Hirdetés

A járvány alatt is magyar startup uralja a parazitaellenes termékek piacát

A karantén időszakában is jól teljesít az ultrahangos kullancsriasztókat gyártó magyar startup, ugyanis a kullancsszezon a járvány alatt sem állt le. Az idén már 52 országban forgalmazó hazai ProtectONE márka fennállása óta közel egymillió vegyszermentes bolha és kullancsriasztó terméket értékesített partnerein keresztül.

A kullancsszezon szinte napra pontosan akkor indult, amikor Európában és az USA-ban kialakult a koronavírus okozta járványügyi helyzet. Az enyhe tél miatt egyre nagyobb a kullancsállomány, ezáltal a paraziták okozta megbetegedések száma is növekszik. A kijárási korlátozás vagy tilalom alatt álló országokban is engedélyezett a kutyasétáltatás, azonban a séták alatt az állatok és az emberek is könnyen összeszedhetik a városi zöldfelületeken is elterjedt kullancsokat. Ez is kedvezett a kullancsriasztókat forgalmazó magyar startupnak, melynek ultrahangos technológiával működő kullancs-, bolha- és poratkariasztó készülékei a kutyák, macskák és más háziállatok mellett az embereket is védik.

A parazitaellenes megoldások alkalmazása folyamatosan nő, hiszen csak az USA-ban 2004 és 2016 között megtriplázódott a bolha- és kullancscsípések száma: több mint 640.000 esetet jelentettek, amelyek közül 2016-ban 96,075 esetben megbetegedés is kialakult – áll a Centers for Disease Control and Prevention tanulmányában. A kullancsok és bolhák elleni termékekből 2016-ban 0.894 milliárd USA dollár bevétel származott. A Transparency Market Research jelentése alapján pedig 4.8%-os növekedés várható 2024-re, azaz a piac az 1.34 milliárd USA dollár értékű forgalmat is elérheti. A szegmenst az 1970-es évek óta jelen lévő vegyszeres készítmények, mint a tabletták, permetek, vagy spot on-ok uralják, a legnagyobb szereplők között pedig a Bayer AG, a Merial vagy a Virbac is megtalálható.

A vegyszermentes készítmények az utóbbi 5-10 évben kezdtek megjelenni a piacon, amelyek közül a ProtectONE Tickless nevű termékei hatékonyságát több nemzetközi kutatás eredménye is alátámasztja. Nulláról indulva, befektetés nélkül, tíz év alatt Európa egyik első számú vegyszermentes készülék gyártói lettek. 2015 óta közel háromszorosára nőtt az éves bevételük: 2019-ben már több, mint 372 milliós forgalmuk volt. A ProtectONE termékeit 2015-ben még tizenhat, 2019-ben, pedig már ötvenkét országban árulták disztribútori együttműködésekkel.

Mennyire boldog a kutyád? ITT megtudhatod!

“Ticks don’t care” – foglalja össze röviden Kiss Dániel, a ProtectONE tulajdonosa a koronavírus-járvány hatását az ultrahangos kullancsriasztók gyártása és forgalmazása kapcsán. „Februárban két héten keresztül nem érkeztek meg a szükséges anyagok Kínából – náluk akkor volt a járvány tetőpontja – de márciusban már visszaállt a pontos beszállítási ritmus, így folytatódik nálunk a gyártás és forgalmazás. A budapesti irodánk helyett egyelőre otthoni munkavégzésben folytatjuk a termékek forgalmazásával kapcsolatos feladatainkat, illetve online tartjuk a kapcsolatot forgalmazói partnereinkkel, de eddig minden zökkenőmentes.”

A parazitológia szakot végzett tulajdonos a kezdetektől a nemzetközi piacot célozta meg, amelynek köszönhetően már az USA-ban és Ázsiában is van leányvállalatuk – ProtectONE North America és Tickless Asia néven. A leányvállalatok mellett a folyamatosan növekvő disztribútori együttműködések teszik lehetővé, hogy Németországtól, Kínán át New Yorkig elérhetőek legyenek készülékeik. Forgalmazó partnereikkel szoros kapcsolatot alakítottak ki: jogi tanácsadásban és a kommunikációban is segítik őket. „A jelenlegi járványhelyzetben stabilan működünk, folytatjuk a tavalyi évben meghatározott célok elérését. Cégünket az innováció hajtja, ebben az időszakban még inkább ez a fejlődés záloga” – hangsúlyozta Kiss Dániel, a ProtectONE tulajdonosa.

