Hirdetés

Most jön még csak a java! Mire figyeljünk a munkába való visszatéréskor?

Szépen lassan visszatér az élet a kihalt utcákra, a vendéglátóhelyekre és az üresen kongó irodaházakba és az üzemekbe. Az elmúlt időben a vállalatok többsége megugrotta a korábban elképzelhetetlent, és sikerrel küzdötte le a váratlanul eléjük tornyosuló akadályokat. De biztos, hogy a nehezén már túlvagyunk? Hogyan lehet zökkenőmentes a reboarding? Mire figyeljünk a munkába való visszatéréskor?

2020 kétségkívül a változások és az azokhoz való alkalmazkodás éve. A koronavírus-járvány időszakában azonnali alkalmazkodásra volt szükség mind szervezeti, mind egyéni oldalról, hogy sikeresen tudjunk megküzdeni a rendkívüli helyzet adta változásokkal. Vállalatok tömkelege költöztette a munkát a munkavállalóik otthonába, leálltak az üzemek és a gyártás. Azonban nemcsak a járvány időszaka rejtegetett számunkra változásokat, ugyanolyan kihívásokkal teli lesz az elkövetkező időszak, amelyre szervezeti szempontból tudatosan érdemes készülnünk.

HR digitalizáció, a belső kommunikáció fejlesztése, a munkavégzés rugalmasabbá tétele csak néhány azok közül a kihívások közül, amelyek még a HR és a cégvezetés előtt állnak. Ezekre a kihívásokra nyújt komplex megoldásokat és szolgáltatásokat hazai és nemzetközi (CEE régió) ügyfeleinek az ezentúl egységesen Blue Colibri International néven működő Colibri HR Solutions employer branding ügynökség és a belső kommunikációval foglalkozó Blue Colibri App csapata.

A belső kommunikáció fejlesztése megkerülhetetlen

A belső kommunikáció évek óta a TOP megoldandó szervezeti kihívások egyike. A járványhelyzet sok céget rákényszerített arra, hogy a korábban elódázott fejlesztéseket az idő töredéke alatt kieszközölje. Azok a cégek, ahol hónapokkal ezelőtt elképzelhetetlen volt, hogy a vezetők aktív szerepet vállaljanak a belső kommunikációban, a hagyományos csatornákat modern eszközökre cseréljék vagy dedikált csapatokra bízzák a belső kommunikációs stratégiát, most (önszántukból vagy a kényszer szülte helyzetből adódóan) elindultak a változás útján. A vírushelyzet megjelenésekor indított díjmentes Blue Colibri App SMART kríziskommunikációs appot több tucat vállalat közel 40.000 munkavállalója kezdte el használni az elmúlt 2 hónapban.

 

 

Az út azonban hosszú, és bár a kezdeti lépések megtétele a legnehezebb, ugyanannyi kitartást és elszántságot követel az is, hogy ne térjenek le erről az útról. Amikor megszűnik a személyes jelenlét, és nem lehet támaszkodni a korábbi megszokott kommunikációs gyakorlatokra mint az üzenőfal, TV-k, kioszkok, vállalati újságok, akkor mindenképp érdemes a modernebb, helyfüggetlen eszközökhöz nyúlni.

A munkavállalók éheznek a céges információkra

A járványhelyzet hatalmas információéhséget szült a munkavállalókban, amit a munkáltatóknak azonnal kellett kielégíteniük. De téves lenne azt feltételezni, hogy a munkavállalók csak a krízis kapcsán mutatnak érdeklődést. Mindenkiben jelen van a kíváncsiság a cég élete iránt, csak a vállalatok eddig nem a megfelelő csatornákon próbálták eljuttatni az információkat. Az USA-ban és Nyugat-Európában évek óta uralják a belső kommunikációs piacot az azonnali, mérhető és kétirányú kommunikációt biztosító mobilappok. Magyarországon elsőként a Blue Colibri International fejlesztett egy digitális felületet, amely a belső kommunikációt, a szervezeti tanulást és elköteleződést támogatja. A munkavállalók információéhségét, érdeklődését és kíváncsiságát mi sem bizonyítja jobban, hogy a Blue Colibri Appot használó vállalatokban kivétel nélkül 1-2 hét leforgása alatt sikerült a munkavállalók 90%-át elérni.

