Izgalmas vállalati megoldások mutatkoztak be az OTP Startup Programban

Befejeződött az OTP Bank második nemzetközi akcelerátor programja, az OTP Startup Program. A záró Demo Day-en a Programban részt vett 9 cég szakértők, potenciális befektetők és a hitelintézet vezetői előtt mutatták be a 12 hetes közös munka eredményeit. A program célja az volt, hogy a legjobb megoldások beépülhessenek a banki működésbe a közös munka nyomán.

Az OTP Bank tavaly ősszel hirdette meg második, startupoknak szóló pályázatát. Az OTP Startup Program iránt hatalmas volt az érdeklődés, amit jól mutat, hogy 65 országból összesen 310 startup nevezett. Az előzetes kiválasztási folyamatot követően végül a legígéretesebbnek számító kilenc érettebb, már növekedési fázisban lévő startup kezdhette meg a munkát idén márciusban, hogy a bankkal közösen fejlesszék tovább megoldásaikat. A csapatok képviselői a 12 hetes akcelerációs időszak alatt számos szakmai workshopon és egyéni mentoráláson is részt vehettek az általuk előzetesen kiválasztott, legfontosabbnak tartott témák mentén az OTP LAB-ben. A startup mentorálásában a Program neves nemzetközi és hazai partnerei, így a Mastercard, a Microsoft, az EIT Digital, a McKinsey Panorama, a Jet-Sol és a PortfoLion szakértői is részt vettek.

A Program megrendezését a bankcsoporton belül is rendkívül széles összefogás övezte, közel 30 szakterület támogatta a pilotok megvalósítását.

A program hivatalosan a május 23-án megrendezett Demo Day rendezvénnyel zárult, ahol a startupok több mint 150 vendég és az OTP Csoport, valamint a Program partnereinek vezetőségéből álló szakértői panel előtt mutatták be a 3 hónapnyi fejlesztés eredményeit. A Bank – tekintettel arra, hogy az OTP Startup Program célja a résztvevő cégek közül minél többel hosszabb távú partnerség kialakítása – a cégek prezentációi után nem hirdetett győztest, azonban a Program szakmai partnerei három különdíjjal jutalmazták az általuk legjobbnak ítélt csapatokat:
Az osztrák Pioneers, mely technológia-intenzív újításokra fókuszáló innovációs ökoszisztémát működtet, a Staffino részére biztosít ingyenes részvételi lehetőséget Európa egyik vezető technológiai eseményén, a Pioneers ’20 konferencián.

A HubHub különdíját a Bluecode nyerte, így a csapat tagjai fél éven keresztül ingyenesen használhatják Budapest egyik legújabb közösségi irodájának inspiráló irodai tereit.
Az EIT Digital pedig a Talk-A-Bot-nak ítélte a “Az európai digitalizációt támogató leginnovatívabb csapat” különdíját, melynek része egy meghívás Európa legnagyobb digitális innovációs konferenciájára, azaz a 2019 EIT Digital Conference eseményre.

„Az OTP óriási ötlet injekciót kapott a startupoktól, amelyből nagyon sokat tudott meríteni fejlesztéseihez, míg a startupok a partneri támogatás mellett kipróbálhatták ötleteiket nagybanki környezetben, tehát minden résztvevő számra előnyös volt az elmúlt három hónap” – fogalmazott Johancsik Tibor, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.

Fischer András, az OTP LAB vezetője szerint az elmúlt hónapokban a résztvevő cégek mindegyike izgalmas és az OTP Bank számára releváns témákon dolgozott. „Az OTP Bank már második startup programjával erősíti aktívan a kapcsolatot azokkal az innovatív technológiai vállalkozásokkal, amelyekkel együttműködve még hatékonyabban tudja fejleszteni szolgáltatásait. A most lezárult program résztvevői közül többekkel folyik tovább a közös munka közös elképzeléseink fejlesztésén.”

A programban részt vevő startupok:

Alyne Saas (a jogszabályi megfelelés és kockázatkezelés hatékony megvalósítását támogató platform)
Bluecode (vonalkód-szkennelésen alapuló, határokon átívelő mobilfizetési séma)
Evrotrust (távoli ügyfélazonosítási és elektronikus hitelesítési megoldás)
Heatventors (hőenergia-tároló megoldás szerverparkok és irodaépületek számára)
Kasko (rugalmas biztosítási szolgáltatások kialakítását támogató platform)
Staffino (a szolgáltatásminőséget figyelő, közvetlen ügyfélvisszajelzést lehetővé tévő megoldás)
SymbaSync (külső és belső toborzást támogató platform a tehetségek képesség alapú, részrehajlás nélküli azonosítására)
Talk-A-Bot (széles körű funkciókat ellátó chatbotok az ügyfélszolgálati feladatok automatizálására)
Tresorit (titkosított, biztonságos felhő alapú tároló és fájlmegosztó megoldás)

Az OTP Bank két évvel ezelőtt azért indította útjára saját, együttműködési fókuszú akcelerációs programját, mivel fontosnak tartja az innovatív megoldások beépítését működésébe és ügyfélkiszolgálásába, akár belső, akár a szervezeten kívüli forrásból származzanak azok. Az OTP Startup Program hatékony platformnak bizonyult a piacon elérhető ígéretes startup megoldások széles körű feltérképezésére, a potenciális partnerek azonosítására, így a bank a most lezárult program tapasztalatait beépítve tovább dolgozik azon, hogy a startup ökoszisztéma szereplőivel mind szélesebb körű, kölcsönösen előnyös partnerségeket alakítson ki.

Értékes ötletek a környezeti és társadalmi kihívásokra

Közösségi média kihívást indított és Sziget jegyeket ajánlott fel a People 2 People Hungary, hogy a fiatalok társadalmi és környezeti kihívásokra adott kreatív és megvalósítható ötleteiket bátran közzétegyék. Inspirációként nyolc magyar innovatív és hatással bíró negyven alatti fiatal történetét mutatják be, akik maguk is tesznek a társadalmi és környezeti problémák megoldásáért.

Bővebben

 A Spectrum TV saját készítésű magyar sorozatának, aTabukról tabuk nélkül első évada Kanadában és az Egyesült Államokban is látható lesz, miután az Amazon megvásárolta azt, s rövidesen megosztja a Prime Videón keresztül. Aki még nem látta Thuróczy Szabolcs kommentárjával ellátott dokumentum sorozatot, az feltétlenül pótolja – lebilincselő.

Bővebben

Mobilappal és korszerű zöld megoldásokkal jön a Művészetek Völgye

Július 19. és 28. között újra a Balaton-felvidék három apró települése, Kapolcs, Taliándörögd és Vigántpetend lesz az ország központja. Tíz napon át koncertekkel, színházzal, irdodalommal, tánccal, zöld programokkal, hangversenyekkel, újcirkusszal, inspiráló beszélgetésekkel telnek meg az utcák, az udvarok és a terek.

Bővebben

Átrendeződött a világ legértékesebb márkáinak rangsora

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100” felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról  315,5 milliárd dollárra nőtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral. A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások