Éppen ezért a kínai turisták kiszolgálása kiemelt szempont a bankok számára is. Az Alipay Europe, a kínai mobilos fizetési rendszer már több európai országban megjelent az elmúlt két évben – most hazánkba is megérkezett, partnere az UniCredit lesz.
Az együttműködés célja, hogy a kínai turisták az otthon megszokott módszerekkel, alkalmazással vásároljanak és vegyenek igénybe szolgáltatásokat.
A Magyar Turisztikai Ügynökség szerint 2017-ben 178 ezer kínai turista látogatott Budapestre. Ezzel az ország bekerült a forrásorszátok top tízes listájába. Az ide látogatók száma dinamikusan növekszik. 2018. első félévében már 140 ezren érkeztek, így biztos, hogy a tavalyi rekodr meg fog dőlni idén.
Az átlagos kínai turista 1400 dollárt (mintegy 390 ezer forintot) költ Magyarországon.
Ez magasabb, mint a kínai turisták átlagos, külföldi kiadásai a Ctrip utazási iroda szerint.
Az UniCredit ismerős választás lehet az Alipay Europe számára. A tavalyi olaszországi Alipay bevezetésben is ez a pénzintézet volt a kínai fizetési megoldás partnere. A bank tervezi, hogy a többi olyan országban is elérhetővé teszi ezt a mobilos fizetési módszert, ahol fiókokat üzemeltet.