Petróczi Rafael

Petróczi Rafael

A Startup Online vezető újságírója, szerkesztője. Pályáját közéleti újságíróként kezdte az Azonnali hírportálnál, majd az egykori Express Innovation Agency-ben merült el a startupok világában. Lenyűgözőnek tartja le a szféra színességét és merész, kockázatvállaló magatartását. A két világ között mozogva kamatoztatja újságírói tapasztalatát és a startup-ökoszisztémáról megszerzett tudását.

Rovat: Iparági hírek

Összefogott két magyar startup, hogy egy közös céggel lépjenek be a BNPL-piacra

Összefogott két magyar startup, hogy egy közös céggel lépjenek be a BNPL-piacra
#Vinnai Balázs #BNPL #milpay #ServicePay #IzzyPay #Bruzsa Géza #Gauder Milán
A ServicePay a technológiát és a menedzsmentet, az IzzyPay pedig a tőkét és az MNB-engedélyt adta a közösbe – így jött létre a milpay.

„Láttuk, hogy a piacon igény van egy olyan lakosság számára elérhető részletfizetési megoldásra, ahol nem a kereskedőknek kell előfinanszírozni a vásárlást, hanem azonnal megkapja a pénzét.

Akkor döntöttük el, hogy létrehozunk egy saját, lakossági BNPL márkát. Éppen ebben az időszakban, a legjobbkor jött be a képbe Gauder Milán, akinek a cége már rendelkezett az ehhez szükséges MNB-engedéllyel, és hasonló ambíciói voltak”

– így mesélte Bruzsa Géza, az InstaCash egyik alapítója, hogy hogyan talált egymásra a cégének BNPL-rendszerét fejlesztő ServicePay Kft., illetve az IzzyPay Zrt. Ez utóbbi cég igazgatótanácsának elnöke Gauder Milán, aki korábban a Mastercardnál is dolgozott különböző vezetői pozíciókban.

 

AServicePay és az IzzyPay azt ismerte fel, hogy ugyanazon a piacon közös céljaik vannak, amiket együtt könnyebb elérniük, mint egymással versenyezve. Így született meg a most piacra lépő, magyar BNPL (buy now, pay later) szolgáltató milpay néven. A BNPL megoldások lényege, hogy a szolgáltató az egyik oldalról lehetővé teszi a vásárlóknak az adott vásárlás későbbi, részletekben történő kifizetését, a másik oldalról pedig az ebben rejlő kockázatot is átvállalja az eladótól. Így a vásárlók fizetés nélkül is azonnal megkapják az adott terméket, és a kereskedő is rögtön a pénzéhez jut.

 

A milpay modelljének előnye, hogy a vásárláshoz nincsen szükség hosszadalmas hitelbírálatra: a kamatmentes részletfizetés néhány perces digitális ügyintézéssel elérhető válik.

A milpayhez a két szereplő összeadta, amije volt: a ServicePay a BNPL-technológiát és egy tapasztalt, sikeres operatív menedzsmentet adott a közösbe, míg az IzzyPay rendelkezett a BNPL-szolgáltatáshoz szükséges MNB-engedéllyel, valamint az induláshoz kellő tőkeerővel.

A milpay szakmai befektetői között megtalálhatjuk egyébként Vinnai Balázst, az IND Group alapítóját és az IVSZ elnökét is.

 

Mint arra a milpay indulásáról szóló sajtóközlemény kitér, a cég olyan hazai és nemzetközi e-kereskedőket szeretne megszólítani, akik eddig nem tudtak részletfizetési konstrukciót kínálni vásárlóiknak – például forráshiány vagy technológiai korlátok miatt. Előnyüknek a BNPL-piac más szereplőivel – például a tőzsdei bevezetés kapujában álló és kereskedelmi banki ambíciókat hajtó Klarnával – szemben azt jelölték meg, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a túlköltekezés elleni védelemre és kapacitás vizsgálatára.

 

NYITÓKÉP: A milpay honlapja

Olvasd el ezt is!

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

#Bpifrance #Franciaország #Emmanuel Macron #CD&R #Clayton #Dubilier & Rice #gyógyszeripar #Opella #PAI Partners #pharma #Sanofi
Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.