Hirdetés

Rekordév után tőzsdére készül a digitális ügyfélkiszolgálásban meghatározó FaceKom

Rekordárbevétellel és nyereséggel zárta a 2021-es évet a nagyvállalati digitális ügyfélkiszolgálás terén meghatározó pozíciójú, magyar tulajdonú FaceKom. Az elmúlt három évben startupból középvállalattá váló IT szolgáltató digitális ügyfélazonosítást, elektronikus aláírást és kapcsolódó digitális ügyfélkiszolgálást biztosító megoldásokat nyújt a pénzügyi, közmű, a fintech és a közigazgatási szektor szereplői részére, és ezen a területen a magyar pénzügyi szektorban piacvezető pozícióban van. A FaceKom újabb, a nemzetközi piacon is úttörő szolgáltatások bevezetését tervezi, a következő években tovább növelve árbevételét és nyereségét, egyúttal megcélozva a Budapesti Értéktőzsdére lépést is.

Nemzetközi növekedést és tőzsdére lépést tervez a FaceKom Kft., mely az elmúlt három évben több mint ötszörösére, 1,6 milliárd forintra növelte árbevételét, miközben adózott eredménye még ennél is nagyobb mértékben, több mint a nyolcszorosára, 717 millió forintra bővült. A kiugró növekedés annak köszönhető, hogy a 2012-ben alapított FaceKom az elmúlt években a nagyvállalati távoli digitális ügyfélazonosítás területén piacvezető szolgáltatóvá vált Magyarországon. A vállalat által szállított digitális megoldásokat a legnagyobb hazai, nemzetközi és magyar tulajdonú bankok is használják (többek között az OTP Bank, a K&H Bank, az MKB Bank, a Raiffeisen Bank, az Unicredit Bank és a Budapest Bank). Emellett a hazai közműszolgáltató, telekommunikációs piac több jelentős szereplője, valamint a közigazgatás is számos területen a FaceKom megoldásait használja.

Startupból középvállalat, cél a nemzetközi színtér és a tőzsde

A mára több mint 40 főt foglalkoztató FaceKom 2021-ben újabb szolgáltatásokat vezetett be, és a növekedés támogatásához az Equilor Alapkezelő által kezelt Central European Opportunity private equity alapot vonta be új tulajdonosként. A FaceKom – miután a magyar piacon szinte megkerülhetetlenné vált a távoli digitális ügyfélazonosítási piacon – további növekedést, nemzetközi terjeszkedést, új szolgáltatások bevezetését, így például az elektronikus aláíráshoz kapcsolódó szolgáltatások fejlesztését tervezi. Bodnár Zsigmond, a FaceKom alapítója elmondta: a vállalat célja, hogy a hazai startupból középvállalattá válást követően nemzetközi színtérre, majd a növekedés következő fázisában a Budapesti Értéktőzsdére lépjen. A magyar tulajdonú IT szolgáltatót Bodnár Zsigmond alapította 2012-ben, aki kezdetben általános IT szolgáltatásokat nyújtott elsősorban tengerentúli partnerek számára. A vállalat 2016-ban kezdte el fejleszteni egyedi távoli digitális ügyfélazonosító rendszerét, az első banki ügyfelet 2017-ben szerezte meg, egy évvel később pedig már kilenc ügyfele volt ebből a szektorból. Az igazi áttörést 2020-ban a koronavírus járvány kirobbanásának évében érte el, amikor az ügyfélszolgálatokat üzemeltető, elsősorban banki, közműszolgáltatói és kormányzati szektornak egyik napról a másikra megszűnt a személyes ügyfélforgalma, és felrobbant a kereslet a digitális ügyfélkiszolgálási csatornák terén. A FaceKom ekkor vezette be azt a digitális ügyfélkiszolgálási megoldást, mely lehetővé teszi, hogy személyes jelenlét nélkül, de megbízható hitelesítés mellett intézhessék az ügyfelek banki, közmű vagy más iparág terén ügyeiket.

Fotó: facekom.net

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben