Hirdetés

Tanulj a finnektől vállalkozni: új üzleti klub indul Budapesten

Idén ősszel érkezik meg Helsinkiből a Boost Finland testvére, a Boost Hungary, párhuzamosan az észtországi networking klub alapításával. A finn üzleti csoportok kiemelt alapértéke a lifelong learning, vagyis az élethosszig tartó tanulás. Tarmo Herlevi 12 éve járt networking eseményekre, majd az első Covid-időszak alatt alapította meg a finn mentalitásra épülő networking koncepciót, a finn Boostot. A tanulás mellett még egy cél mozgatta az új formátum és metodika kialakításában: a vállalkozói magány megszüntetése.

Ahogy mindenki más, Tarmo Herlevi is csak az online networking találkozókra tudott elmenni a karantén időszakok alatt. Ezek ugyan praktikusak és kényelmesek voltak, mégsem adták meg azt a kapcsolódásélményt, amit keresett.

„Vállalkozóként rengeteg ember vesz körül egész nap, ott a család és a munkatársak is. Mégis bizonyos értelemben magányos voltam. Más vállalkozók társasága hiányzott, akikkel hasonlóak a céljaink és a problémáink. Élőben akartam velük találkozni” – emlékezik vissza a Boost alapítója.

Tízen – többek között Outi Impivaarával együtt – kidolgozták a saját networking és élethosszig tartó tanulás módszertanukat, Boost Finland néven. Outi felel a képzések kidolgozásáért, Tarmo pedig kiterjedt kapcsolatrendszerét hozta. A 10 vállalkozó a tradicionális finn értékek alapján dolgozta ki a konkurencia helyett a kooperációt, az egyéni felelősségvállalást és az őszinte emberi kapcsolatokon alapuló üzletkötést előtérbe helyező szervezetet.

Az első Boost csoportot Helsinkiben hozták létre, tavaly óta pedig már majdnem az összes finn városban: Espooban, Vantában,Tamperében, Tapiolában és Porvooban is működnek csoportok. Idén Finnország után – Észtország és Magyarország a Boost következő állomása.

Saját coachok segítik a cégvezetők fejlődését

A koncepció lényege, hogy a cégvezetők a networking lehetőségek mellett rendszeres tanulással fejleszthetik önmagukat, cégeiket és egymás cégeit.

A finn kapcsolatépítő szakember ismertette: „Az összes Boost csoportnak egy saját, kvalifikált, legalább két év szakmai tapasztalattal rendelkező coacha van, aki a résztvevők szükségleteihez és igényeihez alakítja a képzéseket. Minden héten 20 perces tréningeket tart a cégvezetőknek. Évente négy alkalommal pedig egy félnapos képzést szerveznek, ahol a nagyobb lélegzetvételű témákat is van idő áttekinteni.”

A finn oktatás lényege nem a lexikális ismeretek átadása, hanem a lehetséges ismeretek bemutatása és a tanulók rávezetése az önfejlesztésre, illetve az önálló tanulásra. Tehát a finn oktatási rendszerben nem az emberek lexikális tudása nő, hanem megszerzik és megtanulják azokat a módszereket, amelyekkel önmaguk tudnak elmélyedni a számukra lényeges és szükséges tudásanyagban.

A képzések témáját egy egyedi módszerrel határozzák meg.

A Boost-kerék

A pszichológiából is ismerős kerék a Boost módszertanában is megjelenik. A Boost-kerék szemléletes formája annak, melyik területet érzik a cégvezetők erősebbnek, és melyiket látják fejlesztendőnek az életükben. Egy anonim online kérdőív kitöltésével 10-es skálán pontozhatják a területeket. A három fő kategória: a vezető maga, a cége és a szakmai kapcsolatai. Ezek a területek adnak ki egy kereket; ahol kevesebb pontot adtunk, ott megdöccenne a cég kereke, ezért dolgoznunk kell rajta.

„Finnországban a kérdőívek eredményeként azt láttuk, hogy a leginkább fejlesztendő területek a sales és a marketing, a második helyen pedig a pénzügy és a könyvelés áll. De személyes problémákkal is foglalkozik a Boost, mint például, ha nehezen tudnak elaludni a vezetők, ez pedig rosszabb közérzethez és teljesítményhez vezet, így adott esetben a coachaink részletes ismertetőt adhatnak a jó alvás módszertanáról is” – osztja meg Mikael Denut, a Boost Hungary vezetője.

Minden oktatás után workshopot tart a csoport, ahol mindenkit arra bátorítanak, hogy a képzésen elhangzott lehetőségekből próbáljon ki legalább egyet a következő heti találkozóig, ahol majd megoszthatja ezzel kapcsolatban a tapasztalatait.

Megéri nehéz gazdasági helyzetben is networking csoporthoz csatlakozni?

„Akkor a legfontosabb” – jelenti ki lelkesen Mikael Denut.

Tarmo Herlevi azt mondta az üzletikapcsolat-építő társaságokról: „Érdekes, hogy a networking csoportok épp recessziós időszakban születtek meg. Azért jöttek létre, hogy a cégek túléljék a kihívásokkal teli gazdasági helyzetet. Hiszen ilyenkor van minden vállalkozásnak a legnagyobb szüksége segítségre, megbízható partnerekre és alvállalkozókra.”

A Boost újításai közül az egyik legnépszerűbb, hogy amikor ajánlásból létrejön az üzletkötés, a csoporttag becsületkassza alapon fizethet az ajánlónak. A borravalóhoz hasonlóan itt is 10% jutalék kifizetése a bevett szokás. A Boostban a finn mentalitáshoz híven mindenkire úgy tekintenek, mint felelős felnőtt emberre, semmi nem kötelező, sem a találkozókon való megjelenés, sem a becsületkassza, sem az ajánlások, mert feltételezik a korrekt cégvezetői viselkedést.

A magyarországi Boost vezetője szerint a finnországi Boostban részt vevő cégek nagyon izgatottak a magyar Boosttal kapcsolatban, a magyar cégvezetők pedig profitálhatnak a sikeres finn oktatási és üzleti modellből.

„Azt hiszem, a Boost lett az első finnugor üzleti kör, hiszen finn, észt és magyar csoportjaink vannak” – zárja egy vidám megállapítással gondolatait Mikael Denut és Tarmo Herlevi.

Forrás: Boost Hungary

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások