Szeptember 25-én tartotta első befektetési fesztiválját az Észtországban alapított és a nemrég 23 millió dolláros Series B körét záró Lightyear, ami egy hatékony, átlátható és alacsony díjszabású befektetési platformot kínál az európai piacon úgy a magánszemélyek, mint a céges felhasználók számára.
A Universe 2025 névre keresztelt eseményen Martin Sokk társalapító bejelentette:
a Lightyearen keresztül mostantól a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett 18 darab értékpapírral is lehet kereskedni. A kibocsátók között szerepel például az OTP Bank, a MOL-csoport, a Richter Gedeon, vagy a Magyar Telekom is.
Mint azt az erről szóló sajtóközlemény részletezi, „ezek a vállalatok alkotják a BUX-index gerincét, és az ő részvényeik a leggyakrabban tartott és kereskedett papírok Magyarországon”.
A befektetői fesztiválon Martin Sokk kifejtette, hogy a lépéssel egyrészt azt az erőteljes magyar felhasználói igényt szeretnék kielégíteni, hogy a befektetők a helyi piacukon is kereskedhessenek, másrészt hogy a nemzetközi befektetőket is közelebb hozzák a magyar piachoz.
Tóth Tibor, a BÉT vezérigazgatója pedig azt emelte ki, hogy a magyar háztartások a likviditásuknak csupán 4 százalékát tartják magyar részvényekben, a pénz nagy része az emberek zsebében, mellékszámlákon vagy – szofisztikáltabb esetben – államkötvényekben van. Szerinte viszont
a Lightyear egy olyan felhasználóbarát, olcsó és most már a BÉT-en jegyzett részvényeket is kínáló platformot nyújt, amivel javítani lehet ezen a csalódást keltő, konzervatív pénzügyi magatartáson.
A BÉT vezérigazgatója azt is hozzátette, hogy befektetőként természetes módon azokban a nevekben bízunk meg jobban, akik ismerősek számunkra, és magyarként például nehezebb megítélni, hogy egy amerikai cég hogyan teljesít – ezért is fontos, hogy a Lightyear hazai befektetési alternatívákat is kínál.
A Lightyear sajtóközleménye szerint
a mostani 18 részvényt számláló lista „egy szélesebb körű bővítés első fázisa, és rövidesen még több részvény várható a BÉT-ről”.
NYITÓKÉP: Andres Kitter / LinkedIn