A FlixBus új amerikai utasainak 65 százaléka korábban még soha nem utazott távolsági busszal

A FlixBus, Európa vezető mobilitási startupja elindítja járatait az USA keleti partján, több mint napi 10 összeköttetést kínálva New York City, Washington D.C., Baltimore és Richmond között. A zöld buszok május 30-án bukkannak fel először Manhattan utcáin, pontosan egy évvel azután, hogy a FlixBus megkezdte működését az Amerikai Egyesült Államokban. Az akkor Kaliforniában induló szolgáltatás mostanra 9 államban érhető el.

„A New York City és Washington D.C. közötti közlekedési folyosón való megjelenés komoly mérföldkő a FlixBus globális terjeszkedésében. Ez az Egyesült Államok legfrekventáltabb útvonala, egyúttal a világ egyik legforgalmasabbja is.” – mondta el André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója. „

Az egy évvel ezelőtti sikeres nyugati parti szolgáltatásbevezetés, majd a délen és délnyugaton történő növekedés során világossá vált, hogy az amerikaiak vágynak az utazási alternatívákra és nyitottak arra, hogy távolsági busszal utazzanak – sokan közülük most először.”

A FlixBus-t Németországban alapították 2013-ban. Miután 28 európai országba terjesztette ki szolgáltatását, a vállalat az USA-ban is megjelent 2018 májusában, összekötve a délnyugati régió legfontosabb térségeit. Idén márciusban Texas, Louisiana és Mississippi, áprilisban pedig Utah is a FlixBus hálózatának részévé vált. A keleti parti bővítés pont egy évvel azután valósul meg, hogy az első FlixBus-ok elindultak az USA-ban. Ebből az alkalomból minden jegy 4,99 dolláros áron érhető el az új összeköttetésekre.

A technológia találkozik a tradicionális buszpiaccal

A FlixBus célja, hogy modernizálja a tradicionális buszpiacot. A vállalat egyedülálló üzleti modelljének lényege, hogy míg a buszok napi működtetéséről nagy tapasztalattal rendelkező helyi buszpartnerek gondoskodnak, a FlixBus csapata felügyeli az üzemeltetést, gondoskodik a technológiai fejlesztésről, hálózattervezésről, illetve marketing és sales tevékenységet végez.

A FlixBus a kezdetektől úttörője a buszos iparág technológiai fejlesztéseinek. A mobilalkalmazás, az Apple Pay és Google Pay integráció, a virtuális valóság megoldások alkalmazása egyes amerikai járatokon és a világ első menetrend szerinti elektromos távolsági buszának elindítása mind ebbe az irányba mutatnak.

Közösségi mobilitás és a buszos közlekedés újjáéledése az USA-ban

A JD Power adatai alapján évről évre csökken azoknak a fiataloknak a száma, akik autót vásárolnak, eközben egyre többen fordulnak a közösségi mobilitás felé. Így a FlixBus épp akkor terjeszkedik az USA piacán, amikor növekszik azoknak amerikaiaknak a száma, akik valós utazási alternatívaként tekintenek a távolsági buszra. A FlixBus saját kutatása szerint új utasaik között közel 65 százalék azoknak az aránya, akik korábban soha nem utaztak távolsági busszal, így a vállalat vélhetően új piacot teremt az iparágon belül.

„Ha csak a Greyhound piaci részesedéséből szeretnénk egy darabot kiszakítani magunknak, nem lennénk sikeresek az USA-ban. Meg akarjuk mutatni, hogy személyautót használni távolsági utazáshoz egyre kevésbé hatékony. A távolsági busz kényelmes utazási alternatíva, ami lehetővé teszi, hogy az emberek dolgozzanak vagy pihenjenek utazás közben, és pénzt spóroljanak arra, hogy a lehető legjobban kiélvezzék az úti céljuk által nyújtott lehetőségeket.” – tette hozzá Pierre Gourdain, a FlixBus USA ügyvezető igazgatója.

A távolsági busz az egyik legklímabarátabb közösségi közlekedési mód, a FlixBus utasai pedig karbonlábnyomukat is kompenzálni tudják a jegyek foglalásakor egy kisebb összeggel.

Balogh Péter: A vállalkozó végre nem a sunyi gazembert jelenti!

„Ha valamikor, akkor most nagyon jó startupnak lenni Magyarországon” – mondja Balogh Péter, és senki másnak a szájából nem hangzik ez talán ilyen hitelesen. Gyerekként programozó szeretett volna lenni, s ez olyan jól sikerült, hogy startupper lett, akkor, amikor ez még nem volt menő.

Bővebben

Induló vállalkozások kihívásai az Egyesült Királyságban

2019. június 13-án, a TechWeek London keretében került megrendezésre a Startup Campus nemzetközi innovációs kihívásokra fókuszáló rendezvénye. Az eseményen magyar, osztrák, libanoni, olasz és görög szakemberek vitatták meg az Egyesült Királyságba érkező innovatív vállalkozások érvényesülési lehetőségeit, kihívásait. A rendezvényen bemutatkoztak a Startup Campus londoni inkubációs képzésében részt vett ötletek is. 

Bővebben

Nemzetközileg is egyedülálló közlekedési fejlesztés jön

Új ötletek, innovatív megközelítés és célzott nemzetközi együttműködés kell ahhoz, hogy a közlekedés a jövőben is támogatni tudja a gazdasági növekedést – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter csütörtökön Budapesten, az Ázsia-Európa Találkozó (ASEM) közlekedésügyi szakértői ülését megnyitó beszédében.

Bővebben

Washingtonból segítik a magyar vállalkozókat

Magyar vállalkozások amerikai piacra lépését segítő központ nyílt Washingtonban a múlt héten. A centrum a washingtoni magyar nagykövetség épületkomplexumának egyik létesítményében kapott helyet – itt azálláslehetőséget, logisztikai ellátást nyújt és gazdasági szakemberek gyakorlati segítségét kínálja az amerikai piacra belépni szándékozó magyar startupoknak és általában vállalkozóknak.

Bővebben

Értékes ötletek a környezeti és társadalmi kihívásokra

Közösségi média kihívást indított és Sziget jegyeket ajánlott fel a People 2 People Hungary, hogy a fiatalok társadalmi és környezeti kihívásokra adott kreatív és megvalósítható ötleteiket bátran közzétegyék. Inspirációként nyolc magyar innovatív és hatással bíró negyven alatti fiatal történetét mutatják be, akik maguk is tesznek a társadalmi és környezeti problémák megoldásáért.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások