Hirdetés

Az első LEGO Technic autó, amiben akár két utas is elfér!

Megjött az első életnagyságú és vezethető LEGO Technic Bugatti Chiron, mely a mérnöki munka és a formatervezés úttörő darabja. Ez bizonyíték arra, hogy LEGO Technic elemekből valóban megépíthető ez a nem ragasztott, működőképes, önmeghajtású modell, amely akár 20 km/h sebességre is felgyorsulhat, és amelyben két ember is elfér.

Az ikonikus Bugatti Chironnak, a világ leggyorsabb autójának formáit tökéletesen újraalkotva a LEGO Technic életnagyságú modellje túlszárnyalja mindazt, amiről a LEGO építők el tudták képzelni, hogy valaha megépíthető LEGO elemekből.A modell az első nagyméretű, mozgatható építmény, amely több mint 1.000.000 LEGO Technic elemből épül fel, és amely meghajtását kizárólag a LEGO Power Functions platformon működő motorok biztosítják.

A 2.304 motorral és 4.032 LEGO Technic fogaskerékkel ellátott, 1,5 tonnás jármű 5,3 lóerő teljesítményre képes, és 92 Nm becsült forgatónyomatékot termel. Lena Dixen, a LEGO Csoport senior termékfejlesztési és marketing alelnöke így nyilatkozott:

„Ez az életnagyságú modell sok szempontból egyedülálló, szerettük volna általa saját képzelőerőnk határait is szélesíteni.  A LEGO Technic több mint 40 éve teszi lehetővé a rajongók minden korosztálya számára azt, hogy kreativitásukat egy olyan építőelem rendszerrel teszteljék, amely arra sarkallja őket, hogy az új dolgok megépítésén túl új mérnöki funkciókat is kidolgozzanak. A Technic tervezőink és a csehországi Kladnoban található gyárban dolgozó mérnökök – akik a LEGO márkaboltok és LEGOLAND parkok lenyűgöző modelljeit is készítik – csodálatos munkát végeztek mind a Chiron ikonos formáinak újraalkotása során, mind pedig a modell vezethetőségének kialakításában. Ez egy lenyűgöző példa a LEGO Technic építési rendszer működésére, illetve annak kreatív újratervezési lehetőségeire.

Lenyűgöző design és mérnöki munka

Távolról nézve a két egymás mellett álló autó szinte ugyanolyannak tűnik. Közelebb lépve azonban felfedezhető a modell lenyűgöző és összetett külső borítása, amely összekapcsolt háromszögletű szegmensekből épül fel, amelyek az eredeti Chiron ikonikus formáit utánzó LEGO Technic anyagból készültek. Az autó belsejébe tekintve felfedezhető, hogy az eredeti autó minden egyes részletét gondosan és pontosan alkották újra LEGO Technic elemekből – az ülésektől kezdve a műszerfalon keresztül a kormánykerékig!

A minden elemében működőképes, hátsó légterelővel, sebességmérővel, első és hátsó lámpákkal, levehető kormánykerékkel és fékpedállal felszerelt modell minden LEGO rajongó számára egyet jelent a megtestesült álommal. Az összeszerelés során 339 féle LEGO Technic elemet használtak fel, és a munka több, mint 13.000 tervezői és kivitelezői munkaórát vett igénybe.

Egy egyedülálló tesztvezetés

A LEGO Technic életnagyságú modelljének felépítése csupán az első lépés, a következő pedig annak tesztelése, hogy az autó kiállja-e a vezetési próbát. Ez utóbbira pedig nem is lehetett volna jobb helyszínt találni a németországi Ehra Lessienben található – egyedi, a sebesség tesztelésére alkalmas – pályánál, ahol az eredeti Chiront is először tesztelték.

Egy hétvégi délutánon a LEGO modell mindenki örömére és ámulatára elindult és gyorsulni kezdett. Bár nem éri utol az eredeti Bugatti Chiron elképesztő 420 km/órás sebességét, a LEGO Technic működőképes motorjának teljesítménye így is lenyűgöző – kicsivel több mint 20 km/órás sebességével végérvényesen valóra váltotta az „Igazából Megépíthető” eszmét.

Andy Wallace – a LEGO Technic Chiron vezetője – egykori versenyző, a Daytonai 24 órás autóverseny, és sok más verseny többszörös győztese, ma pedig a Bugatti hivatalos pilótája, így nyilatkozott:

„Amikor először megpillantottam a LEGO Chiront, azonnal lenyűgözött az élethű modell és a részletek aprólékos kidolgozottsága. Valójában körülbelül 20 méteres távolságból már nem is annyira egyértelmű, hogy egy LEGO autót látsz. Csak elképzelni tudom, mennyi időt és energiát fektettek ennek a modellnek az elkészítésébe.”

„A LEGO Chiron vezetése nagyszerű élmény volt, amit igazán élveztem. Az elmúlt évek alatt soha nem gondoltam volna, hogy egy napon majd tényleg lehetőségem lesz egy LEGO autó vezetésére!”

A Chiron, az abszolút csúcs sportautó, a Bugatti márka értékeinek, a „Művészet technikai formát öltve” koncepció legutóbbi megtestesülése. Az autógyártásban eddig példátlan 1500 lóerős teljesítményével, a kivételesen magas, 1600 Nm-es forgatónyomatékával, a 2000 és 6000 közé eső percenkénti fordulatszámával és a technikai innovációk széles választékával, a Chiron minden tekintetben új mércét teremt. A Chiront nem csak a maximális sebességre tervezték, hanem arra is, hogy megfeleljen a luxusra, a kényelemre, a mindennapi vezetésre és tartósságra vonatkozó lehető legmagasabb elvárásoknak. A Chiron ezeknek a területeknek a legjobbját egyesíti, amely így a világ legösszetettebb szuper sportautójává teszi.

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások