Hirdetés

A debreceniek kedvezményesen taxizhatnak

A budapesti siker után Debrecen is csatlakozik ma azon több mint félszáz városhoz világszerte, ahol elérhető a Taxify okostelefonos szolgáltatás. Az utazásszervező alkalmazáson keresztül rendelt autókban a debreceniek kedvezményesen utazhatnak.

Már Debrecenben is elérhető a Taxify okostelefon-alapú utazásmegosztó szolgáltatása. A megyeszékhely a Taxify vidéki terjeszkedésének első állomása. A cég abban bízik, hogy egyrészt hozzájárulhat Debrecen prosperáló gazdaságához, a városban már működő vagy nemrég bejelentett, jelentős kül- és belföldi beruházások sikeréhez, illetve a nemzetközi repülőtért használók kiszolgálásához. Másrészt az egyetemen tanuló nagyszámú magyar és külföldi hallgató, illetve a város kutató-fejlesztő központi jellege miatt Debrecenben az átlagosnál többen használnak okostelefont. Számukra kínál kényelmes és biztonságos utazási szolgáltatást a Taxify.

Minden Taxify felhasználó kedvezményesen, diáktarifával utazhat a megyeszékhelyen. Az alapdíj 600, a kilométerdíj 280, a percdíj pedig 70 forint. Az elérhető autók az alkalmazásba épített interaktív térképen rendelhetők, de a felhasználók akár a Google Térkép alkalmazáson keresztül is láthatják a taxikat mint utazási lehetőség. A Google Térkép bővítménye – csakúgy, mint a Taxify alkalmazás – az elérhető autók pozícióját, várható érkezési idejét és fuvardíját is kiszámolja az utasoknak. Fizetni a Taxify alkalmazáson belül is lehet, ami lehetővé teszi, hogy az utasoknak ne kelljen készpénzt használni, illetve olyan taxikat is rendelhetnek, amelyekben nincs bankkártya leolvasó.

A Taxify a gyors fejlődésben és a budapesti siker megismétlődésében bízik Debrecenben is. Emlékeztetőül: míg a fővárosban a 2016-os piacra lépésekor 20 autóval indult az észtországi startup, mára már 600 sofőrrel dolgozik együtt. Debrecenben is nagyjából ennyi autóval indul a cég, és a város méretének megfelelő bővülésben számít rövid távon.

Csúnyán megbukna az AI, ha valódi betegeket kéne diagnosztizálnia

Egy amerikai kutatásban azt vizsgálták, hogy a vezető LLM-modellek képesek-e szimulált orvos-beteg beszélgetésekben kideríteni minden szükséges információt a páciens állapotáról, és felállítani a helyes diagnózist.

Bővebben

Közös edukációs kampányba fog Balogh Petya és a Lightyear

A kampány keretében a két szereplő plakátokon, videókban és webinárokon igyekszik majd emelni a magyar pénzügyi és befektetői tudatosság szintjét. Balogh Petya egyúttal most egy olyan kezdeményezés mellé áll, amely nem köthető saját cégeihez vagy befektetői portfóliójához.

Bővebben

Színház csupán, amit sok nagyvállalat csinál innováció címén – ezen akar változtatni a STRT egy új szolgáltatással

A nagyvállalati innovációs tanácsadás célja, hogy az érintett szereplőket edukálja a kíváncsiságot és kísérletezést elősegítő, a kemény KPI-okat mellőző, fenntartható vállalati kultúra kialakítására, és a gyakorlatban is erősítse az ügyfél innovációs képességeit. A STRT által szervezett háttérbeszélgetésen jártunk.

Bővebben

Így szegmentálódik a kockázatitőke-piac a mesterséges intelligencia finanszírozásában

Az alapmodellek fejlesztésének finanszírozása annyira költséges, hogy csak a dollárszázmilliókat erre költő VC-ket találjuk meg a befektetői listában. Ez azonban nem jelenti, hogy a kis- és közepes méretű VC-k kimaradnak az AI-bummból – mutat rá a PitchBook elemzése.

Bővebben