Hirdetés

60 millió eurós befektetést kapott a DoDo

Eddigi legnagyobb befektetéséről számolt be az e-commerce szektor számára adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállítási megoldásokat kínáló cseh DoDo Group. Daniel Křetínský, az EC Investments vezetője és a J&T Capital Partners alapítója, Patrik Tkáč által irányított befektetők 60 millió eurós, B sorozatú tőkebevonással növelték kisebbségi részesedésüket Michal Menšík logisztikai vállalatában. Menšík V-Sharp elnevezésű befektetési csoportja továbbra is többségi tulajdonnal rendelkezik a vállalatban. A befektetés célja a dinamikusan fejlődő cseh DoDo nemzetközi terjeszkedésének felgyorsítása, s ennek nyomán éves forgalmának megduplázása.

Hirdetés

A cseh startup erősíteni kívánja jelenlétét a kiemelten fontos németajkú régióban, emellett további piacra lépéseket tervez több dél-európai országban, és jelenlegi piacain is meg kívánja őrizni piacvezető pozícióját az utolsó két kilométeres futárszolgáltatások terén. A forrásokból emellett a DoDo saját adatvezérelt logisztikai platformján is további fejlesztéseket végeznek.

A tavalyi év során a DoDo csaknem megduplázta éves forgalmát, ezzel a vállalat először közelítette meg a 40 millió eurós árbevételt. Az okoslogisztikai megoldásokat kínáló cég 2021-ben hét európai országban kétezer fő feletti futárállományával több mint 4 millió küldeményt kézbesített. A DoDo idei célja, hogy éves forgalmát mintegy kétszeresére, 80 millió euróra növelje, amelyhez a vállalat elvárásai szerint a nemzetközi jelenlét is hozzájárul majd.

A Daniel Křetínský és Patrik Tkáč által vezetett befektetői kör a következő két év során 60 millió eurós befektetése révén növeli kisebbségi részesedését a DoDoban a Rockaway Capital befektetési csoportot is magában foglaló MFresh Holdingon keresztül. Daniel Křetínský – ügyvéd és üzletember – a Forbes magazin szerint 2021-ben a harmadik leggazdagabb cseh volt. Křetínský TF1 francia televíziós csoport részvényese, valamint az Elle női magazin résztulajdonosa. Patrik Tkáč befektetővel közösen a Royal Mail brit postai és logisztikai konszern részvényeinek mintegy 20 százalékát birtokolja.

A DoDo többségi tulajdonosa továbbra is a DoDo Group vezérigazgatói pozícióját betöltő Michal Menšík irányítása alatt álló V-Sharp csoport marad. A DoDo a pénzügyi forrásokat operatív és értékesítési csapatok kiépítésére fordítja, elsősorban a nyugat- és dél-európai piacokon. A vállalat célja, hogy hosszú távon megőrizze pozícióját a három legnagyobb európai utolsó két kilométeres logisztikai szolgáltató egyikeként.

“Nagy lehetőség számunkra a DoDonak nyújtott befektetés, mert a vállalat érdekes és innovatív módon ötvözi az utolsó két kilométeres logisztikát a kiskereskedelemmel, olyan területekkel, amelyekbe az EP Corporate Groupon belül jelentős összegeket invesztálunk. A DoDo szakértelmének és széleskörű portfóliónknak köszönhetően biztos vagyok benne, hogy a jövőben még több, hasonlóan izgalmas közös projektekben tudunk majd együttműködni” – mondta Branislav Miškovič az EC Investments képviselője.

A nemzetközi terjeszkedés mellett a forrásokat a DoDo saját, adatvezérelt logisztikai platformjának továbbfejlesztésére fordítják, amely az útvonaltervezés és a flotta járműveinek optimális kihasználtsága mellett lehetővé teszi a végfelhasználókkal történő kommunikációt is. A GAIA logisztikai platform központi szerepet tölt be a vállalat pontosabb kereslet-előrejelzési és a fenntarthatóbb logisztikai modellekre vonatkozó technológiai innovációiban is, mint például a szállítmányok üzletágak szerinti, városon belüli mikrozónákba sorolása. A DoDo már több tízmillió eurót fektetett a GAIAI platform fejlesztésébe.

“A DoDo startupként indult, de mára a maga területén bajnokká nőtte ki magát. Nem titok, hogy továbbra is Európa első számú üzleti ligájához szeretnénk tartozni. Kiemelkedő szolgáltatást nyújtunk ügyfeleink részére, amellyel még a legnagyobb és legmagasabb elvárásokat támasztó multinacionális kiskereskedelmi láncok is elégedettek. Technológiai előnyünk és működési képességeink révén Európa-szerte képesek vagyunk megváltoztatni az utolsó két kilométeres kiszállítás korábbi szabványait. Úgy gondolom, hogy ambiciózus céljaink eléréséhez a lehető legjobb partnereket választottuk, akik széleskörű tapasztalattal rendelkeznek egy páneurópai vállalkozás felépítésében” – mondta Michal Menšík, a DoDo Group vezérigazgatója.

Hirdetés

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben
Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben