Janovszki Zsolt és Szmola Roland portfóliójában már olyan cégek is megfordultak, mint a Wizzair, az EGIS, az OTP és az E.ON. Habár már külön-külön is jelentős eredményeket és szakmai elismerést értek el, most úgy döntöttek, hogy közös hajóban evezve reformálják meg a legnagyobb multikat, akik teljesen szabad kezet adtak nekik.
Az agilis módszertan nagyon egyszerűen fogalmazva három dolgot ad. Csökkenti a költségeket, így növeli a profitot és kielégíti a menedzsment igényeit. Megteremti a gyors változásra való képességet, ami egyben ügyfélközpontúvá teszi a céget. És végül, de nem utolsó sorban elégedetté és boldoggá teszi a munkavállalókat, így a vállalkozás magánál tudja tartani az értékes embereket. A régi hatalomalapú működés helyett az érték és a piaci igények kerülnek előtérbe. Ezzel az értékalapú hozzáállással Zsolt és Roland csapata az elmúlt évben több milliárd forinttal csökkentette a cégek költségét, és 130 %-al csökkentette a termékek piacra jutási idejét.
“A cégalapítás előtt Roland az egyik legnagyobb hazai közműcégnek, az E.ON-nak volt a transzformációs vezetője, amikor egyik nap ráírtam Linkedin-en és egy jó hosszú monológban összefoglaltam, hogy szerintem mit nem csinálnak jól a projektben. Rolanddal ekkor már látásból ismertük egymást, de még soha nem beszélgettünk személyesen. Egy hét múlva egymással szemben ültünk és egy egy órás kávézás után rájöttünk, hogy az alapértékeink olyan közel vannak egymáshoz, hogy kikerülhetetlen volt a találkozásunk. Azért tudunk együttműködni ilyen jól, mert olyanok vagyunk, mint a jin és jang. Én vagyok a kockázatkereső, aki bármit be mer vállalni, míg Roland hozza azt a kommunikációs képességet, mellyel a nagyvállalatok felsővezetőit meg lehet győzni, hogy az egyetlen esélyük a versenyképességre, az az agilitásra való átállás.” – mondja Zsolt, az RI Consulting társalapítója.
A cél az, hogy a hazai vállalati szférában, legyen szó nagyvállalatról, vagy startupról, elindítsák azt a folyamatot, amit a nyugati szervezetek már széleskörben használnak. Az agilitásra való átállás nem kockázatot jelent, hanem lehetőséget egy önmenedzselő és ügyfél-fókuszú 21. századi szervezetre.
“Mi nem ijedünk meg attól, ha valamilyen vállalkozás nem felfelé megy, hiszen pont ezeknél lehet a legnagyobb eredményt elérni. A startupoknál például nem kérdés, hogy már a kezdetektől agilisan kell működniük, mert nincsen meg az a bizonyos stabil piaci pozíció és a konkurencia jeges lehelete folyamatosan ott van a tarkójukon. Mi ahelyett, hogy elmennénk és elmondanánk, hogy mit hogyan kéne csinálni, együtt dolgozunk, gondolkodunk és változunk a dolgozókkal. Mert az agilitás naggyá teheti a kicsiket, versenyképessé a nagyokat és boldogabbá a munkavállalókat.” – mondja Zsolt.