Hirdetés

A harmadik hullám okozta kihívások ellenére tovább nőtt a KKV-k bizalma

A harmadik hullám okozta kihívások ellenére tovább javultak a hazai kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásai, derült ki a K&H kkv bizalmi index első negyedéves kutatásából. A cégek éledező optimizmusát igazolja, hogy az index az előző időszakhoz képest 9 pontról 14 pontra ugrott, mely erőteljesen közelít a járványt megelőző időszakban mért értékekhez. Ez többek között annak tudható be, hogy a kkv-k pozitívan ítélik meg a kormány gazdaságpolitikai intézkedéseit, valamint több európai uniós forrásra számítanak.

Hirdetés

A koronavírus-járvány harmadik hulláma ellenére is tovább javultak a hazai kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásai a K&H kkv bizalmi index kutatásának legfrissebb, idei első negyedéves eredményei alapján. Az index 5 ponttal emelkedett, így jelenleg 14 ponton áll, mely közelít a járvány kitörése előtti, 2019-es 15-17-es értékekhez. „Fontos kiemelni, hogy a felmérés a 2021. március 8-án bejelentett, eredetileg kéthetes szigorítások ideje alatt készült, tehát a válaszadók részben a korlátozások hatásait mérlegelve értékelték kilátásaikat. Az index emelkedésének hátterében többek között az áll, hogy a gazdaságpolitika megítélése számottevően javult, emellett az európai uniós forrásokra vonatkozó várakozások is igencsak kedvezőek” – ismertette az eredményeket Kökény Roland, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

Az ágazatok közül a szolgáltatási és az ipari szektor jövőképe javult jelentősen az előző negyedévhez képest, előbbi esetében 6-ról 15 pontra, utóbbinál pedig 11-ről 18 pontra emelkedett az index. Valószínűsíthető, hogy az ipari cégek optimizmusa a beruházások növekedésének, valamint a népszerű lakásfelújítási, államilag támogatott programok generálta építőipari fellendülésnek köszönhető, míg a szolgáltató szektor a gazdasági nyitásban bízik. A mezőgazdasági cégek hangulata ezzel szemben jelentősen romlott, bár még így is 16 ponton áll. A kereskedelmi szektor tekinthető a legkevésbé derűlátónak (5 pont), vélhetően a felmérés idején már folyamatban lévő, nyitva tartást korlátozó intézkedések miatt. Cégméret tekintetében a 300 millió és 2 milliárd forint közötti árbevételű középvállalkozások bizonyulnak a legellenállóbbnak: méretükből adódóan ugyanis a válság őket sújthatta legkevésbé. Ezzel összhangban, a kiugróan magas 35 pontos várakozással ők a legoptimistábbak is, miközben a mikrovállalkozások és kisvállalkozások várakozásai 9, illetve 15 ponton állnak.

Kedvezően ítélik meg a kkv-k a kormány gazdaságpolitikáját

A gazdaságpolitikai részindex az előző időszakhoz képest 10 pontot emelkedett így elmondható, hogy a kkv szektor összességében jól fogadta a koronavírus-járvány következtében meghozott gazdasági lépéseket. „A válaszadók nagy része szerint (42 százalék) a vállalkozásokat érintő gazdaságvédelmi intézkedések vállalkozásbarátnak tekinthetők, 17 százalékuk viszont nem tartja megfelelőnek vagy elegendőnek ezeket. Az összességében kedvező megítélés többek között annak tudható be, hogy számos, nehéz helyzetben lévő vállalkozást támogató program indult, gondoljunk például a bértámogatásokra, a törlesztési moratóriumra vagy a február elején bejelentett, kamatmentes, késleltetett törlesztésű hitelre, amelyet kisvállalkozások igényelhetnek. Emellett a hosszabb távú intézkedések, úgymint a vidékfejlesztési program és lakásfelújítási támogatás is pozitív hatást gyakorolhatott a cégek egy jelentős részére” – tette hozzá Kökény Roland. 

A K&H kkv bizalmi indexről

A K&H Magyarországon elsőként kezdte el vizsgálni a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre jellemző várakozásait. A 2004 óta folyamatosan készített negyedéves K&H kkv bizalmi index összeállítása jelenleg 400 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság üzleti döntéshozóinak megkérdezésével történik. A kutatásban a vállalkozások gazdasági helyzetét leginkább befolyásoló 10 gazdasági tényezőt és azok várt változásait vizsgálják: vevői kapcsolatok, szállítói kapcsolatok, munkaerő, vállalat pénzügyei, bankok, gazdaságpolitika, közterhek, EU, versenyhelyzet, vállalati hitelkamatok. A K&H kkv bizalmi index a 10 részindex súlyozott átlaga, annak megfelelően, hogy az egyes tényezőket mennyire fontosnak ítélik a vállalkozások. A legutóbbi mérés, melyet az Impetus Research készített, 2021. február 25. és március 19. között történt.

A kutatásban megkérdezett vállalkozások méret és árbevétel-kategória szerint:

  • mikrovállalkozások (20 – 100 millió Ft)
  • kisvállalkozások (101 – 300 millió Ft)
  • középvállalkozások (301 millió Ft – 2 milliárd Ft)
Hirdetés

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben
Hirdetés

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben