Hirdetés

A Hiventures 250 millió forintot fektetett a DrPort magánegészségügyi startupba

Az egészségpénztári kártya használatát megkönnyítő fejlesztést segít az MFB csoporthoz tartozó Hiventures 250 millió forint befektetésével az egészségügyi szolgáltatások digitalizálására specializálódott DrPort magánegészségügyi startupba. A DrPort célja, az adminisztratív terhek csökkentése az egészségpénztári kártyát használó páciensek és az azt elfogadó orvosok számára.

Hirdetés

Nagy Attila, a DrPort ügyvezetője a közlemény szerint elmondta, hogy terveik szerint

2022-re mintegy 700 orvos használja már a DrPort platformját,

utat nyitva ezzel a közvetlen digitális egészségpénztári elszámolásokhoz. Kitért arra, hogy a gyógyszertárakban kiépített rendszernek köszönhetően zökkenőmentesen fizethetnek a pénztártagok egészségpénztári kártyával, ha viszont szolgáltatást szeretnének igénybe venni, az jelenleg számos akadályba ütközhet.

A DrPort az egész folyamatot digitális folyosóba tereli, és olyan orvoskereső platformot biztosít a pácienseknek, amelyben azonnal ellenőrizhető, hogy a kiválasztott orvos mely egészségpénztárral áll szerződésben, és egy online naptár segítségével lehetőséget nyújt az azonnali időpontfoglalásra is. A vizsgálatot követően az egészségpénztári kártyával online fizethet a páciens, az elszámolással pedig sem neki, sem az orvosnak nincs teendője.

A DrPort Europe Kft. első befektetője a Creative Accelerator Kft. volt 2018-ban, az inkubációs program 2019. októberében zárult le. A következő körös befektető a Hiventures Zrt. lett 2020. végén, a 250 millió forint összegű kockázati tőkebefektetést a DrPort Europe Kft. a Hiventures magvető befektetési programjából kapta.

A cég jelenleg a két legnagyobb egészségpénztárral, az OTP Egészségpénztárral és az MKB-Pannónia Egészségpénztárral áll szerződéses viszonyban, így e pénztárak tagjai által igénybe vett egészségügyi szolgáltatásokat tudja a rendszer online módon, 5-8 nap alatt elszámolni. Az év végére további 2, majd 2022-ben további 4 egészségpénztárral kötnek együttműködést – írják a közleményben.

A DrPort Europe Kft.  2021-ben mintegy 30 millió forint árbevételt tervez a naptár és időpontfoglaló, számlázás, egészségpénztári online kártyás fizetés, valamint a kiemelés modulok értékesítése révén, a tervek szerint a magyarországi piaci tevékenységből származó árbevétel 2022-ben már meghaladja a 200 millió forintot.

Hirdetés

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben
Hirdetés

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben