Hirdetés

Nagyvállalat indít startupoknak szóló ötletbörzét

A BASF ismét pályázati lehetőséget kínál a startup és innovációs megoldások finanszírozására Magyarországon.

A BASF, mely a világ egyik legnagyobb vegyipari vállalata és a kutatás-fejlesztés európai vezetője ismét összegyűjti a startupokat és innovátorokat Közép- és Délkelet-Európa 11 országából – köztük Magyarországról – a BASF „Innovation Hub” elnevezésű, startupoknak szóló ötletbörze rendezvénysorozatának égisze alatt, hogy pénzügyi támogatáshoz juttassa az induló vállalkozásokat. Idén a fő téma – a megújuló energiaforrások – az Európai Uniós Zöld Megállapodást járja körül, és napjaink legfontosabb környezetvédelmi kihívásaira keresi a megoldásokat.

A megújuló energiaforrások kulcsszerepet töltenek be az átalakulásban

Példaértékű az európai országok minden olyan célkitűzése, amely a környezetre gyakorolt káros hatások csökkentésére irányul. A megújuló energiaforrások kulcsszerepet töltenek be ebben az átalakulásban, hiszen ezek olyan erőforrásokat jelentenek, melyeket a természet pótol – mint például a szél, a víz és a napsütés. Fokozott tudatossággal a közeljövőben mi lehetünk minden idők első klímasemleges ország-csoportja. Az Európai Internal Bizottság által kezdeményezett intézkedés gyűjteményt, a Zöld Megállapodást és így a fenntartható gazdaság eléréséhez szükséges megoldásokat mi, mint BASF kiemelten támogatjuk. Az „Innovation Hub” közvetlen példa a Zöld Megállapodás támogatásában megnyilvánuló jó gyakorlatra” – fejtette ki Dr. Thomas Narbeshuber, a BASF Hungária Kft. ügyvezetője.

Szeptember 16-án éjfélig lehet a pályázatokat benyújtani

A BASF Innovation Hub pályázati lehetősége megnyílt, szeptember 16-án éjfélig lehet a pályázatokat benyújtani. A projekt első szakaszában a zsűri Magyarország és Ausztria közös csoportjában fogja kiválasztani a legjobb ötletet. A helyi nyertes pedig novemberben a BASF Innovation Hub döntőjén fogja bemutatni ötletét a többi ország legsikeresebb megoldásaival versengve.

A Magyarország-Ausztria csoport győztese bruttó 2500 euró, a regionális forduló legjobb ötlete pedig bruttó 5000 euró támogatásban részesül.

A versenyre legfeljebb öt fős innovátor- és startup csapatok jelentkezését várják. A részvétel alapfeltétele, hogy az ötlet közvetlenül vagy közvetve hozzájáruljon olyan megoldások kifejlesztéséhez, amelyek választ tudnak adni napjaink legfontosabb környezeti kihívásaira, melyek közül a legfontosabbak a tiszta energia, az intelligens közlekedés és a „termelőtől a fogyasztóig” stratégia.

Az ötletek megvalósulását az anyagi eszközök hiánya akadályozza

Dr. Thomas Narbeshuber kiemelte, hogy gyakran épp az anyagi eszközök hiánya jelenti a legfőbb okát annak, hogy az egyéni ötletek nem tudnak megvalósulni, ezért is szeretne a BASF segítő kezet nyújtani az induló vállalkozásoknak.

„A Zöld Megállapodásban előírt követelmények meglehetősen széleskörűek, ezért úgy gondoljuk, hogy számos újító fel fogja ismerni, hogy az ő ötlete pontosan megfelel a projekt céljainak. Legyen szó napenergiáról és CDR-akkumulátorokról, intelligens közlekedésről vagy az élelmiszerek legolcsóbb és legegészségesebb előállítási módjairól, a BASF pénzügyi támogatást nyújt a legjobb ötlet kidolgozására” – mutatott rá Narbeshuber úr.

A versenyről, a követelményekről és a jelentkezés módjáról további információk a http://www.join-innovationhub.com/ weboldalon találhatók.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben