom erősödését segítheti elő az új EU-s szabályozás

A legújabb uniós direktíva szerint azoknak a vállalatoknak, akik legalább 250 főt foglalkoztatnak kötelezettségeik közé sorolódik a névtelenséget biztosító etikai forródrót bevezetése. A jogszabályi megfelelés és jövedelmezőség mellett fontos szerepet kap a vállalati működés és kultúra fejlesztése, ehhez azonban megfelelő stratégiára és eszközökre van szüksége a vállalatoknak.

Bővebben

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben