Hirdetés

160 millió dollárt fektettek az ételfutár startupba

A Wolt Budapesten is egyre nagyobb népszerűségnek örvend, és a magyar fővároson kívül közel 50 további város lakóinak gondoskodik a gyors és hatékony ételfutár szolgáltatásáról. A Helsinkiben alapított sikersztori most két körben 160 millió dollár befektetést vont be, hogy még nagyobbra tudjanak növekedni.

A Wolt, a helsinki központú ételkiszállítással foglalkozó gasztrotech cég 160 millió dolláros tőkebevonást kapott a közelmúltban. A befektetés két körből áll, a nemrég lezárult,  ICONIQ Capital  általi 130 millió dolláros C körös, illetve egy 2018. januári, a 83North által vezetett 30 millió dolláros B körös bevonásból.  A Highland Europe, az EQT Ventures és a Lifeline Ventures szintén a befektetők között voltak ezekben a körökben. A Wolt az új tőkét a növekedés és a terjeszkedés folytatásába invesztálja.

“Az online ételkiszállítás piaca az előrejelzések szerint globálisan a jelenlegi 35 milliárd dollárról 2030-ra 365 milliárd dollárra növekszik.”

„Ez egy óriási lehetőség a Wolthoz hasonló cégek számára földrajzi helytől függetlenül. Míg azonban látszólag bárki rendkívül gyors növekedést tud produkálni ezen a piacon, hihetetlenül nehéz ezt úgy megteremteni, hogy közben hosszú távon is profitábilis vállalkozást építsen. A Wolt pontosan erre fókuszál: felépíteni a leghatékonyabban működő vállalkozást az ételkiszállítás területén”  – mondta Miki Kuusi, a Wolt alapítója és  ügyvezető igazgatója.

Egy évvel ezelőtt a Wolt 4 északi ország 10 városában volt jelen. Azóta a dinamikus terjeszkedésnek köszönhetően jelenleg az EMEA régió 15 országának 50 városában működik. A gasztrotech  Wolt titka a saját technológián alapuló ételkiszállítás: a cég platformja a logisztikát valós időben optimalizálja, ami lehetővé teszi a Wolt számára, hogy az iparági átlagnál hatékonyabban szállítsa a rendeléseket.

“Rendkívül vonzó volt számunkra a Wolt lenyűgözően hatékony működési- és profitmodellje. Nagyon várjuk a közös munkát a Wolt csapatával, amely gyors növekedést és terjeszkedést biztosít világszinten az ételkiszállítási iparágban, miközben hosszú távra erős és fenntartható működési modellt épít”

– nyilatkozta Greg Stanger az ICONIQ Capital üzlettársa.

A Wolt-ot 2014-ben Helsinkiben alapították,  jelenleg 15 országban több, mint 450 dolgozója van. A cég 80 fős fejlesztői csapata dolgozik folyamatosan saját fejlesztésű technológiáján. Mindemelett erőteljes működési eredményeket és alapokat épített ki: már  több, mint 5 000 étteremmel és 10 000 futárral dolgozik világszerte.

“Az ételkiszállítás egy igazán versenyképes piac, és ritka, hogy ebben az iparágban egy cég kiemelkedik a fenntartható üzleti modelljével. A Wolt egy ilyen ritkaság, és nagyon izgatottak vagyunk az elért eredményeiket látva. Alig várjuk, hogy mit hoz még a jövő, és örülünk, hogy részesei lehetünk a történetüknek”

– mondta Laurel Bowden, a 83North partnere.

Magyarországon a Wolt egy éve van jelen. “Köszönjük az ügyfeleinknek és a már csatlakozott éttermeinknek a cégünkbe fektetett bizalmat. Nagyon büszkék vagyunk arra, amit a magyar operáció elért az elmúlt egy évben. Ez a befektetés további stratégiai lehetőségeket biztosít a terjeszkedésünk folytatására.” – Tajta Ákos, a Wolt Magyarország ügyvezető igazgatója.

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben

Csillag Péter: Nem új jogszabályokra van szükség az európai ökoszisztéma jobb működéséhez, hanem a meglévő korlátozások lebontására

A HunBAN elnöke szerint ha az amerikai vámpolitika azt eredményezi, hogy Európa végre összekapja magát, és egységesebb piacot hoz létre, ez még jól is jöhet számunkra. Ehhez viszont az uniós döntéshozóknak hagyniuk kéne a piacot érvényesülni, és jól kihasználni a technológa adta lehetőségeket. Erről is beszélgettünk Csillag Péterrel.

Bővebben