Hirdetés

A MasterCard több mint ötmillió mikro- és kisvállalkozásnak segít

A mikro- és kisvállalkozások jelentősen hozzájárulnak a munkahelyteremtéshez és a globális gazdasági fejlődéshez, mivel világszerte a vállalkozások mintegy 90%-át és a foglalkoztatás több mint 50%-át adják. A világjárvány elkerülhetetlenné tette a digitális platformokra és folyamatokra történő gyors átállást ebben a szektorban is. Ez egyúttal új lehetőségeket hozott, ugyanakkor sokakat a csőd szélére sodort. A Mastercard ezért a digitális átállás segítésére – az Inkluzív Növekedési Központon keresztül – elindított egy globális kezdeményezést, a Strive-ot. A program a kisvállalkozások pénzügyi ellenálló képességének erősítésére, valamint talpra állásuk és növekedésük támogatására összpontosít.

A Mastercard Impact Fund 25 millió dolláros kezdeti filantróp befektetésével a Strive világszerte több, mint ötmillió mikro- és kisvállalkozásnak segít abban, hogy azok hozzáférjenek a digitalizáláshoz szükséges eszközökhöz és erőforrásokhoz.

„Amikor a kisvállalkozások virágoznak, a helyi közösségek és gazdaságok is virágoznak, de amikor nehézségekbe ütköznek, a hatás széleskörű” – mondta Michael Miebach, a Mastercard vezérigazgatója. „A kisvállalkozóknak most olyan partnerekre van szükségük, akik meghallgatják őket, és olyan innovatív megoldásokat dolgoznak ki számukra, amelyek segítik növekedésüket a világjárvány után. Ezzel a befektetéssel az ő sikerük a mi sikerünk is lesz, és ettől lesznek a Strive-hoz hasonló programok ma és holnap különösen fontosak.”

A Strive-ban a globális platformok helyi programokkal együtt segítik a világ legkiszolgáltatottabb kisvállalkozói csoportjait azért, hogy a helyi kihívásokra is képesek legyenek megfelelő választ adni.

A Strive kezdeményezésén belül a Strive Community az első program, amely több mint ötmillió kisvállalkozást érint majd Európában, Latin-Amerikában, Afrikában, a Közel-Keleten és Ázsiában. A Caribou Digital támogatásával – amely a befogadó és etikus digitális gazdaságokkal foglalkozó kutató- és tanácsadó cég – a program a kisvállalkozásokat olyan technológiai erőforrásokhoz segíti, amelyek digitalizálják működésüket, racionalizálják a pénzügyi és back-office szolgáltatásokat, és javítják a piacra jutást. Így biztosítják sikerüket modern gazdaságunkban. A támogatásokat olyan szervezeteknek ítélik oda, amelyeknek van tapasztalatuk a mikro- és kisvállalkozókkal való együttműködésben.

A Mastercard a releváns adatokat ismerve és felhasználva felelősségteljesen működik együtt a regionális fintechekkel, társadalmi hatást gyakorló cégekkel, nonprofit szervezetekkel. Célja, hogy a legkiszolgáltatottabb kisvállalkozásokat hozzásegítse a biztonságos eszközökhöz és erőforrásokhoz, ezzel egyszerűbbé váljon a pénzforgalom kezelése, az ügyfelek szerzése és megtartása, valamint a digitális fejlődés. Európában a Strive Community először fintechekkel fog együttműködni a spanyolországi és franciaországi kisvállalkozások támogatásában.

A Strive UK, a Strive második programjának célja, hogy személyre szabott tanácsadási szolgáltatásokkal, tudományos eszközökkel és ismeretekkel, illetve digitalizációs támogatással erősítse 650 000 brit mikro- és kisvállalkozás pénzügyi ellenálló képességét és növekedését. A Strive UK a helyi kisvállalkozásokra összpontosító civil szervezetekkel – többek között az Enterprise Nation-nel, a Digital Boosttal és a Be the Business-szel működik együtt, ugyanakkor ki is egészíti az Egyesült Királyság kormányának olyan erőfeszítéseit, mint például a Help to Grow program. Ezeken keresztül arra fog törekedni, hogy a legkiszolgáltatottabb, köztük a női és kisebbségi tulajdonban lévő vállalkozásoknak külön forrásokat biztosítson.

A kisvállalkozások már a világjárvány előtt is lemaradtak nagyobb versenytársaiktól abban, hogy beépítsék üzleti tevékenységükbe a digitális technológiákat. Egy 2019-es európai uniós felmérés szerint a nagyvállalatok nagyjából 80 százaléka vezetett be legalább egy digitális technológiát, szemben a mikrovállalkozások mindössze 30 százalékával.

