Hirdetés

Ezzel az alkalmazással kölcsönveheted a szomszéd autóját!

A francia startup a közösségi autóhasználat egy új formáját alkalmazza. A felület és az elvi is az Airbnb és a Greengo között van félóton – de a Drivy esetében autókat kölcsönözhetünk magánszemélyektől.

Dementhon, a több, mint 50 millió eurós befektetéssel rendelkező francia startupper útja úgy kezdődött, hogy 2010-ben unatkozott. Ahogy általában az ilyen történetek kezdődnek, neki is támadt egy ötlete. Az ötlet onnan fakadt, hogy éppen az európai autóállomány kihasználatlanságáról olvasott, tudniillik Európában 291 millió autó van az utakon, amik az idő 93%-ban egy helyben állnak – írja az Autószektor.

Ezért Dementhon csinált egy honlapot, amire a vállalkozó kedvű, kis mellékest keresni kívánó autótulajdonosok felregisztrálhattak és bérbe adhatták járművüket bárkinek, aki éppen autót szeretett volna használni, de nem volt neki. Ennyi volt az egész, Dementhon egy időre el is felejtette az egészet. Aztán egy szép napon realizálta, hogy az emberek szeretik, és használják, ezért ideje lenne kicsit jobban beleásnia magát…így elkezdett támogatók után nézni. Mivel a legnagyobb kérdés a szolgáltatása esetében a biztonságosság volt, és az emberek a biztosítás kérdésessége miatt odzkodtak leginkább a kocsijuk megosztása miatt, ezért megkereste az Allianz biztosítót – de első körben elutasították. De egy kisebb francia cég mögéjük állt, és megoldást keresett a problémáikra. Egy év múlva bevont egy igazán műszakias beállítottságú társat, aminek eredményeképpen 2012-ben már az applikáció is kész volt, aminek a Drivy nevet adták.

2014-ben – látva a népszerűséget és növekedést – az Allianz is támogatójuk lett, így Franciaország után Németországban is elindult a szolgáltatás. Ma már pedig jelen van Spanyolországban, Belgiumban, Ausztriában és tavaly óta Londonban is. Jelenleg 50.000 regisztrált autóval másfél millió aktív felhasználóval rendelkeznek, a felhasználók számapedig elérte a másfél millió főt.

Kép forrása: http://www.zdnet.com

Na de mi az a Drivy?

A Drivy alapvetően peer-to-peer car sharing szolgáltatásként indult, viszont azóta már nagy flottával rendelkező vállalkozások, bérautó cégek és flottakezelők is a felhasználók között vannak. A Drivy a hosszabb utakra specializálódott.  1-2 napos, tipikusan hétvégi utazásokra, amelyek után a felhasználó ugyanoda viszi vissza az autót, ahonnan azt felvette. A weboldal nagyon hasonló az Airbnb-hez. Az árak nagyon változóak, de átlagosan egy felső középkategóriás autó ára 10 000 forint körül alakul naponta, 100 kilométerre.

Mára már a személyes találkozás sem szükséges bérlő és bérbeadó között, ugyanis a regisztrált autók már az applikáción keresztül is kinyithatóak, a kulcs pedig a kesztyűtartóban található.

Bizalom és biztonság

A francia startup egy car-sharing piacteret hozott létre, ahol a felhasználó kiválaszthatja a számára megfelelő autót, amit a tulajdonos által meghatározott áron  bérbe vehet. Első hallásra kissé furcsának tűnik egy ilyen, részben bizalmon alapuló rendszer, hiszen mégiscsak vadidegeneknek adjuk bérbe a saját tulajdonunkat – mégis úgy tűnik, működik.

Plusz érdekesség, hogy káresemények tekintetében alacsonyabb mutatókat hoz a Drivy, mint a sima lakossági közlekedés – úgyhogy átlagon felül biztonságos!

Ha a fejlődés üteme nem lassul, biztosak lehetünk benne, hogy a nemzetközi terjeszkedés hozzánk is elér. Így néhány éven belül mi is kibérelhetjük a szomszéd autóját úgy, hogy el sem kell kérnünk tőle a kulcsokat.

Forrás: www.autoszektor.hu, http://www.zdnet.com

A nikotinfüggést csökkentő és az idősgondozás Airbnb-jét megálmodó csapat is bekerült start it @K&H inkubációs programjába

A K&H Csoporthoz kötődő nagyvállalati inkubációs program célja, hogy a bármely területről érkező csapatokat segítsék abban, hogy projektjüket fejlesszék, és elérjenek a következő érettségi fázisba. A program ehhez szakmai mentorációt, közösségi irodát és széles kapcsolati hálót is biztosít a résztvevőknek.

Bővebben

Vinnai Balázs: Pár év múlva lehet, már nem én, hanem egy AI hasonmásom fogja megnyitni a SMART Konferenciát

A SMART Konferenciát szervező IVSZ elnöke, Vinnai Balázs szerint a mesterséges intelligencia elterjedése azt az érzetet kelti az emberekben, mintha nem kéne a digitális alaptudás az AI használatához. Aki azonban igazán hatékony és termelékeny akar lenni, annak pont erre az alaptudásra kell támaszkodnia. Interjúnk a SMART Konferenciáról.

Bővebben

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások