Egy-egy négyhetes kampánnyal elérhető a 18-49 éves, ABC státuszú célcsoport 63 százaléka, ami nagyságrendileg 1,8-1,9 millió főt jelent – tudtuk meg Szabó Andrástól, az RTL Magyarország digitális és fejlesztési igazgatójától, hogy mit adhat a gyakorlatban egy startup számára az R-Time Ventures nevű programjuk.
– Egy médiavállalat miért csap fel startup befektetőnek?
– Ugyanazon ok miatt, ami miatt egy startupnak érdekes lehet televíziós környezetben reklámozni. Ezzel az innovatív befektetési struktúrával lehetőséget teremtünk annak, hogy olyan cégek üzenetei és képernyőre kerüljenek, amelyeknek normális, magyarországi körülmények között sosem adatna meg ez a lehetőség. Egyben mi egy nagyon speciális startup körre lövünk, ami értelmezésünkben már túl van a hagyományos korai startup fázison. Olyan cégeket keresünk, amelyek a nagyközönségnek szólnak, már van egy kialakított termékük, elkezdődött már az értékesítés vagy már meg vannak az első valódi felhasználók. Végül, de nem utolsó sorban a brandépítés és a brand széleskörű megismertetésére ugrásra készen állnak.
– Egy amúgy magyar kezdeményezés, vagy az RTL csoporton belül más országban is van rá példa?
– Magyar abban az értelemben, hogy az RTL Magyarország döntötte el, hogy ezt felépíti és nem az RTL csoport részéről érkező kezdeményezés. Francia és holland RTL cégeknek vannak hasonló kezdeményezései, illetve a német RTL-nek is van már hasonlóan megvalósított dealje. Európában az elöljáró a ProSiebenSat.1 csoport SevenVentures media-for-equity kezdeményezése, amely már közel 30 különböző startupba fektetett be, sőt már egy részükből exitált is.
– Egymilliárd forint értékű reklámkeretre lehet pályázni és cserébe 10-20 százalékos részesedést kértek a cégekből. Nagyjából hány cég között fog megoszlani ez az egymilliárd forintos torta?
– Úgy gondoljuk, hogy ez alap mérték nyolc-tizenkettő befektetésre lehet elegendő, igénytől függően még bővíthető.
– Körülbelül „-tól ig” mekkora reklámbüdzsé juthat egy-egy cégnek?
– 50-100 millió forintos reklámbüdzsé juthat egy-egy cég számára. Az érték meghatározásában fontos elmondani azt, hogy ez nettó cash reklámérték, vagyis nem tartalmaz közvetítői költségeket, felárakat és így tovább. Ezt teljesen transzparensen kezeljük, minden cégnek elmondjuk azt, hogy amennyiben rendelkezik ezekkel az összegekkel, akkor besétálhat egy ügynökséghez is, hogy ezt szeretné reklámkampányra elkölteni, de akkor neki kell vállalni ennek a teljes finanszírozását és az ezzel járó költségeket.
– Ez egyetlen kampányt jelent, vagy éven belül akár többet is?
– Többet. Alapvetően cégenként négy-hat lényegre törő prémium kampányt jelent, amiben például prominensen szerepel az RTL Klub főműsoridős megjelenés is.
– Azt tudnád valahogy szemléltetni, hogy mondjuk egy 50 millió forint médiaértékű kampány mit jelent a gyakorlatban? Mennyi nézőt lehet ebből elérni? Mennyire lesz elég ez egy termék bevezetéséhez?
– Egy mintakampány négyhetes megjelenés időszakra 400 GRP leszállítását jelenteni 18-49-es ABC státuszú demográfiában, ami nagyságrendileg 300-500 megjelenést jelenthet. Lefordítva: egy ilyen négyhetes kampánnyal elérhető ennek a célcsoportnak 63 százaléka, ami nagyságrendileg 1,8-1,9 millió főt jelent.
A teljes interjút elolvashatja a StartUP! Magazin legfrissebb számában. A lapot megvásárolhatja az újságárusoknál, vagy előfizetheti ide kattintva.