A mostani bejelentés a Mastercard tavaly tett 250 millió dolláros kötelezettségvállalására épül, amellyel a kisvállalkozások pénzügyi biztonságát támogatja. A Strive kiterjeszti a Mastercard régóta tartó elkötelezettségét a pénzügyi integráció mellett. A vállalat jelenleg is erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy 2025-ig összesen egymilliárd embert és 50 millió mikro- és kisvállalkozót, elsősorban 25 millió női vállalkozót vonjon be a digitális gazdaságba.

Hogyan építs lokális ökoszisztémát? A Nagyváradi Tech Hub példáján keresztül bemutatjuk

A romániai Nagyvárad történelmi okokból sokáig az olyan üzleti és IT fellegvárak, mint Bukarest vagy Kolozsvár árnyékában volt kénytelen élni. Ezen a helyi gazdasági szereplők a városvezetéssel összefogva próbálnak változtatni, és feltenni Nagyváradot a térképre. Ennek érdekében a politika nem rest megfogadni azt, amit a tőlük független szakemberek mondanak, és támogatni projektjeiket. A Nagyváradi Tech

Bővebben

Amíg nem sikerül skálázni az újságírók számát, addig a média kihagyott ziccer marad a startup-ökoszisztéma számára

Nagy szükség lenne egy virágzó, plurális médiakörnyezetre a startupvilágban, ami tisztítani tudja az ökoszisztémát, és ami rendszerszinten képes betölteni az ökoszisztéma fejlesztését szolgáló funkciók sokaságát. A közéletben az újságírók képesek ilyesfajta hatást elérni – csak az ottani piac éppenséggel nem kong úgy az ürességtől, mint a startupmédia.

Bővebben

Oszkó Péter: Még a startup-ökoszisztémában is csak szégyenlősen beszélünk a pénzügyeinkről

Az OXO vezetője szerint mindenki titkolja, hogy milyen értékelés mellett mekkora befektetést kapott, és hogy egy exitnél kinek mennyi jutott. Pedig ha transzparensen beszélnénk a pénzügyeinkről, segíthetnénk a szereplőknek abban, hogy jobb döntéseket hozzanak.

Bővebben

10 grafikon arról, hogy hogyan alakulnak az AI kockázati befektetések a világon és Európában

A generatív AI szárnyal, a startupok az applikációk világában keresik a mesterséges intelligencia felhasználását, az európai befektetések pedig az AI által optimalizált működést, a robotikát és a gyógyszerkutatást részesítik előnyben. Mutatjuk a Dealroom friss statisztikáit.

Bővebben

Hogyan legyél sikeres intézményi befektető nélkül Magyarországon? Bemutatjuk a Screvo-t

A különböző márkák nyereményjátékait egy platformra terelő Screvo alapítóit nem vetette fel a pénz – ahelyett azonban, hogy egyből egy intézményi befektetőhöz rohantak volna az ötletükkel, inkább tudatosan felmérték, hogy meddig ér a takarójuk, a piaci igények szerint fejlesztettek prototípust, és a befektetési feltételek teljesítése helyett a sales-re koncentráltak. Az eredmény: visszatérő multi ügyfelek, dinamikus

Bővebben

Változás az innovációs politikában: Lemondott Csák János kultúráért és innovációért felelős miniszter, már meg is van az utódja

Csák azért mond le, mert szerinte a négy évre tervezett munkát két év alatt sikerült elvégezni, és átadná a stafétabotot a fiataloknak. Helyét Hankó Balázs eddigi innovációért és felsőoktatásért felelős államtitkár veszi át.

Bővebben

Honnan tudhatod, hogy jó startupalapító lehet belőled?

Legyél megszállott az ötleteddel kapcsolatban, mérd fel, hogy kik segíthetneked neked mentorként, az ördög ügyvédjeként és társalapítóként, valamint legyél kitartó, és úgy alakítsd az ötleted, hogy az tényleg a leendő ügyfeleid igényeit elégítse ki: ezek Zoe Hewitt, a londoni Sequoia Capital tehetségek felkutatásáért felelős alelnökének tippjei.

Bővebben

Harmadik éve stagnál a magyar startup-ökoszisztéma a StartupBlink jelentése szerint

A StartupBlink 2024-es ökoszisztéma-jelentésében az 50. legfejlettebb startup-ökoszisztéma a magyar. Hazánk legnagyobb előnye az üzleti tevékenységekkel kapcsolatos alacsony rezsiköltségek és az alacsony megélhetési költségeket, míg a legnagyobb hátránya az IT szakemberek kivándorlása. Mutatjuk a részleteket.

Bővebben