Hirdetés

Jönnek a mobil autótöltő robotok

Először enged bepillantást a Volkswagen Group Components mobil töltőrobotjának prototípusaira. Ez az egyik elképzelt töltési koncepció, amely a Volkswagen reményei szerint az elkövetkező években kibővíti a töltési infrastruktúrát. Feladata: a járművek teljesen önálló feltöltése korlátozott parkolóhelyeken, például földalatti parkolókban.

„A mindenütt jelen lévő töltési infrastruktúra kulcsfontosságú tényező az elektromos mobilitás sikerében. Töltőrobotunk csak egy a számos megközelítés közül, de kétségtelenül az egyik leglátványosabb”- magyarázza Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója.

Teljesen autonóm töltés

Az alkalmazással vagy a Car-to-X kommunikációval elindított töltőrobot teljesen autonóm módon működik. Önállóan irányítja a töltendő járművet és kommunikál vele: a töltőaljzat fedelének kinyitásától a dugó csatlakoztatásáig és leválasztásáig. A teljes töltési folyamat emberi részvétel nélkül zajlik. Több jármű egyidejű feltöltésére a mobil robot egy pótkocsit, lényegében egy mobil energiatároló egységet mozgat a járműhöz, összeköti, majd ezt az energiatároló egységet használja az elektromos jármű akkumulátorának feltöltésére. Az energiatároló egység a töltés során a járműnél marad. Közben a robot más elektromos járműveket tölt. A töltési szolgáltatás befejezése után a robot önállóan összegyűjti a mobil energiatároló egységet, és visszaviszi a központi töltőállomásra.

Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója szerint:

„A hatékony töltési infrastruktúra kiépítése a jövőben központi feladat, amely az egész szektor számára kihívást jelent. Olyan megoldásokat fejlesztünk, amelyek segítenek elkerülni a költséges egyedi megoldásokat. A mobil töltőrobot és a rugalmas gyorstöltő állomásunk csak két ilyen megoldás.”

Az üzleti egység jelenleg egy teljes DC töltőcsaládon dolgozik. A rugalmas gyorstöltő állomást 2021 elején dobják piacra. A DC wallbox immáron több hete különböző német vállalatok telephelyein van próbaüzemben. A mobil töltőrobot sikeresen elérte a prototípus állapotát, és most átfogóan tovább fogják fejleszteni. A piaci érettség egyik előfeltétele a Car-to-X kommunikáció az autonóm töltési folyamat megkönnyítése érdekében.

Tekintettel e kérdés döntő fontosságára, a jövőben a Volkswagen Group Components lesz többek között felelős a Volkswagen-csoport minden töltési tevékenységéért és töltési rendszeréért. A cél az, hogy a töltőrobotot átfogó koncepcióba integrálják, amely az elektromos mobilitás hosszú távú sikerére és ezáltal a szállítás villamosítására összpontosít. „Ennek alapvető előfeltétele a töltési infrastruktúra kiépítése. De ennek igény vezéreltnek és hatékonynak kell lennie” – folytatja Schmall. „Fejlesztéseink nem csak az ügyfelek igényeire és az elektromos járművek műszaki előfeltételeire összpontosítanak. Figyelembe veszik a potenciális partnereknek kínált gazdasági lehetőségeket is.” Lehetővé teszik a parkolóhelyek és a földalatti parkolók üzemeltetőinek, hogy a mobil töltőrobot segítségével gyorsan és egyszerűen „felvillanyozzák” az összes parkolóhelyet. Ez csökkenti a szükséges építési munkákat, ugyanakkor csökkenti a potenciális költségeket.

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások