Hirdetés

Otthonosan mozog a magyar startup az Indonéz üzleti életben

A GOmontir startup ötletét egy sorozatban lerobbant motorkerékpár adta. Céljuk a Délkelet-Ázsiában, főleg Indonéziában fennálló napi közlekedési fennakadások felszámolása, a járművek gyors szervízelésének elősegítése volt. A csapat már a második körös befektetést kapta meg – ezúttal a Startup Campus Inkubátortól.

Indonézia a világ negyedik legnépesebb országa, több, mint 267 millió lakossal. A szigetországban a legnépszerűbb forgalomban használt eszköz a robogó és motorkerékpár. A lakosságának nagyobb százaléka használja ezt a közlekedési formát, így nem meglepő a 95 millió motorbicikliról szóló adat. Alacsonyabb a géjárművek száma, ez kb. 35 millióra tehető. Ilyen mennyiségű járművek mellett folyamatosan szükség van a szerelőkre és a szervízekre, azonban a szervezetlenségből adódóan a motorosok, vagy autósok nehezen tudnak azonnal segítséghez jutni, ha valami gond történik útjuk során.

Erre a problémára találtak megoldást a GOmontir projekt megalkotói, Bánréti Gabriel és Ficsor Zsolt.

Gabriel és Zsolt az elmúlt években több alkalommal jártak Délkelet-Ázsiában. A helyiek jól bevált közlekedési járművél, robogóval utaztak a legtöbbet, melyek számos esetben romlottak el, vagy robbantak le. Amikor segítséget hívtak volna, vagy időpontot próbáltak foglalni a legközelebbi szervíznél, körülményes és időigényes folyamaton kellett keresztül menniük. Innen indult a GoMontir applikáció létrehozásának ötlete, ami gyorsan és hatékonyan köti össze az ügyfelet a szolgáltatóval, ez esetben a szerelőt/szervizt a személlyel, akinek segítségre van szüksége.

Indonéziában a legtöbb szerelési folyamat nem vesz igénybe 25-35 percnél többet. Ennek ellenére előfordul, hogy egy egész napot kell várni arra, hogy a motort, vagy robogót újra használni lehessen. A legnagyobb problémát Indonéziában a szervezetlenség jelenti. Nincs olyan fejlett applikáció, amellyel az adott személy fel tudná venni a számára legalkalmasabb szervizzel a kapcsolatot. Az elsődleges cél egy olyan applikáció létrehozása amelynek segítségével rendszerezni és időhatékonnyá lehet tenni a motorok és autók javítását.”- mondta el Bánréti Gabriel, a cég alapítója.

Egy applikáció, egy adatbázis, három szegmens összekötése

Az applikáció már fejlesztés alatt áll, hamarosan a felhasználók is élvezhetik a gyors és egyszerű applikáció beta verzióját. A tervek szerint az app 3 szegmenst fog magába foglalni. A rendszer regisztráció által különbözteti majd meg a felhasználókat 3 kategóriában: ügyfél, szerelő, szerviz. Az alapkoncepció az, hogy ha az ügyfél motorja vagy autója lerobban esetleg tönkremegy, akkor az applikációt és a helymeghatározást használva könnyedén meg tudja találni a hozzá legközelebbi szervizt, majd online időpontot foglalni. Ezzel a cég reményei szerint egyszerűsíteni, illetve fel lehet gyorsítani a közlekedést és a szerviz szolgáltatást.  Az ügyfelek számára az app használata ingyenes lesz, a szerelő és a szervíz minden egyes lebonyolított tranzakció után minimális összeget fizetni. A felhasználók fizethetik a munkadíjat kártyával, vagy a szolgáltatást nyújtó műhelynél, szerelőnél készpénzzel.

A cél, hogy 5 éven belül az ő rendszerüket használják Délkelet-Ázsiában

A hosszú távú elképzelések túlmutatnak Indonézián; Délkelet-Ázsiában, Thaiföldre, Vietnámba és a Fülöp-szigetekre is szeretnék bevezetni és elterjeszteni terméküket.

Ha nincs bizalom nincs business sem

Szerencsére már ismertük a piacot és nem ért meglepetésképp, hogy az indonéz üzleti élet több aspektusban is különbözik az európaitól. Nagyon fontos számukra az emberi kapcsolat kialakítása, hogy ismerjék azt, akivel üzletet kötnek. Nagyon precízen és pontosan szeretik ismerni a partnert és vacsorákra menni beszélgetni, mielőtt partneri kapcsolatot alakítanának ki. A másik bizarr dolog az, hogy ők a whatsapp-ot preferálják az e-maillel szemben is. Nem sűrűn fordul elő, hogy e-mailben kommunikálunk egy befektetővel. Van, hogy a szerződéseket is WhatsAppon küldik át.” – tette hozzá Ficsor Zsolt, a vállalkozás ügyvezetője.

A csapat jelenleg túl van a 2. körös befektetésen. Először egy magán befektetőtől kaptak támogatást, majd a Startup Campus Incubator

lett a második befektetőjük. Annak érdekében, hogy a közép és hosszútávú terveiket megvalósítsák egy 3. és 4. körös befektetésre is szükségük van, az ezzel kapcsolatos tárgyalások Délkelet-Ázsiában és itthon is elkezdődtek.

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások