Hirdetés

10 milliárd forint fölötti rekord árbevétellel zárta a tavalyi évet a fizikai munkaerő-közvetítő cég

10 milliárd forint feletti árbevétellel zárta a tavalyi évet a Work Force minősített HR szolgáltató, ezzel 45 százalékkal múlta felül 2020-as eredményeit. Továbbra is a fizikai munkaerő-kölcsönzés a cég alap üzletága, emellett azonban egyéb területeit is tudta fejleszteni a vállalat. A legjelentősebb üzleti partnerei a gyártás, termelés területéről, azon belül is az autóipar és elektronikai vállalatok közül kerülnek ki. A céghez tartozó Job Force Iskolaszövetkezet közel fél milliárd forintos árbevételével szintén nagyot lépett előre a diákmunkaerő-közvetítés piacán.

Több mint 10 milliárd forintos rekordbevételt könyvelhetett el a 2021-es évre a munkaerő-kölcsönzéssel és munkaerő-közvetítéssel foglalkozó Work Force minősített HR szolgáltató, ami 45 százalékos növekedés az egy évvel korábban elért 7 milliárd forintos árbevételéhez képest.

Fizikai kölcsönzés: még tovább nőhet a külföldi munkavállalók aránya

Továbbra is a fizikai munkaerő-kölcsönzés a vállalat legeredményesebb üzletága, melynek fő felvevőpiaca 2021-ben is a gyártás és a termelés volt. Azon belül viszont az elektronikai vállalatok nagyobb, az autóipari beszállítók pedig a korábbinál kisebb szeletet képviseltek ügyfélportfóliójukban. A kölcsönzött munkaerő aránya 48 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbi adatokhoz képest, és még tovább növekedett az állományon belül a külföldi munkavállalók aránya. Míg 2020-ban átlagosan a kölcsönzött munkavállalók 40 százaléka volt határon túli, addig tavaly már az állomány közel fele. Ráadásul a minősített foglalkoztatói státusz elnyerése idén új kapukat nyithat meg a cég számára. Egy 2021-es kormányrendelet értelmében ugyanis a korábbinál is több országból toborozhatnak munkavállalót a minősítésen megfelelt HR-szolgáltatók, így például Vietnámból, Indonéziából, Mongóliából, vagy a Fülöp-szigetekről érkezőket is foglalkoztathatnak, ami várhatóan még tovább növeli majd a külföldi munkaerő arányát.

Új alapokon a közvetítési üzletág, a gyakornoki pozíciókra koncentrál a Job Force

A társaság szellemi közvetítéssel foglalkozó üzletága jelentős átalakuláson ment át a tavalyi évben. A divízió új alapokra helyezte működését, jelentősen megerősítette szakember gárdáját, hogy hosszú távon még tovább növelhesse piaci részesedését ezen a területen is. 2021-ben a mérnöki pozíciók mellett a különböző IT munkakörök jelentették az üzletágban a húzóerőt.

A céghez tartozó Job Force Iskolaszövetkezet is eredményesen zárta az évet, hiszen közel fél milliárd forintos árbevételt generált. Az iskolaszövetkezet 2021-ben a gyakornoki programokra helyezte a hangsúlyt, melyek során a diákok lehetőséget kapnak az elméleti tudást valós munkakörnyezetbe is áthelyezni, miközben a munkáltatók egy új, agilis munkavállalói réteget tudnak előteremteni és integrálni.

„Általánosságban azt tapasztaltuk tavaly, hogy egyre nehezebb megtalálni a megfelelő mennyiségű és kvalitású jelölteket egy-egy pozícióra. A sikerünk kulcsa mégis az volt, hogy a korábban már jól megismert gyártó, termelő szektorra koncentrálva, erős ügyfélportfólióval vágtunk neki 2021-nek, amit 15 százalékkal még tovább bővítettünk az év során. Folyamatosan fejlesztettük irodahálózatunkat, így Tatabányán, Miskolcon és Orosházán is megújult, modernebb környezetben fogadhatjuk ügyfeleinket. Mindemellett bővítettük belső szakértői csapatainkat is, így teljes munkavállalói létszámunk 10 százalékkal növekedett az elmúlt évben” –indokolta a rekord eredményt Czellecz Zoltán, a Work Force minősített HR szolgáltató cégvezetője.

A vállalat több éves digitális fejlesztési programot is elindított, mely a háttérkiszolgáló rendszerek korszerűsítésével jelentősen csökkenteni tudja a toborzással és foglalkoztatással járó adminisztratív feladatok terheit. Külföldi fizikai dolgozóik beilleszkedését saját fejlesztésű chatbottal segítik, munkáltató partnereik hétköznapijait pedig olyan folyamatokkal egyszerűsítik, mint a belépő kártyával összekötött, automatizált bérszámfejtés.

