Hirdetés

7 ötlet kapott 15 millió forintos befektetést az egyre népszerűbb egyetemi startup programban

Hét egyetemi startup ötlet kapott 15 millió forintos inkubációs befektetést a Hiventurestől az egyre népszerűbb Startup Campus University Program keretében. A december 5-én zárult őszi vállalkozásfejlesztési képzések id én már három partnerrel közösen valósultak meg, és rekord számú jelentkezőt mozgattak meg.

Hirdetés

Az ősszel már harmadik alkalommal megvalósult egyetemi startup képzésekre összesen több mint 110 egyetemi csapat jelentkezett, amelyek közül végül 7 induló vállalkozás kapta meg a Hiventures 15 milliós inkubációs befektetési ajánlatát. 2018-ban a BME-n indult hat hetes képzési programhoz a korábbi sikerek nyomán idén csatlakozott a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), illetve első vidéki partnerként a győri Széchenyi István Egyetem (SZIE) is.

A programba bekerült 29 projekt közül végül 11 jutott el a Hiventures befektetési üléséig: a HDFA divat és design fókuszú vállalkozásötletei közül az ALPHA wearable technology ruhakoncepció ötletgazdáinak ajánlották fel a tőkeinjekció lehetőségét. A termék arra hivatott, hogy segítse a nőket megszabadítani a menstruációs fájdalomtól és annak negatív hatásaitól, miközben növeli az önbizalmat és segít megélni a mindennapi pozitív testtapasztalatot. A Széchenyi István Egyetem képzésén az iBookr könyvelést automatizáló szoftvert fejlesztő csapat, valamint a diákok munkavállalását egyszerűsítő platformot megálmodó WannaWork kapott befektetési ajánlatot. A BME mentoráltjai közül négy ötletet is befektetésre érettnek ítéltek: a méhkaptárak „felokosításával” foglalkozó Okos Kaptár, a vezeték nélküli e-roller töltőállomást fejlesztő Rolling, a köztéri egyszemélyes okosfülkéket megálmodó Silence You Need és a költséghatékony vízelemző módszereket kidolgozó Water MiniLab is megkapta a lehetőséget a 15 millió forintos kezdőtőkére.

A képzéseket záró demo day-eken a zsűri által legtöbb pontot kapott projektek; az ALPHA, a WannaWork és az Okos Kaptár a befektetésen kívül a Startup Campus Hungary powered by HEPA (Magyar Exportpromóciós Ügynökség) nemzetközi piacra lépési programjának különdíjaként ökoszisztéma tanulmányutat is nyertek a Startup Campus londoni illetve berlini irodáinak szervezésében.

A Startup Campus mentorainak segítségével a diákoknak lehetősége volt validálni már meglevő innovatív ötleteik prototípusát, illetve üzletileg olyan szintre hozni a projekteket, amellyel kiállhattak a Hiventures befektetési bizottsága elé.”

“A Startup Campus University kezdeményezés elsődleges célja, hogy ösztönözze az induló vállalkozásokat már az egyetemi évek alatt, illetve, hogy a startup vállalkozási kultúrát minél szélesebb körben elterjessze a korosztályban. A program sikeressége indokolja, hogy jövőre tovább növeljük a képzések számát, így 2020-ban már összesen 8 programot indítunk két félévben, Budapest és a vidék után Kolozsváron és Londonban is” – összegzett Kovács Zsolt, a szakmai megvalósításért felelős Startup Campus ügyvezető igazgatója.

 „Indulásunk óta az egyik fő küldetésünk, hogy a fiatalok a startup vállalkozói létet is komolyan fontolóra vegyék, mikor a karrierútjukat tervezik.”

“Többek között ezért is vágtunk bele az egyetemi projektek támogatásába, amelyek közül már többen komoly sikereket értek el az inkubációs tőkebefektetésünk által. Bízom benne, hogy a jövőben minél többen rá mernek lépni az önmegvalósítás útjára az egyetem után, amelyben finanszírozó partnerként tudunk mellettük állni” – nyilatkozta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója. 

A programban együttműködő HFDA vezérigazgatója, Bata-Jakab Zsófia elmondta: “Kifejezetten fontos számunkra az oktatásfejlesztés, ezért is vannak hazai és külföldi mentoring programjaink, valamint azért léptünk kapcsolatba a Startup Campus-sszal is, hogy támogassuk a fiatal tehetségeket ötleteik megvalósításában. Az öthetes munka abszolút látható volt a pitchelő projekteken és ha még több ilyen lehetőségben tudunk közreműködni a jövőben, rengeteg fejlődés mutatkozik majd az iparágban.”

Mindig is támogattuk a hallgatói innovációkat, kreatív kezdeményezéseket az egyetemen. Fontosnak tartjuk a vállalkozói életre való nevelést, hiszen az olyan előremutató megoldások, amelyeket a Startup Campus University program is kinevelt, később nagy hozzáadott értékei lehetnek a magyar gazdaságnak, illetve kiemelten a helyi ökoszisztéma versenyképességét is növelik” – fejtette ki Rámháp Szabolcs, a Széchenyi István Egyetem startup programjának vezetője.

A vállalkozásfejlesztési programot Győrben az InnoEnergy és a Quantum Leap Inkubátor, a BME-n a Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központ (BME FIEK) közreműködésével létrejött programot pedig a PwC és a HVG mentorai is segítették szakmailag, illetve utóbbit a Diákhitel is támogatta finanszírozó partnerként.

Hirdetés

Innovációs versenyt hirdet az ExxonMobil

A gazdasági fejlődés és a klímavédelem, a felelős és tiszta energiafelhasználás, valamint a hagyományos és a megújuló energiaforrások innovatív összehangolásának témájában hirdet innovációs pályázatot hazai diákoknak a világ vezető energiavállalata, az ExxonMobil. A versennyel a vállalat ösztönözni kívánja a magyar diákok innovációs gondolkodását, valamint fokozni a társadalmi párbeszédet az energiafelhasználás, energiaátmenet és a klímavédelem témakörében.

Bővebben

Innovatív startup partnereit keresi az OTP Csoport

Idén negyedik alkalommal keresi innovatív startup partnereit az OTP Csoport.

A program kiváló gyorsítósávot jelent azoknak az érett növekedési fázisban lévő, innovatív cégeknek, amelyek a kelet-közép-európai régióban szeretnék kipróbálni fejlesztésük alkalmazhatóságát a bankszektorban. A program különösen bátorítja a női vezetőkkel, illetve sokszínű alapítócsapattal bíró startupok jelentkezését.

Bővebben
Hirdetés

800 millió dolláros befektetési alapot hoz létre a Toyota

A Toyota nemzetközi kutatóintézete, a Toyota Research Institute Advanced Development (TRI-AD) 800 millió dolláros globális befektetési alapot hoz létre Woven Capital néven. Az alap a jövő technológiáit kutató, növekedési szakaszukat élő vállalkozásokat támogatja majd, ezzel is elősegítve a “Mobility to Love, Safety to Live” jövőkép megvalósulását. Az alap létrehozása közvetlenül kapcsolódik a Toyota jövőváros projektjéhez amelynek 2021-ben kezdődő felépítéséről még januárban adott hírt a világ leginnovatívabb autógyártója.

Bővebben

Elstartolt az online Brain Bar!

Kezdetét vette az idei Brain Bar jövőfesztivál, melynek egyik kiemelt témája az Y és Z generációt leginkább aggasztó probléma, a klímaváltozás. Több hazai és nemzetközileg is ismert előadó osztja meg nézeteit az előadások során: szó esik a húsevés hatásairól, az energiafelhasználásról, valamint a városok zöldítéséről is. A különböző hátterű és felfogású megszólalók célja azonos: minél több különböző perspektívából megvizsgálni, hogy miként lehet megóvni a Földünket és jobbá tenni a környezetünket.

Bővebben

Ismét indul a Magyar Telekom fiataloknak szóló programja

A MagentaKraft a Magyar Telekom fiatalok számára kialakított országos platformja, amely lehetőséget és inspirációt biztosít arra, hogy a Z generáció tagjai megmutassák, mire képesek egy szakmai, támogató közösségen belül. Az eddig az online térben működő programba bárki becsatlakozhat, de Debrecenben is nyílik majd – a vírushelyzethez igazodva – egy együtt gondolkodásra, közös munkára alkalmas találkozási pont. A Kraft kezdeti hónapjainak lezárásaként kihirdették az első KraftChallenge nyerteseit is, melynek fődíjasa 1 millió forint támogatást kap a vállalattól.

Bővebben

Online tárgyalószoba segíti a COVID alatt a határmenti vállalkozói kapcsolatokat

„Itt és most” néven az év végéig új üzleti partnerkereső platform segíti a hazai, a V4 országok és a Kárpát-medencei vállalkozókat. A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által, az Enterprise Europe Network (EEN) támogatásával létrejött oldal korlátlan számú tárgyalási lehetőséget és üzleti ajánlat megjelentetését biztosítja, hogy a megszakadt beszállítói- és termelési lánc ismét fenntartható és kiszámítható legyen.   

Bővebben

Növekedés vagy túlélés? Kockázati tőke konferencia Budapesten

A nemzetközi piacokon komoly visszaesés mutatkozott a járvány kirobbanását követően; Kínában 50-60%-al csökkent a befektetett pénz mennyisége az első negyedévben, Nagy Britanniában hasonló mértékben csökkent az új befektetési szerződések száma. A rövid távú következmények tehát katasztrofálisak az iparágra nézve: a befektetések üteme lelassult, sok projekt indulását elhalasztották vagy törölték, rengeteg régóta várt befektetői döntés pedig mégsem született meg ebben az időszakban.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások