A hip hop sztárok nem restek kamatoztatni a hírnevüket a Wall Streeten és a Stand Hill Road-on. A könnyűzenei műfaj képviselői közül néhányan egészen szerteágazó és menő portfólióval rendelkeznek már! Lássuk ki az a három legnagyobb forma, akik hisznek a kockázati tőkebefektetésben, és fiatal vállalatok támogatásában.
Hogy hogyan is néz ki most a hip hop kultúra és a startup világ gyümölcsöző kapcsolata, abban a Crunchbase adatbázisa szolgál számunkra támaszul. Ez az összeállítás azokat listázza a legmenőbb popzenészek közül, akik aktív befektetőként vannak jelen valamilyen induló vállalkozásban. Az adatok alapján általánosságban elmondható, hogy azenészek sosem csak egy lapra tesznek, és viszonylag biztonsági játékosoknak számítanak – hiszen szívesebben támogatnak olyan cégeket, akik már a többedik befektetési körnél tartanak, és még szívesebben olyanokat, akik már közelednek az exit felé.
A legnagyobb arcok a házban
Az első zenész Jay-Z, aki két elég vagány dologba fektetett Roc Nation nevű rendezvénycégén keresztül. Korábban a JetSmarter repülőtársaságot támogatta az indulásnál. Egy évvel ezelőtti becslések szerint ezzel akár másfél milliárt dollárt is kaszálhatott.
A közelmúltban pedig Jay-Z a Promise nevű startup befektetője lett. Az ő profiljuk, hogy azoknak az elítéltek nyújtanak alternatívát a szabadságvesztésre, akik az óvadékot nem tudják maguknak megengedni.
A Nas által alapított befektetési alap szintén lenyűgöző portfólióval bír. QueensBridge Venture Partners ott volt az első körös befektetői között a Ring otthoni biztonsági rendszer gyártónak, akiket végül 1,1 milliárd dollárért vásárolt fel az Amazon. Van ezen kívül érdekeltsége a Dropboxban, illetve a Coinbase kriptovaluta befektetői között is szerepel.
Végül pedig nem maradhat ki Snoop Dogg sem, aki hogy, hogy nem egy kannabisz bizniszen alapuló tőkealapban tartja a pénzét. A Techcrunch szerint csak ezen a héten 3,5 millió dollárt csapott hozzá a Green Tank a vagyonához…
Mit jelet egy gigasztár jelenléte?
Ez persze nem azt jelenti, hogy minden arannyá válik, amihez hozzányúlnak a sztárok – például a Wadhio nevű mosodai házhozszállító szolgáltató 17 millió dollárját égette el Nas cégének és még 20 befektetőnek… De az azért tény, hogy egy startupnak jót tesz egy gigasztár jelenléte a háttérben. Sok esetben ki is használták a hírnevet social media megjelenésekben, PR tevékenységben – hiszen a híresség által sokmilliós rajongói bázishoz juthat el a márka. Azonban a gyakorlat azt mutatja, hogy csak akkor lehet ezt meglovagolni, ha önmagában is erős, ütős termék vagy szolgáltatás osztozik a celebritás rivaldafényében.