Mai szemmel nézve adottak a feltételek ahhoz, hogy idén még tovább növekedjünk, így ambiciózus terveink vannak 2022-re. Szeretnénk kihasználni a minősített foglalkoztatási státuszból adódó lehetőségeket, ez lehet az idei fejlődésünk motorja. Ugyanakkor továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk belső fejlesztéseinkre, hogy ügyfeleinket a legmagasabb minőségű HR szolgáltatásokkal támogathassuk” – tette hozzá Czellecz Zoltán.

Fotó: Pexels

Amíg nem sikerül skálázni az újságírók számát, addig a média kihagyott ziccer marad a startup-ökoszisztéma számára

Nagy szükség lenne egy virágzó, plurális médiakörnyezetre a startupvilágban, ami tisztítani tudja az ökoszisztémát, és ami rendszerszinten képes betölteni az ökoszisztéma fejlesztését szolgáló funkciók sokaságát. A közéletben az újságírók képesek ilyesfajta hatást elérni – csak az ottani piac éppenséggel nem kong úgy az ürességtől, mint a startupmédia.

Bővebben

Oszkó Péter: Még a startup-ökoszisztémában is csak szégyenlősen beszélünk a pénzügyeinkről

Az OXO vezetője szerint mindenki titkolja, hogy milyen értékelés mellett mekkora befektetést kapott, és hogy egy exitnél kinek mennyi jutott. Pedig ha transzparensen beszélnénk a pénzügyeinkről, segíthetnénk a szereplőknek abban, hogy jobb döntéseket hozzanak.

Bővebben

10 grafikon arról, hogy hogyan alakulnak az AI kockázati befektetések a világon és Európában

A generatív AI szárnyal, a startupok az applikációk világában keresik a mesterséges intelligencia felhasználását, az európai befektetések pedig az AI által optimalizált működést, a robotikát és a gyógyszerkutatást részesítik előnyben. Mutatjuk a Dealroom friss statisztikáit.

Bővebben

Hogyan legyél sikeres intézményi befektető nélkül Magyarországon? Bemutatjuk a Screvo-t

A különböző márkák nyereményjátékait egy platformra terelő Screvo alapítóit nem vetette fel a pénz – ahelyett azonban, hogy egyből egy intézményi befektetőhöz rohantak volna az ötletükkel, inkább tudatosan felmérték, hogy meddig ér a takarójuk, a piaci igények szerint fejlesztettek prototípust, és a befektetési feltételek teljesítése helyett a sales-re koncentráltak. Az eredmény: visszatérő multi ügyfelek, dinamikus

Bővebben

Változás az innovációs politikában: Lemondott Csák János kultúráért és innovációért felelős miniszter, már meg is van az utódja

Csák azért mond le, mert szerinte a négy évre tervezett munkát két év alatt sikerült elvégezni, és átadná a stafétabotot a fiataloknak. Helyét Hankó Balázs eddigi innovációért és felsőoktatásért felelős államtitkár veszi át.

Bővebben

Honnan tudhatod, hogy jó startupalapító lehet belőled?

Legyél megszállott az ötleteddel kapcsolatban, mérd fel, hogy kik segíthetneked neked mentorként, az ördög ügyvédjeként és társalapítóként, valamint legyél kitartó, és úgy alakítsd az ötleted, hogy az tényleg a leendő ügyfeleid igényeit elégítse ki: ezek Zoe Hewitt, a londoni Sequoia Capital tehetségek felkutatásáért felelős alelnökének tippjei.

Bővebben

Harmadik éve stagnál a magyar startup-ökoszisztéma a StartupBlink jelentése szerint

A StartupBlink 2024-es ökoszisztéma-jelentésében az 50. legfejlettebb startup-ökoszisztéma a magyar. Hazánk legnagyobb előnye az üzleti tevékenységekkel kapcsolatos alacsony rezsiköltségek és az alacsony megélhetési költségeket, míg a legnagyobb hátránya az IT szakemberek kivándorlása. Mutatjuk a részleteket.

Bővebben

Az űripar nem csak a zseniknek való – ezt vallja az ESERO Hungary program

Idén csatlakozik Magyarország az Európai Űrügynökség fiatalokat és tanáraikat célzó programjához. Az ESERO Hungary célja, hogy gyakorlati foglalkozásokkal a diákokat, ingyenes képzésekkel pedig a tanárokat hozza közelebb az űriparhoz, és ezen keresztül elősegítse a STEM-területek oktatását.

Bővebben