Európában az energiaiparba áramlik leginkább a kockázati tőke

2024-ben eddig 5,7 milliárd dollár értékben kaptak a startupok európai kockázatitőke-befektetést energiaipari innovációk fejlesztésére. Ez egy viszonylag új, 2023-ban kezdődött trend: annak előtte az energiaipart megelőzték a pénzügyi és az egészségügyi innovációk, valamint a vállalati szoftverek. Mutatunk 5 darab grafikont arról, hogy a Dealroom Europe Tech Update elemzése szerint eddig idén hogyan áll az európai

Bővebben

Mit jelent impact alapon befektetni, és miért fontos a startupoknak, hogy mérjék a társadalmi hatásukat?

A Startup Safari 0. napján Bedő Beatrix, Szakacsits Szabolcs, Károlyi Antal és Eszter Elemér járták körbe, hogy milyen félreértések övezik a társadalmi hatásokat fókuszba helyező, úgynevezett impact befektetéseket, milyen nehézségei vannak itthon egy impact alapon építkező vállalkozónak, és mire van szükség a fejlődéshez.

Bővebben

A fejlett ökoszisztémák húzzák fel a kockázatitőke-befektetéseket 2024 első felében

A kockázatitőke-befektetések számát és mértékét az olyan fejlett ökoszisztémák húzzák felfelé 2024-ben, mint az USA, Kína és az Egyesült Királyság. Mutatunk 5 darab grafikont arról, hogy a Dealroom Global Tech Update elemzése szerint eddig idén hogyan áll a globális kockázati tőke.

Bővebben

Bátrabb vállalkozókat nyernénk azzal, ha nyíltan beszélnénk a term sheetekről

Bedő Beatrix szerint nem szabadna, hogy tabu legyen a befektetések pénzügyi és egyéb feltételeit összefoglaló dokumentum, a term sheet. Ha erről nyíltabban beszélnénk, olyan vállalkozókat nevelnénk, akik tájékozottabbak és nem kiszolgáltatottak a befektetőknek.

Bővebben

Hogyan ne égj ki, ha startupot építesz?

A startupszféra fokozottan kitett a kiégésnek: ott, ahol a munka nagyfokú elköteleződést, odaadást kíván meg, könnyű elveszítenie az embernek saját magát, és nehéz határt vonni. Hogyan csapja be magát a startupper, és hazudja ünnepnek a munkát? Hogyan tehetünk a kiégés ellen csapatszinten és egyénileg? Erről beszélgetett a Startup Safarin Bélavári Virág, a Munch marketingmenedzsere, valamint

Bővebben

Befektetői találkozót tart július 10-én a jótékonysági applikációt fejlesztő Sharity

A tőkével rendelkező cégeket, a jó ügyekért síkra szálló civil szervezeteket és az adományozó magánszemélyeket összekötő startup célja, hogy kilépjen a nemzetközi piacra – ehhez keres a Tőkeportál közösségi finanszírozási kampányán keresztül befektetőket.

Bővebben

Eszter Elemér: Nagyon utálom, amikor valaki a Hiventures-t piszkálja

Az angyalbefektető szerint a Hiventures egy, a nemzetközi gyakorlatban szokványos gazdaságélénkítő eszköz, ami betölti a funkcióját: megtanítja a vállalkozónak, hogy milyen az, amikor van pénze, és hozzájárul a tapasztalatot szerző vállalkozói réteg gyarapításához. Azt a szellemi munkát ugyanakkor nem spórolhatja meg az ökoszisztéma, hogy hogyan születhet minél több magyar sikersztori.

Bővebben

Nemzetközi franchise lehet a MyFarm-ból annak új befektetője, az első hazai McDonald’s tulajdonosa jóvoltából

Egy családi cégnek indult közösségi kert modellt vinne az európai piacra a McDonald’s korábbi marketing igazgatótanácsi elnöke, Kercsmár András, aki a nemzetközi franchise kiépítése mellett a marketingben is segíti a MyFarm csapatát.

Bővebben