Egy eszköz kevés, ha nincs benne magával ragadó tartalom

A megfelelő kommunikációs eszközök megválasztásán túl, a szervezeti tartalomgyártás fejlesztése a másik sarkalatos pont. A technológiai fejlődésnek köszönhetően az információs zaj egyre nagyobb, és az online tartalmak végeláthatatlan sorával kell felvennie a céges anyagoknak a versenyt. Egy figyelemfelkető kép, egy kreatív animációs videó, vagy a munkavállalókkal forgatott élőszereplős kisfilm többet mond bármennyi szónál.

A reboarding során a munkatársak egészségének védelme érdekében a cégeknek nagy hangsúlyt kell fektetniük a megfelelő egészségügyi előírások betartására. A szabályokat érdemes figyelemfelkeltő formátumban megmutatni, hogy biztosan mindenkihez eljussanak a kulcsfontosságú információk. Néhány infografikával és animációs videóval, amely a kézmosás, a maszkviselés és a közösségi távolságtartás szabályait mutatják be, a vállalatok felelősségteljesen járhatnak el a reboarding során. A tájékoztatóanyagokat még az irodába való visszatérés előtt online, majd azt követően az iroda különböző szegleteiben juttathatják el a cégek a munkavállalóikhoz.

A Blue Colibri International cégre szabott, a márkaelőírásokkal megegyező, egyedi igényeket kielégítő tartalomgyártási szolgáltatással segíti azokat a cégeket, akik minőségi tartalmakkal kívánják megragadni a munkavállalók figyelmét, tájékoztatni őket a legfontosabb tudnivalókról és erősíteni bennük a vállalati identitást.

Az online, célzott, visszamérhető onboarding a fluktuáció biztos ellenszere

A toborzás, az újbelépők onboardingja és a vállalati képzések során is a modernizáció és a digitalizáció az új hívószó. Korábban elképzelhetetlen volt, hogy úgy illeszkedjen be az új kolléga, hogy a szervezetből személyesen még senkivel sem találkozott. A tréningek és a vállalati képzések mindig tantermekben és tárgyalókban ülve valósultak meg tréningeszközök gárdájával, azonban az elmúlt néhány hónap bebizonyította, hogy érdemes szakítani a megszokottal, mert a legtöbb eddig személyesen zajló folyamat tökéletesen működik az online térben. Sőt…

Az esetek többségében vakon vannak a szervezetek, amikor szeretnék felmérni, hogy hol tart az újbelépő a beilleszkedésben, hogyan éli meg a betanulást, miben lenne szüksége támogatásra.

A Blue Colibri International kifejezetten onboardingra és vállalati képzésekre fejlesztett Blue Colibri App ACADEMY rendszerében a frissen felvett munkavállalók egy helyen találják az összes fontos információt, a dokumentumtárban elolvashatják a céges tudnivalókat, a névjegyzékben pedig látják az összes kollégát az elérhetőségeikkel együtt. A kérdőív funkciónak köszönhetően arra is lehetőség van, hogy a vállalatok visszamérjék az onboarding és a betanítás hatékonyságát, hiszen a munkavállaló visszajelzést adhat arról, hogyan látja, az ő beilleszkedése milyen státuszban van, hogyan érzi magát a szervezetnél.

Ezzel minimálisra csökkenthető a korai lemorzsolódás esélye, hiszen még azelőtt lehetősége van a vállalatnak közbeavatkozni, mielőtt az új kolléga tovább állna. Az új munkavállalók szemében kifejezetten vonzó lehet, hogy a cég rendelkezik egy egyedi névvel ellátott, a vállalati arculatnak megfelelő saját alkalmazással, amit a dolgozók a saját eszközeikre is feltelepíthetnek. Ez jelentősen javítja a cég imaget a potenciális munkavállalók szemében.

Az újrainduló vállalatoknál tehát kulcskérdés lesz a belső kommunikáció fejlesztése, az újbelépők online onboardingja és a munkatársak elkötelezése. A Blue Colibri International csapata ezekben nyújt támogatást a vállalatoknak, többek között azzal, hogy továbbra is 3 hónapos díjmentes időszakkal biztosítja a SMART kommunikációs appot vagy az ACADEMY oktatási platformot, amelyek funkciói akár a 3 hónap alatt, akár azután bővíthetőek. További információ és demó kérés: https://bluecolibriapp.com/

 

 

 

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások