Hirdetés

A FlixBus új amerikai utasainak 65 százaléka korábban még soha nem utazott távolsági busszal

A FlixBus, Európa vezető mobilitási startupja elindítja járatait az USA keleti partján, több mint napi 10 összeköttetést kínálva New York City, Washington D.C., Baltimore és Richmond között. A zöld buszok május 30-án bukkannak fel először Manhattan utcáin, pontosan egy évvel azután, hogy a FlixBus megkezdte működését az Amerikai Egyesült Államokban. Az akkor Kaliforniában induló szolgáltatás mostanra 9 államban érhető el.

„A New York City és Washington D.C. közötti közlekedési folyosón való megjelenés komoly mérföldkő a FlixBus globális terjeszkedésében. Ez az Egyesült Államok legfrekventáltabb útvonala, egyúttal a világ egyik legforgalmasabbja is.” – mondta el André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója. „

Az egy évvel ezelőtti sikeres nyugati parti szolgáltatásbevezetés, majd a délen és délnyugaton történő növekedés során világossá vált, hogy az amerikaiak vágynak az utazási alternatívákra és nyitottak arra, hogy távolsági busszal utazzanak – sokan közülük most először.”

A FlixBus-t Németországban alapították 2013-ban. Miután 28 európai országba terjesztette ki szolgáltatását, a vállalat az USA-ban is megjelent 2018 májusában, összekötve a délnyugati régió legfontosabb térségeit. Idén márciusban Texas, Louisiana és Mississippi, áprilisban pedig Utah is a FlixBus hálózatának részévé vált. A keleti parti bővítés pont egy évvel azután valósul meg, hogy az első FlixBus-ok elindultak az USA-ban. Ebből az alkalomból minden jegy 4,99 dolláros áron érhető el az új összeköttetésekre.

A technológia találkozik a tradicionális buszpiaccal

A FlixBus célja, hogy modernizálja a tradicionális buszpiacot. A vállalat egyedülálló üzleti modelljének lényege, hogy míg a buszok napi működtetéséről nagy tapasztalattal rendelkező helyi buszpartnerek gondoskodnak, a FlixBus csapata felügyeli az üzemeltetést, gondoskodik a technológiai fejlesztésről, hálózattervezésről, illetve marketing és sales tevékenységet végez.

A FlixBus a kezdetektől úttörője a buszos iparág technológiai fejlesztéseinek. A mobilalkalmazás, az Apple Pay és Google Pay integráció, a virtuális valóság megoldások alkalmazása egyes amerikai járatokon és a világ első menetrend szerinti elektromos távolsági buszának elindítása mind ebbe az irányba mutatnak.

Közösségi mobilitás és a buszos közlekedés újjáéledése az USA-ban

A JD Power adatai alapján évről évre csökken azoknak a fiataloknak a száma, akik autót vásárolnak, eközben egyre többen fordulnak a közösségi mobilitás felé. Így a FlixBus épp akkor terjeszkedik az USA piacán, amikor növekszik azoknak amerikaiaknak a száma, akik valós utazási alternatívaként tekintenek a távolsági buszra. A FlixBus saját kutatása szerint új utasaik között közel 65 százalék azoknak az aránya, akik korábban soha nem utaztak távolsági busszal, így a vállalat vélhetően új piacot teremt az iparágon belül.

„Ha csak a Greyhound piaci részesedéséből szeretnénk egy darabot kiszakítani magunknak, nem lennénk sikeresek az USA-ban. Meg akarjuk mutatni, hogy személyautót használni távolsági utazáshoz egyre kevésbé hatékony. A távolsági busz kényelmes utazási alternatíva, ami lehetővé teszi, hogy az emberek dolgozzanak vagy pihenjenek utazás közben, és pénzt spóroljanak arra, hogy a lehető legjobban kiélvezzék az úti céljuk által nyújtott lehetőségeket.” – tette hozzá Pierre Gourdain, a FlixBus USA ügyvezető igazgatója.

A távolsági busz az egyik legklímabarátabb közösségi közlekedési mód, a FlixBus utasai pedig karbonlábnyomukat is kompenzálni tudják a jegyek foglalásakor egy kisebb összeggel.

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások