Hirdetés

110 startupötlet érkezett a a Reload Hungary Inkubációs Programra

Munkaerő-közvetítéssel, a kórházi adminisztráció csökkentésével vagy épp vendéglátó-ipari megoldásokkal keresnek választ a pandémia adta új problémákra is a Reload Hungary inkubációra jelentkező startupok. Az online megvalósuló programra nyolc országból pályáztak magyar innovátorok 17-től 70 éves korig.

110 jelentkezés érkezett a HU.B (Hungarian Bridges) ernyőszervezet első közös kezdeményezésére, a Reload Hungary Inkubációs Programra. A bekerülő csapatok online vállalkozásfejlesztési képzésen vesznek majd részt, hogy fejlesszék startup ötletüket. A Startup Campus, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség, a Tungsram, a Nemzeti Kutatási és Fejlesztési Hivatal (NKFIH), az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, az MVM Smart Future Lab, a Valor Hungariae, a Hello Tomorrow Hungary, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH), az Eximbank, a Millenáris és a Kézmű együttműködésében megvalósuló programra

többek között oktatási, vendéglátó-turisztikai, egészségügyi; mentális és fizikai egészségmegőrzést segítő megoldások érkeztek,

de kistermelői vagy éppen a kerttervezést újszerűen megközelítő projekt is akadt. A HU.B ezek közül választotta ki azokat a legígéretesebb vállalkozásokat, amelyek a megváltozott körülményekből eredő új vagy egyéb kihívásokra adnak innovatív választ, és amelyek a képzés végén akár 20 millió forintos befektetésért is pitchelhetnek.

A program egyedisége, hogy az online képzés adottságait kihasználva lakóhelytől függetlenül hazai és külföldön élő magyarok egyaránt részt vehetnek benne. Ennek eredményeként nyolc országból érkeztek pályázatok, Magyarországon kívül a szomszédos Romániából, Szlovákiából és Szerbiából, de Spanyolországból, Németországból, Máltáról és Nagy-Britanniából is jelentkeztek. Az inkubációs program sikeresen szólította meg a fiatalokat és az idősebbeket is: az alapítók életkora 17 és 70 év között mozgott.

A programra iparági megkötés nélkül lehetett jelentkezni, így érdekes megnézni a pályázatok között mutatkozó tendenciákat. Az agrár, valamint az energetikai, illetve a körkörös gazdasággal és a hulladékgazdálkodással kapcsolatos ötletek a koronavírus-járvány előtt is népszerűek voltak, a Reload Hungary programra is a jelentkezők csaknem ötöde adott be ilyen témájú ötletet. A világjárványra válaszul viszont más területek is tovább erősödtek. Ilyenek például az oktatási technológiák, a HR-es és a munkaerő-közvetítést támogató platformok, a veszélyhelyzet alatt új problémákkal szembesülő vendéglátó ipart és turisztikai szektort segítő megoldások, és természetesen az egészségügyi és életmód-technológiai újítások. A jelentkezők harmada ezekre a problémákra kínálna megoldást. Ezek között volt olyan ötlet, ami a veszélyhelyzet alatt háttérbe szorult közösségi és szakmai találkozókra kínál alternatívát, vagy épp olyan, ami azoknak a nem online térben alkotó művészeknek a megélhetését segítené, akiknek jelentősen visszaesett a bevételük a karantén alatt. Emellett érkezett olyan egészségügyi és életmód-technológiai pályázat is, amely a kórházak betegágy-nyilvántartását digitalizálná, és olyan, ami a koronavírusos-helyzet alatt még jobban kidomborodó mentális problémákon egy elsősegély-applikációval segítene. Azelőtt is számos sikeres startup született azért, hogy megkönnyítse a digitális munkavégzést, de ezek most a távmunka terjedésével még relevánsabbá váltak, így a jelentkezők között is voltak például online számlázásra vagy jogi ügyletkezelésre vonatkozó ötletek.

A szervezők a 110 pályázat közül választották ki a legjobb ötleteket, az így bekerülő csapatok pedig már július elején elkezdik az online inkubációt, ahol többek közt lean startup módszertanról, üzleti modellről, pénzügyi tervről, valamint nemzetközi validációról és a piacra lépés lehetséges stratégiáiról is tanulnak majd, illetve egyéni mentorációban is részt vesznek. Ezt követően a program alatt legjobban teljesítő csapatok meghívást kapnak egy virtuális Demo Dayre, ahol az online közönség mellett a Hiventures és a Startup Campus Inkubátor befektetőinek is bemutathatják a termékeiket és ezzel a 20 millió forintos kezdőbefektetést is elnyerhetik.

A magyar mellett a holland tőzsdét is célba vette az OXO Technologies Holding

Az OXO célja, hogy már ne csak egy befektető legyen, hanem régiós szinten meghatározó, professzionális alapkezelő, és ennek részeként nemcsak a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában, hanem a holland Euronext – Amsterdam tőzsdén is tervezi részvényei bevezetését.

Bővebben

Mozdítsuk előre Európa 2,95 billió eurós technológiai ökoszisztémáját! – ezért gyűlnek össze a szereplők az első GITEX EUROPE expón

A North Star Europe a GITEX EUROPE x Ai Everything, a régió legnagyobb technológiai, startup és digitális befektetési rendezvényének részeként debütál. Az eseményen 750+ startup, 600+ befektető és a startup-ökoszisztéma globális szereplői találkoznak.

Bővebben

A nyár végéig nem érdemes számítani a Klarna IPO-jára

A nyilvános piaci bevezetéshez a fintech unikornis szeretne még nagyobb támogatást és lendületet látni – a cég IPO-terveire rálátó források szerint. Mindeközben a Klarna vezérigazgatója elismerte: kicsit túltolták az AI-alapú költségcsökkentést, és újra humán munkaerőt kell keresni.

Bővebben

Először finanszíroz kifejezetten európai alapokat az USA egyik legnagyobb alapok alapja, az Adams Street Partners

A 270 millió eurós összegből nagy szereplők általános alapjai és akár egyszemélyes mikroalapok is részesülhetnek – a lényeg a szakértelem, és hogy az alapokon keresztül a legjobb alapítókat tudja finanszírozni a világszinten jegyzett fund of funds.

Bővebben

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben