Hirdetés

Reklámidős befektető – startupokba szállna be az RTL

RTL Magyarország

Egy-egy négyhetes kampánnyal elérhető a 18-49 éves, ABC státuszú célcsoport 63 százaléka, ami nagyságrendileg 1,8-1,9 millió főt jelent – tudtuk meg Szabó Andrástól, az RTL Magyarország digitális és fejlesztési igazgatójától, hogy mit adhat a gyakorlatban egy startup számára az R-Time Ventures nevű programjuk.

– Egy médiavállalat miért csap fel startup befektetőnek?
– Ugyanazon ok miatt, ami miatt egy startupnak érdekes lehet televíziós környezetben reklámozni. Ezzel az innovatív befektetési struktúrával lehetőséget teremtünk annak, hogy olyan cégek üzenetei és képernyőre kerüljenek, amelyeknek normális, magyarországi körülmények között sosem adatna meg ez a lehetőség. Egyben mi egy nagyon speciális startup körre lövünk, ami értelmezésünkben már túl van a hagyományos korai startup fázison. Olyan cégeket keresünk, amelyek a nagyközönségnek szólnak, már van egy kialakított termékük, elkezdődött már az értékesítés vagy már meg vannak az első valódi felhasználók. Végül, de nem utolsó sorban a brandépítés és a brand széleskörű megismertetésére ugrásra készen állnak.

– Egy amúgy magyar kezdeményezés, vagy az RTL csoporton belül más országban is van rá példa?
– Magyar abban az értelemben, hogy az RTL Magyarország döntötte el, hogy ezt felépíti és nem az RTL csoport részéről érkező kezdeményezés. Francia és holland RTL cégeknek vannak hasonló kezdeményezései, illetve a német RTL-nek is van már hasonlóan megvalósított dealje. Európában az elöljáró a ProSiebenSat.1 csoport SevenVentures media-for-equity kezdeményezése, amely már közel 30 különböző startupba fektetett be, sőt már egy részükből exitált is.

– Egymilliárd forint értékű reklámkeretre lehet pályázni és cserébe 10-20 százalékos részesedést kértek a cégekből. Nagyjából hány cég között fog megoszlani ez az egymilliárd forintos torta?
– Úgy gondoljuk, hogy ez alap mérték nyolc-tizenkettő befektetésre lehet elegendő, igénytől függően még bővíthető.

– Körülbelül „-tól ig” mekkora reklámbüdzsé juthat egy-egy cégnek?
– 50-100 millió forintos reklámbüdzsé juthat egy-egy cég számára. Az érték meghatározásában fontos elmondani azt, hogy ez nettó cash reklámérték, vagyis nem tartalmaz közvetítői költségeket, felárakat és így tovább. Ezt teljesen transzparensen kezeljük, minden cégnek elmondjuk azt, hogy amennyiben rendelkezik ezekkel az összegekkel, akkor besétálhat egy ügynökséghez is, hogy ezt szeretné reklámkampányra elkölteni, de akkor neki kell vállalni ennek a teljes finanszírozását és az ezzel járó költségeket.

– Ez egyetlen kampányt jelent, vagy éven belül akár többet is?
– Többet. Alapvetően cégenként négy-hat lényegre törő prémium kampányt jelent, amiben például prominensen szerepel az RTL Klub főműsoridős megjelenés is.

– Azt tudnád valahogy szemléltetni, hogy mondjuk egy 50 millió forint médiaértékű kampány mit jelent a gyakorlatban? Mennyi nézőt lehet ebből elérni? Mennyire lesz elég ez egy termék bevezetéséhez?
– Egy mintakampány négyhetes megjelenés időszakra 400 GRP leszállítását jelenteni 18-49-es ABC státuszú demográfiában, ami nagyságrendileg 300-500 megjelenést jelenthet. Lefordítva: egy ilyen négyhetes kampánnyal elérhető ennek a célcsoportnak 63 százaléka, ami nagyságrendileg 1,8-1,9 millió főt jelent.

A teljes interjút elolvashatja a StartUP! Magazin legfrissebb számában. A lapot megvásárolhatja az újságárusoknál, vagy előfizetheti ide kattintva.

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások