A Facebooknak évi 300 milliója van az igazságra

Számos vád érte a Facebookot az elmúlt évben, és az egyik legnagyobb post az álhírekkel való manipuláció kavarta. Éppen ezért most bejelentették: három éven át 300 millió dollárt fordítanak valódi újságírás támogatására. A társaság elsősorban a helyi hírszolgáltatásokat támogatná.

Az elmúlt időszakban komoly erőfeszítéseket tett a Facebook az álhírek visszaszorítására, a közösségi platform azonban itt nem áll meg, és a valódi hírek megírását és terjesztését is támogatni kívánja – derül ki a hvg.hu beszámolójából. A portál a ReCode-ra hivatkozva számolt be a Facebook 300 millió dolláros kezdeményezéséről, amelynek keretében a források egy részét olyan nonprofit szervezetekhez juttatnák el, mint a Pulitzer Center vagy a Report for America.

A lépéssel a társaság jelentős mértékben járulhatnak hozzá ahhoz, hogy a híroldalak olvasói valódi előfizetőkké váljanak. Campbell Brown, a Facebook hírekért felelős alelnöke hangsúlyozta, nem szeretnék, ha tőlük függne az újságírás, de mindenképpen támogatni szeretnék azt. A tervük elsősorban az, hogy a helyi hírszolgáltatásokat lendítsék. A Facebook 300 millió dolláros támogatásának jelentős részéről valószínűleg márciusban döntenek majd.

Hogyan lesz vége a divatipar pusztításának?

360 millió tonnával kevesebb kibocsátott széndioxid 2030-ra. Ebben állapodtak meg a divatcégek a 2018 decemberében huszonnegyedik alkalommal megrendezett Felek Konferenciáján (COP) a lengyelországi Katowicében. Az eseményen az ENSZ éghajlat-változási keretegyezményét (UNFCCC) aláíró országok küldöttjei vettek részt, ahol a divatszakma több tucat meghatározó márkája elkötelezte magát, hogy 2050-re nullára redukálja a termelés során keletkező, környezetkárosító anyagok kibocsátását.

Bővebben

Jönnek a csini ügyintéző robotok

A világon elsők között alkalmaznak Ausztráliában mesterséges intelligencia alapú, digitális asszisztenst a lakáskölcsön kérelmekkel kapcsolatos ügyfélszolgálati teendők ellátására – írja a ComputerWorld. A UBank nevű pénzintézetnél “dolgozó” Mia (My Interactive Agent) nevű munkatársat az új-zélandi FaceMe startup céggel közösen fejlesztették ki.

Bővebben

Okosváros ötletekkel pályázhatnak az egyetemisták

Egyetemi csapatok számára írt ki ötletversenyt a Mathias Corvinus Collegium (MCC) a T-Systems Magyarországgal közösen, melynek fődíja: részvétel a 2019-es Smart City World Congress-en, Barcelonában. Az IDC piackutató cég előrejelzései szerint a smart city megoldásokra három éven belül 158 milliárd dollárt költenek világszinten.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások